Η Λευκάδα πλεονεκτεί απίστευτα ως Ομηρική Ιθάκη!

ΝΩΝΤΑΣ ΓΑΖΗΣ

του ΝΩΝΤΑ ΓΑΖΗ

Η Επιστήμη (Γεωλογία, Σεισμολογία κ.ά. Επιστήμες) έχει αποφανθεί ότι η Λευκάδα ήταν υποχρεωτικά νησί, μετά την οριστική διαμόρφωση της Ελληνικής Γης, που πραγματοποιήθηκε το 10.000 π.Χ και την απόσυρση των Παγετώνων της Β. Θάλασσας, τότε που νησιοποιήθηκε η Αγγλία και από Λίμνη η Μεσόγειος μετετράπη σε Θάλασσα! Η άποψη ότι η Λευκάδα έγινε νησί το 625 π.Χ, από τους Κορίνθιους δεν ευσταθεί! Επιστημονικά απαγορεύεται να μετονομασθεί μία χερσόνησος ως ΝΗΣΟΣ, αν νησιοποιήθηκε από ανθρώπινη παρέμβαση. Ο χαρακτηρισμός ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ θα την συνοδεύει εσαεί. Απλά πριν τον Ηρόδοτο (450 π.Χ περίπου) δεν υπήρχε η λέξη ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ, οπότε όλες οι χερσόνησοι αποκαλούνταν ΝΗΣΟΙ, κάτι που το επιβεβαιώνει πανηγυρικά η Πελοπόννησος = Νήσος του Πέλοπα! Ο Ηρόδοτος προσέθεσε το πρόθεμα ΧΕΡΣΟΝ- μπροστά σε όσες μέχρι τότε αποκαλούνταν ΝΗΣΟΣ, στις οποίες όμως υπήρχε έστω και η παραμικρή εδαφική διαφυγή ή ένωση με γειτονική στεριά.
Βεβαίως αυτός ο Παγκόσμιος Επιστημονικός Κανόνας δεν είναι προσωπική υπόθεση κανενός Μελετητή, Ερευνητή, Αρχαιολόγου, Φιλολόγου και οιουδήποτε άλλου, που μπορεί να ασχοληθεί με το Ομηρικό Έργο! Η Λευκάδα, λοιπόν, μετά το λιώσιμο των Παγετώνων της Β. Θάλασσας, που ολοκληρώθηκε το 10.000 π.Χ, την νησιοποίηση της Αγγλίας και την μετατροπή της Μεσογείου από Λίμνη σε Θάλασσα και με την άνοδο της επιφάνειάς της κατά 200 περίπου μέτρα, επανήλθε στον νησιωτικό της χαρακτήρα (το ίδιο συνέβη και με την Κεφαλονιά, την Ιθάκη και την Ζάκυνθο, που και τα 4 αυτά νησιά αποτελούσαν μέχρι τότε ακρωτήρι της Ακαρνανίας) και το ίδιο έγινε με την Κέρκυρα, η οποία ήταν μέχρι τότε προσκολλημένη στην Θεσπρωτία και Ιλλυρία και ξανάγινε νησί!
Υπάρχουν σαφώς και αρκετές άλλες λεπτομέρειες που οδηγούν με σαφήνεια αφ’ ενός μεν στον αποκλεισμό της σημερινής Ιθάκης και ευνοούν την άποψη ότι η Λευκάδα διαθέτει τις μέγιστες πιθανότητες να είναι η Ομ. Ιθάκη.
Α. Ως γνωστόν ο Όμηρος τοποθετεί την Ιθάκη του Οδυσσέα «πανυπερτάτη προς ζόφον», την πιο ακρότατη από τα 4 νησιά του βασιλείου προς τη Δύση. [Δεδομένο ότι στην αρχαία Ελλάδα ο προσανατολισμός είχε μια απόκλιση από τον σημερινό κι αυτό κράτησε μέχρι και τους Ρωμαίους ως τον 3-4 αι. μ.Χ. Παραθέτουμε δύο σχετικούς χάρτες.] Και μόνο αυτή η τρίλεξη φράση του Όμηρου αποκλείει παντελώς την σημερινή Ιθάκη από τον χαρακτηρισμό της Ομηρική Ιθάκης, γιατί δυτικά της είναι η Κεφαλονιά, ενώ ο Όμηρος μας βεβαιώνει ότι η Κεφαλονιά βρίσκεται ανατολικά της Ομ. Ιθάκης! Δες τε και τα ερμηνευτικά σχόλια του Ευστάθιου Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης, ενός από τους Κορυφαίους Μελετητές – Ερευνητές του Όμηρου:

Ζόφον] Νυν, δύσιν. Ηώ] Νυν, την ανατολήν.
Προς ζόφον] προς τα δυτικά μέρη.
Αι γαρ άλλαι νήσοι και Κεφαλληνία ανατολικώτεραι αυτής εισίν.

Χαρτης 1

Χαρτης 2

Τελικά και μόνο αυτή η Ομηρική φράση «πανυπερτάτη προς ζόφον», που αναφέρεται στην Ιθάκη του Οδυσσέα, αποτελεί κορυφαία αναγνώριση της Λευκάδας ως Ομ. Ιθάκης και πάντως κάθετα αποκλείει την σημερινή Ιθάκη. Το ότι οι Κορίνθιοι έσκαψαν ένα κανάλι ή καθάρισαν κι εκβάθυναν ένα προϋπάρχον από τους Λέλεγες κανάλι, γύρω στο 625 π.Χ, για να γίνει ευχερέστερη η διέλευση των πλοίων της εποχής τους, που κατά πάσα πιθανότητα θα πρέπει να ήταν σαφώς πιο μεγάλα και πιο βαθιά από τα μέχρι τότε πλοία της εποχής εκείνης. Το να μιλάει κανείς και να ισχυρίζεται ότι η Κεφαλονιά βρίσκεται στα Ανατολικά της Ιθάκης ή έχει πλήρη άγνοια της περιοχής ή αντιγράφει από άλλον ή υπάρχει απόλυτος και ξεκάθαρος υποκειμενισμός!
Β. Και δεν είναι μόνο η τοποθέτηση της Κεφαλονιάς, καθαρά σήμερα δυτικά της σημερινής Ιθάκης και τότε Νότια προς Νοτιοδυτικά, που ακυρώνει ουσιαστικά και ξεκάθαρα την σημερινή Ιθάκη σαν Ομηρική! Ο Όμηρος το επιβεβαιώνει και με πολλούς άλλους τρόπους, όπως είναι οι αέρηδες:
1. Ο δυτικής κατεύθυνσης άνεμος Ζέφυρος είναι ο ούριος άνεμος, που ευνοεί τον Τηλέμαχο να πάει σύντομα στην Πύλο και
2. Ο Εύρος (Σιρόκος ή Σιρόκο – Λεβάντε, ανατολικής κατεύθυνσης άνεμος), είναι ο ούριος άνεμος που τον φέρνει πίσω στην πατρική του Γη. Και
3. Άλλωστε αυτό το επιβεβαιώνει η βασική και επικρατούσα άποψη ότι η γραμμή από το Ανατολικό άκρο του Κορινθιακού Κόλπου μέχρι την Ιταλία, θεωρούνταν ευθεία με πορεία καθαρά Δυτική! Δες τε και τους χάρτες που αναφέρονται στην τότε εποχή!
Γ. Δεν είναι όμως μόνο αυτά τα αρνητικά στοιχεία στην επιδιωκόμενη άποψη ότι η σημερινή Ιθάκη είναι η Ομηρική! Ένα άλλο κορυφαίο και σημαντικό στοιχείο είναι η ιστορία των κτήσεων του Λαέρτη στην ηπειρωτική χώρα. Κατέλαβε το ωριόχτιστο Κάστρο της Αρχαίας Νηρίκου, το οποίο τον προστάτευε από τις διάφορες φυλές που διαβιούσαν περιοδικά στην περιοχή της Ακαρνανίας, όπως (Κουρήτες, Τηλεβόες, Τάφιοι, Κεφαλλήνες κλπ. φυλές)! Εκεί διέθετε ένα τεράστιο ζωικό κεφάλαιο, που αριθμούσε 12 αγέλες βοδιών, 12 κοπάδια προβάτων, 12 αγέλες χοίρων και 12 κοπάδια κατσίκια, ενώ μέσα στο νησί είχε μόνο 11 κοπάδια κατσίκια και 960 χοίρους! Η σημερινή Ιθάκη τότε απείχε περισσότερο από 25 μίλια από την ηπειρωτική ακτή, η οποία εισχωρούσε σε μεγάλο βάθος, το οποίο κάλυψε σιγά – σιγά με φερτά υλικά ο Αχελώος, δημιουργώντας μία τεράστια και ευφορότατη πεδιάδα και ο οποίος από 80-90 νησιά που υπήρχαν στο σύμπλοκο των Εχινάδων και των Θοών ή Οξειών τότε, σήμερα απέμειναν μόνο 20, ενώ την εποχή του Ηρόδοτου «τας ημισείας (νήσους των Εχινάδων και Οξειών ο Αχελώος) ήπειρον πεποίηκε», όπως μας διαβεβαιώνει ο Ηρόδοτος! Πως είναι δυνατόν αυτήν τη διαδρομή των 25 και πλέον ν. μιλίων ο Φιλοίτιος να την έκανε κάθε μέρα επί 3 χρόνια συνέχεια (1.100 ημ.) με πορθμείο και να επέστρεφε, να επέλεγε πάλι τα αναγκαιούντα ζώα για διατροφή την επομένη 170 περίπου ατόμων του Παλατιού και την άλλη μέρα να ξανάκανε την ίδια διαδρομή, χειμώνα και καλοκαίρι και σε μέρες που η κακοκαιρία δεν επέτρεπε τότε ακόμη και σε πολύ μεγάλα πλοία της εποχής να ταξιδέψουν! Ακόμη και η άποψη ορισμένων ότι η σημερινή Λευκάδα ήταν η «ακτή ηπείροιος» και πάλι ήταν αδιανόητο να περάσουν τον Πορθμό μεταξύ Ιθάκης και Λευκάδας παραπάνω από τα 2/3 των ημερών ενός ημερολογιακού έτους! Από τη σημερινή Λευκάδα προς την Ακαρνανία, όχι μόνο γίνονταν ευχερέστατα η επικοινωνία με πορθμείο, αλλά ήταν για πάνω από 4.000 χρόνια ο μοναδικός τρόπος επικοινωνίας με την ηπειρωτική χώρα. Παλιότερα ο δίαυλος που δημιούργησαν οι Κορίνθιοι ξεκινούσε από την Νότια Είσοδο και κατευθύνονταν μέσα από τον Πορθμό των 22.500 στρ. βορειοανατολικά και κατέληγε στην ανοιχτή θάλασσα στο νησάκι του Αγ. Νικολάου. Την εποχή της Αγγλοκρατίας οι Άγγλοι δημιούργησαν έναν άλλο δίαυλο, αυτός που υπάρχει μέχρι και σήμερα, ο οποίος ξεκινούσε από το ίδιο νότιο σημείο με τον παλιότερο, αλλά κατευθύνονταν προς το Ενετικό Κάστρο, όπου δημιουργήθηκε εκεί ένα πορθμείο (Πέραμα, όπως κοινά αποκαλούνταν) το οποίο σύρονταν πάνω σε ένα χοντρό συρματόσχοινο, ώστε όταν υπήρχε πλοίο ή πλοία για να περάσουν, το μεν Πορθμείο παρέμενε ακίνητο στην μία άκρη, οπότε ο περατάρης έριχνε το συρματόσχοινο μέχρι το βάθος του πυθμένα και περνούσαν από πάνω τα διερχόμενα πλοία. Αυτό συνέβαινε μέχρι το 1985, χρονολογία που κατασκευάστηκε σε κείνο ακριβώς το σημείο μία πλωτή γέφυρα 45 μέτρων και εξυπηρετεί την διέλευση των αυτοκινήτων, των πεζών και των ζώων και σε περίπτωση διέλευσης πλοίων περιστρέφεται και ανοίγει κάθε ώρα ο δίαυλος και εξυπηρετούνται ευχερώς τα διερχόμενα πλοία!
Δ. Ένα κορυφαίο, πολύ σημαντικό και σπουδαίο στοιχείο, που απαγορεύει στον οιονδήποτε θέλει να χαρακτηρίσει την σημερινή Λευκάδα σαν χερσόνησο της Ακαρνανίας, είναι ότι καμία από τις φυλές, που πέρασαν κατά καιρούς από την Ακαρνανία, δεν άφησαν απολύτως κανένα ίχνος τους στην σημερινή Λευκάδα. Αν ήταν όντως ακρωτήρι της Ακαρνανίας είναι πλέον ή βέβαιο ότι κάποια χρονική στιγμή θα άφηναν τα σημάδια τους κάποια ή κάποιες φυλές στη σημερινή Λευκάδα! Σαφώς βέβαια, μετά την κατάληψη από τον Λαέρτη της Αρχαίας Νηρίκου, που βρίσκονταν στην ηπειρωτική ακτή της Ακαρνανίας και που αποτελούνταν από Κεφαλήνες, (γεγονός που με την κατάληψη αυτή προστάτευε την Ιθάκη του έκτοτε από τις διάφορες φυλές, που περνούσαν ή διαβιούσαν στην «ακτή ηπείροιο»), σιγά – σιγά συγχρωτίσθηκαν με τους Ιθακήσιους του Λαέρτη, ταυτίστηκαν μαζί τους και εξαπλώθηκαν και απορροφήθηκαν και στα άλλα νησιά (πλην Ζακύνθου). Η μη επέκταση αυτών των φυλών (πλην Κεφαλλήνων) στην σημερινή Λευκάδα αποδεικνύει περίτρανα ότι η σημερινή Λευκάδα ήταν πάντοτε νησί, όπως βεβαιώνει η Επιστήμη από το 10.000 π.Χ, που έλιωσαν οι πάγοι στον Β. Πόλο και ανέβηκε η στάθμη του Ατλαντικού αρκετά και της Μεσογείου πλέον των 200μ.!
Ε. Ένα άλλο στοιχείο, που επισφραγίζει την Λευκάδα σαν την κορυφαία υποψήφια για Ομ. Ιθάκη είναι το νησί της δολοφονικής ενέδρας προς τον Τηλέμαχο, η περίφημη ΑΣΤΕΡΙΣ! Είναι απαγορευτικό ακόμη και στον πιο αδαή να υποθέσει ότι ακόμη κι αν η σημερινή Ιθάκη αποδειχθεί ότι είναι η Ομηρική, ότι το νησί Δασκαλιό έχει έστω και την ελάχιστη πιθανότητα να είναι το νησί Αστερίς, στο οποίο έστειλε ο Αντίνοος τους υποψήφιους δολοφόνους του Τηλέμαχου! Όχι μόνο δεν θα απορούσε πως ξέφυγε την ενέδρα ο Τηλέμαχος, αλλά θα τον … προπηλάκιζαν οι άλλοι Μνηστήρες, αν η ενέδρα ήταν απαράδεκτη όντως, κάτι που θα γίνονταν αν τελικά είχε στηθεί πάνω στο Δασκαλιό. Είναι απίστευτοι οι λόγοι και εντελώς απλοί, που κάνουν απαγορευτική, όχι απλά λάθος, την ενέδρα στο Δασκαλιό, και μάλιστα στο σημείο αυτό είναι σαφέστατος ο υποκειμενισμός και η λάθος τοποθέτηση όχι μόνο της Αστερίδας στο βραχονήσι – σκόπελο Δασκαλιό, αλλά και κατ’ επέκταση και της ταύτισης της Ομηρικής Ιθάκης με το σημερινό Θιάκι! Ούτε ένα τρίχρονο παιδάκι δεν θα έκανε τέτοιο σφάλμα επιλογής μιας τόσο σημαντικής θέσης, που να μην το πάρει μυρωδιά η Πηνελόπη, που από το Ανάκτορο, όπως ισχυρίζονται οι Ιθακιστές έβλεπαν σε τρεις θάλασσες! Υπάρχει επαρκέστατη αιτιολογία σε άλλο Κεφάλαιο και πάντως αν γίνονταν εκεί μπροστά στην θέα των Ανακτόρων την άλλη μέρα η Πηνελόπη θα τους έδιωχνε κακείν κακώς όλους ανεξαιρέτως τους Μνηστήρες! Σημειώνω ένα βασικότατο στοιχείο. Το Νησί της ενέδρας Αστερίς βρίσκονταν «πριν πατρίδα γαίαν ικέσθαι» και μάλιστα πριν την «πρώτην ακτήν Ιθάκης» στον ερχομό από Πύλο! Το Δασκαλιό δεν είναι το νησί της ενέδρας, γιατί δεν διαθέτει ούτε ένα χαρακτηριστικό από τα πλεονεκτήματα που είχε το πραγματικό νησί Αστερίς!
ΣΤ. Σύμφωνα με το Υπουργείο Πολιτισμού ανασκάφηκαν και αναδείχθηκαν 5 Ναοί του Απόλλωνα στα Επτάνησα! Από την έρευνα που κάναμε, διαπιστώσαμε την ύπαρξη ενός Ναού του Απόλλωνα στην Κεφαλονιά, ενός Ναού του Απόλλωνα Λευκάτα στη Λευκάδα και τριών Ναών του Απόλλωνα στην Κέρκυρα, που όλοι πλην του Λευκάτη Απόλλωνα, είναι πολύ μεταγενέστεροι της Ομηρικής εποχής! (Δεν ερευνήσαμε μόνο τα Κύθηρα, που ήταν έξω από το Κράτος της Ομ. Ιθάκης).
1. Ναός Θεού Απόλλωνος (Κεφαλονιά). Κοντά στην Σκάλα υπήρχε δωρικός Ναός του Θεού Απόλλωνα, του 6ου π.Χ. αιώνα.
2. Ναός Θεού Λευκάδιου Απόλλωνος (Λευκάδα). Βρίσκεται στο νοτιότερο και πιο απόκρημνο ακρωτήριο της νήσου Λευκάδος (60 μέτρων ύψους, η «λευκή πέτρη» του Ομήρου), το επονομαζόμενο Λευκάτας, απέναντι από την Κεφαλονιά. Η σημασία του ακρωτήριου Λευκάτας της Ν∆ Λευκάδας, κατά την αρχαιότητα, είναι σε γενικές γραμμές γνωστή, καθώς ήταν ένα από τα δυσκολότατα ναυτικά περάσματα και γι’ αυτό υπήρξε σημαντικός λατρευτικός χώρος του θεού Απόλλωνα, ο οποίος ήταν ο προστάτης των ναυτικών και γιατρός του σώματος και της ψυχής, στον οποίο ήταν αφιερωμένες οι ετήσιες πανελλήνιες γιορτές στις αρχές της Άνοιξης. Λέγεται ότι οι ερωτευμένοι απελπισμένοι από το ερωτικό πάθος πηδούσαν από τον ονομαστό Κάβο της Κυράς. Αναφέρεται ότι με τον τρόπο αυτό η Αφροδίτη απαλλάχθηκε από τον έρωτα της για τον Άδωνη, ο Κέφαλος από τον έρωτα του για τον Πτερέλα, καθώς και η ποιήτρια Σαπφώ από το δικό της πάθος προς τον Φάωνα. Ο Στράβων (1ος π.χ-1ος μ.χ.) συνδέει το ιερό του Απόλλωνα με τον ετήσιο τελετουργικό καθαρμό της πόλης κατά τη διάρκεια του οποίου πετούσαν στη θάλασσα έναν κατάδικο (το κάθαρμα) με σκοπό να διώξουν το κακό από το νησί. Ο Ναός κτίσθηκε στο χώρο αυτό – σύμφωνα µε την επικρατούσα αρχαιολογική άποψη – την περίοδο πριν τον Τρωικό πόλεμο, και πάντως προϋπήρχε την εποχή του Κέφαλου (3 γενιές πριν τον Οδυσσέα), ενώ έχουν διασωθεί ερείπιά του μέχρι τη σύγχρονη εποχή. Στο χώρο του Ναού στέκει σήμερα ο Φάρος.
3. Ναός Θεού Απόλλωνος Πυθαίου (Κέρκυρα). Σε απόσταση 150 μ. ΒΑ του Αρτεμισίου, έστεκε ορθογώνιος Ναός (με Βωμό στην ανατολική του πλευρά), που ιδρύθηκε τον 5ο π.Χ. αιώνα, ίσως προς τιμήν του Θεού σαν αρωγού στη λήξη του Κερκυραϊκού εμφύλιου του έτους 425 π.Χ.
4. Ναός Θεού Απόλλωνος Κορκυραίου (Κέρκυρα). Στην ανατολική πλευρά του τωρινού «Μον Ρεπό» ήταν το Τέμενος του Θεού Απόλλωνος Κορκυραίου, όπου γίνονταν ετήσιες ιεροπραξίες σε ανάμνηση του γάμου του Ιάσονα και της Μήδειας. Ιδρύθηκε προφανώς από τους πρώτους αποίκους Ερετριείς (775 π.Χ.), οι δε Κορίνθιοι προσέδωσαν στον εκεί τιμώμενο Θεό και τα λατρευτικά προσωνύμια Αρχηγέτης, Δαφνηφόρος, Αρισταίος, Αγιεύς και Νόμιος.
5. Ναός Θεού Απόλλωνος (Κέρκυρα). Ίχνη περίπτερου δωρικού Ναού του 5ου π.Χ. αιώνα χωρίς οπισθόδομο, αφιερωμένου στον Θεό Απόλλωνα, υπάρχουν στη θέση Ρόδα. Ο Ναός είχε διαστάσεις 21,40 Χ 11, 65 μ. και μονόλιθους κίονες (11 στις μακριές πλευρές του και 6 στις στενές). Μέσα στο σηκό έχουν σωθεί οι βάσεις 4 βάθρων. Σε απόσταση 6,7 μ. ανατολικά υπάρχει η θεμελίωση του Βωμού του Θεού (12 Χ 2,30 μ.).
Στο Θιάκι υπάρχουν αναφορές για τρεις αρχαίους Ναούς α) της Αρτέμιδας στον Αετό (Bendon), β) της Ήρας λατρευτικό άντρο κι όχι Ναός στο σπήλαιο Λοΐζου και γ) της Αθηνάς στην περιοχή Καθαρών, όπου και η ονομασία από την Αθηνά Παρθένο.
Όπως προκύπτει από την έρευνα που έγινε από τις εκδόσεις του Υπουργείου Πολιτισμού και της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, μοναδικός Ναός του Θεού Απόλλωνα Μυκηναϊκής εποχής, που έχει ανευρεθεί στα Επτάνησα, είναι ένας και μοναδικός, ο Ναός του Λευκάτα ή Λευκάτη ή Λευκάδιου ή Δελφίνου Απόλλωνα.
Η μοναδική ύπαρξη Ναού του Απόλλωνα από την εποχή του Κέφαλου (1300 π.Χ.) και παλιότερα, μονοσήμαντα στην Λευκάδα, όχι μόνο είναι συντριπτικά υπέρ της Λευκάδας, αλλά επισφραγίζει το «Λευκάδα = Ομ. Ιθάκη», γιατί κανένα άλλο νησί δεν είχε Ναό του Απόλλωνα την Μυκηναϊκή εποχή, πλην της Λευκάδας!

Οδ. υ, 276-278*
κήρυκες δ᾽ ἀνὰ ἄστυ θεῶν ἱερὴν ἑκατόμβην
ἦγον· τοὶ δ᾽ ἀγέροντο κάρη κομόωντες Ἀχαιοὶ
ἄλσος ὕπο σκιερὸν ἑκατηβόλου Ἀπόλλωνος.

Μες απ᾿ την πόλη οι κράχτες έφερναν ωστόσο πλήθος βόδια
για τη θυσία, κι οι μακρομάλληδες μαζώνουνταν Αργίτες
στου μακροσαγιτάρη Απόλλωνα το δάσος το ισκιωμένο. (Κ.Κ)

Πανηγυρικά δε το επιβεβαιώνει και ο Βιργίλιος στην Αινειάδα!

Mox et Leucatae nimbosa cacumina montis
et formidatus nautis aperitur Apollo.

Σύντομα και του Λευκάτα εμφανίζεται η συννεφοσκεπασμένη λοφοσειρά
και ο Ναός του Απόλλωνα, τον οποίο οι ναυτικοί φοβούνται. (Ε.Γ.)

[Και προς αποφυγή παρεξηγήσεων το ταξίδι του Αινεία ήταν την ίδια εποχή με του Οδυσσέα! Αυτό σημαίνει πως η αναφορά του Βιργίλιου της ύπαρξης, την εποχή του Αινεία, Ναού του Απόλλωνα στην Ιθάκη, που βρίσκεται βορειοδυτικότερα, ξεκινώντας από τη Ζάκυνθο και περνώντας από τα δίδυμα νησιά «Dulichiumque Sameque» («Δουλίχιόν τε Σάμη τε»), επιβεβαιώνει πανηγυρικά πως η Λευκάδα είναι με τις μέγιστες πιθανότητες η Ομηρική Ιθάκη, γιατί κανένα άλλο νησί στην περιοχή δεν είχε την τύχη να φιλοξενεί Ναό του Απόλλωνα κατά την Μυκηναϊκή εποχή!!! Το ότι ο Βιργίλιος τοποθετεί τον Ναό στο Λευκάτα, όνομα που πρωτοεμφανίστηκε στην αρχαϊκή εποχή, σημαίνει απλά ότι ο ποιητής έζησε και έγραψε την Αινειάδα του γύρω στη 2η δεκαετία προ Χριστού περίπου, και το όνομα Λευκάτας ήταν ήδη καθιερωμένο 7-8 εκατονταετίες πριν.] Ζ. Στην Οδύσσεια σε 4 διαφορετικά εδάφια, επαναλαμβάνεται το ερώτημα στον ξένο, αν ήρθε με πλοίο, γιατί δεν πιστεύει πως ήρθε πεζή! Αυτή η έκφραση, περιέργως θεωρήθηκε σαν λογοπαίγνιο, μιας και στην σημερινή Ιθάκη είναι αδιανόητο να κάνει κανείς μια τέτοια ερώτηση! Ο Όμηρος δεν διακρίνεται για χρήση λογοπαίγνιων. Αντίθετα, αυτή η έκφραση ταιριάζει απόλυτα με τη σημερινή Λευκάδα. Όταν απευθύνεται το ερώτημα αυτό σε κάποιον σημαίνει ότι υπήρχε η βεβαιότητα νε έρθει κανείς από την ξηρά, με την οποία η πραγματική Ιθάκη συγκοινωνούσε με ένα απλό πορθμείο! Κι αυτό συνέβαινε και συμβαίνει μέχρι και σήμερα μονοσήμαντα στην Λευκάδα!
Η. Τέλος υπάρχει κι ένα Φυσικό δεδομένο απαγορευτικό! Η σημερινή Ιθάκη δεν μπορεί να έχει δάσος από Έλατα λόγω χαμηλού υψομέτρου! Το όρος Νήριτον ονομάστηκε έτσι από τη «νήριτον ύλη», όπως την χαρακτηρίζει ο Ησίοδος, που σημαίνει τεράστιο Δάσος από Έλατα και Βαλανιδιές. Η Δασική Επιστήμη διδάσκει ότι τα Έλατα φύονται πάνω από 800 μ. υψόμετρο στην Β. Ελλάδα και στην Κεντρική και Νότια πάνω από 900 μ., όπου εδώ βρίσκεται τοποθετημένη η σημερινή Ιθάκη. Η σημερινή Ιθάκη έχει ένα βουνό της Ανωγής, (που περιέργως του άλλαξε το όνομα τα τελευταία χρόνια σε Νήριτον), το οποίο έχει ύψος 806 μ., πράγμα που επιστημονικά θεωρείται αδύνατο να υπάρξει στη σημερινή Ιθάκη δάσος από Έλατα! Αυτό είναι ένα αντικειμενικό Επιστημονικό αρνητικό στοιχείο και καθαρά απαγορευτικό, στο να θεωρηθεί η σημερινή Ιθάκη σαν Ομηρική Ιθάκη!
Στους δύο χάρτες είναι εμφανής ο προσανατολισμός κατά την αρχαιότητα. Ο ένας είναι του Στράβωνα και φαίνεται ξεκάθαρα η διαφορά στον τότε προσανατολισμό της Ιταλίας και ο δεξιά είναι του Ερατοσθένη, όπου μπορείτε να δείτε την γραμμή Κορινθιακός – Ιλλυρία (Αλβανία), που θεωρούνταν ευθεία με κατεύθυνση από Ανατολή προς Δύση!

Εἰς τὴν Ὀδύσσειαν παριστάνεται ὁ Τηλέμαχος ἐρωτῶν τὸν Μέντιδα, ἐὰν ᾖλθε διὰ πλοίου, διότι, ὡς λέγει, δὲν πιστεύει νὰ ᾖλθε πεζῄ. Ἡ τοιαύτη ἔκφρασις τοῦ Τηλεμάχου ἐθεωρήθη ὡς λογοπαίγνιον, καθόσον εἰς τὴν σημερινὴν Ἰθάκην δὲν ἠδύνατο νὰ μεταβῆ τὶς πεζῂ ἀφοῦ χωρίζει αὐτὴν ἀπὸ τῆς ξηρᾶς μεγάλη θάλασσα. Ἀλλ’ ὁ Τηλέμαχος δὲν ἤθελε νὰ λογοπαικτήσῃ, ἠρώτα δὲ τὸν Μεντίδα, ἐὰν ἤρχετο ἀπὸ τὴν ξηράν, μετὰ τῆς ὁποίας ἡ πραγματικὴ Ἰθάκη συνεκοινώνει δι’ ἑνὸς ἁπλοῦ πορθμείου. [Εστία, αρ. φυλ. 22, 22.03.1900: 3]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *