Ο Σύλλογος εκπαιδευτικών Α΄βάθμιας εκπαίδευσης για τις ελλείψεις στην ειδική αγωγή

%cf%83%cf%87%ce%bf%ce%bb%ce%b5%ce%b9%ce%bf-%ce%b1%ce%bc%ce%b5%ce%b1

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΠΡΩΤ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΛΕΥΚΑΔΑΣ
«ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ»

Διεύθυνση: Γ. Μεσσήνη 7
Τηλέφωνο – Fax: 2645026165
6974815958
Εmail: sepelefkadas@gmail.com

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το νεοφιλελεύθερο μοντέλο για το σχολείο της αγοράς και τον φθηνό ευέλικτο- διαχειρήσιμο εργαζόμενο ακολουθείται πιστά από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και στην ειδική εκπαίδευση.

Σε συνέχεια των προηγούμενων για τη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης, την υποτιθέμενη «συμπερίληψη», αλλά και το μη διορισμό ούτε μισού συναδέλφου Ειδικής Αγωγής, έρχεται η εφαρμοστική εγκύκλιος που έστειλε στις 4/10 το Υπουργείο. Η τελευταία ρευστοποιεί ακόμα περισσότερο μια ήδη ρευστή δομή της ειδικής εκπαίδευσης και αφήνει ισχυρή παρακαταθήκη για το παραπέρα ξήλωμά της. Επιτρέπει την συμπλήρωση ωραρίου εκπαιδευτικών γενικής αγωγής σε μαθητές που δικαιούνται παράλληλη στήριξη ή παρακολουθούν τα Τμήματα Ένταξης, εξοικονομώντας χρήματα από την ακύρωση των προσδοκώμενων προσλήψεων και ταυτόχρονα βαθαίνει την αντιδραστική αντιπαιδαγωγική «μεταρρύθμιση» που οδηγεί σε ακύρωση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

Αναμφίβολα η εμπέδωση της παράλληλης στήριξης σε ρόλο part-time ικανοποίησης εκπαιδευτικών αναγκών έρχεται να επιβεβαιώσει το ίδιο το περιεχόμενο του «σχολείου για όλους τους μαθητές», ένα φθηνό σχολείο με ρευστές δομές που δεν εξασφαλίζουν την αναγκαία σταθερή ειδική εκπαιδευτική παρέμβαση των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Δεν ξεχνάμε ότι η χιλιοειπωμένη «προτεραιότητα στην ειδική αγωγή » υπήρξε εύρημα της Διαμαντοπούλου το 2010, χρονιά κατά την οποία μπήκαν σωρηδόν τα προγράμματα ΕΣΠΑ στην εκπαίδευση, σηματοδοτώντας αφενός την απόσυρση του κράτους από την υποχρέωση παροχής δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης και αφετέρου την περαιτέρω ελαστικοποίηση της εργασίας. Η δήθεν «προτεραιότητα» μας επισημαίνει μόνο ότι η ειδική εκπαίδευση υπήρξε ανέκαθεν προπομπός της ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης και πεδίο δόξης λαμπρό για την εφαρμογή ευέλικτων σχέσεων εργασίας. Συνάδελφοι αναπληρωτές ΕΑΕ παραμένουν αδιόριστοι έπειτα από 15 χρόνια συναπτών συμβάσεων εργασίας, χιλιάδες θέσεις σε δομές ΕΑΕ εναπόκεινται σε ευκαιριακή κάλυψη ανάλογα με τις διαθέσιμες πιστώσεις, γονείς εξαναγκάζονται να πληρώνουν υπέρογκα ποσά σε θεραπείες, ελλείψει μάλιστα πλήρους ασφαλιστικής κάλυψης.

Αναρωτιόμαστε πώς συμβαδίζει η ισότιμη εκπαίδευση των μαθητών με την περιστολή των δικαιωμάτων τους και την υποστελέχωση της ειδικής αγωγής χάριν της επιβολής δημοσιονομικών περιορισμών στο μορφωτικό αγαθό και της λογιστικής μείωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Από την πλευρά μας επισημαίνουμε ότι δε νοείται «σχολείο ισότητας» δίχως τη θετική διάκριση απέναντι στους μαθητές που δικαιούνται ειδική εκπαιδευτική παρέμβαση. Δε νοείται «σχολείο ποιότητας» δίχως τη δημιουργία σταθερών δομών και τη στελέχωσή τους με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Δεν αποδεχόμαστε τη λειτουργία της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης σε καθεστώς «έκτακτης ανάγκης». Γνωρίζουμε καλά ότι η επιστροφή στην «κανονικότητα», σύμφωνα με τις κατευθύνσεις Ε.Ε-Ο.Ο.Σ.Α. , σημαίνει αποθέωση των οικονομικών δεικτών με κάθε κόστος, άρση της μονιμότητας, κινητικότητα κι αναπαραγωγή ευέλικτων μορφών απασχόλησης, μα πάνω απ’ όλα βλάπτει σοβαρά την ειδική αγωγή και εκπαίδευση.

Η Ειδική Αγωγή θα έπρεπε να αποτελεί την αιχμή του δόρατος της εκπαίδευσης τόσο στο πλαίσιο του κράτους δικαίου και της ισοπολιτείας όσο και στο πλαίσιο του ανθρωπισμού.

Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας με αίσθημα ευθύνης να ανταποκριθεί στις εξαγγελίες που ο ίδιος έκανε και να καλύψει το σύνολο των ελλείψεων ώστε να ομαλοποιηθεί επιτέλους η λειτουργία των σχολείων.

Συγκεκριμένα στο Νομό Λευκάδας υπάρχουν τα παρακάτω κενά Ειδικής Αγωγής:

1. Τμήμα Ένταξης Δημοτικού Σχολείου Μαραντοχωρίου
2. Τμήμα Ένταξης Δημοτικού Σχολείου Βασιλικής
3. 2ο Τμήμα Ένταξης 1ου Δημοτικού Σχολείου

4. Παράλληλη Στήριξη Δημοτικού Σχολείου Νυδριού (24ώρες, 1 μαθητής)
5. Παράλληλη Στήριξη Δημοτικού Σχολείου Βασιλικής (48ώρες, 2 μαθητές)
6. Παράλληλη Στήριξη 4ου Δημοτικού Σχολείου Λευκάδας (12ώρες, 1 μαθητής)
7. Παράλληλη Στήριξη Νηπιαγωγείου Μεγανησίου (24ώρες, 1 μαθητής)
8. Παράλληλη Στήριξη 4ου Νηπιαγωγείου Λευκάδας (24ώρες, 1 μαθητής)

ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ Η ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ.
ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΉΣΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΕΓΚΕΚΡΙΜΈΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ.
ΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗ ΠΟΥ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ.

Λευκάδα. 10/11/2016

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *