Ομιλία του Βουλευτή στη Βουλή: Τι σχολεία θέλουμε

Ομιλία Βουλευτή σε Βουλή: Να δούμε τι σχολεία θέλουμε

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Λευκάδα, 27 Ιουλίου 2021

 

Θανάσης Καββαδάς: «Σχεδιάζουμε το σχολείο του μέλλοντος, θέλουμε εκπαιδευτικούς με αυτονομία και πρωτοβουλία και μαθητές με κριτική σκέψη»

 

Ομιλία στην ολομέλεια της Βουλής πραγματοποίησε ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την αναβάθμιση του σχολείου, την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και την εκκλησιαστική εκπαίδευση.

Ο Βουλευτής ξεκίνησε την ομιλία του σχολιάζοντας ότι έννοιες όπως η μεταρρύθμιση, η αριστεία και η αξιολόγηση προκαλούν δυσανεξία στην αξιωματική αντιπολίτευση, ωστόσο, ανέφερε, η απόσταση που χωρίζει το ΣΥΡΙΖΑ από τις ανάγκες της παιδείας αλλά και τις αντιλήψεις της πλειοψηφίας των πολιτών είναι μεγάλη. Αναφέρθηκε σε δημοσκοπήσεις που δείχνουν ότι το 70,9% των πολιτών είναι υπέρ της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ενώ ακόμα και από τους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ, το 62,6% είναι υπέρ της ελεγχόμενης εισόδου στα πανεπιστήμια και το 55,7% υπέρ της ελάχιστης βάσης εισαγωγής.

Έθεσε ρητορικά το ερώτημα ποιος θέλει τελικά τα πανεπιστήμια χώρους ανομίας αντί για χώρους γνώσης και ελεύθερης διακίνησης ιδεών και ποιος επιθυμεί πανεπιστήμια που το 40% των φοιτητών δεν αποφοιτά ποτέ, απαντώντας ότι η πλειοψηφία θέλει σύγχρονη Παιδεία, με μεταρρυθμίσεις και προοδευτικό πρόσημο.

Ανέφερε ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει κάνει την επιλογή να προχωρήσει σε τομές, να υλοποιήσει τις προγραμματικές της δεσμεύσεις που ενέκριναν με την ψήφο τους οι πολίτες, εφαρμόζοντας πρακτικές που ισχύουν σε όλες τις χώρες με προηγμένα εκπαιδευτικά συστήματα, αναβαθμίζοντας το ρόλο του σχολείου και των εκπαιδευτικών και απελευθερώνοντας τη δημιουργική πρωτοβουλία για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Τόνισε ότι η Νέα Δημοκρατία θέλει ένα σχολείο πιο αυτόνομο και πιο ελεύθερο, θέλει αποκεντρωμένη παιδεία που θα φύγει από τον στενό έλεγχο του Υπουργείου και θα περάσει στα χέρια των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων. Ανέφερε ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν πλέον να επιλέγουν ελεύθερα το βιβλίο από το οποίο θα διδάσκουν, ανάμεσα από τα εγκεκριμένα βιβλία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ενώ μαθητές και εκπαιδευτικοί θα έχουν πρόσβαση και στα υπόλοιπα διδακτικά βιβλία σε ψηφιακή μορφή, καθώς και σε μια πλούσια ψηφιακή βιβλιοθήκη με συμπληρωματικό υλικό, ώστε να ενθαρρύνεται η κριτική σκέψη και όχι η αποστήθιση και η παπαγαλία.

Παράλληλα, τόνισε, παρέχεται η δυνατότητα να αποφασίζουν οι εκπαιδευτικοί τον τρόπο διεξαγωγής των τετραμηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης, αντικαθιστώντας, για παράδειγμα, το διαγώνισμα με ατομική ή ομαδική εργασία των μαθητών, ώστε δίνεται ελευθερία στον εκπαιδευτικό να αξιοποιήσει εκείνες τις μεθόδους που κρίνει κατάλληλες κατά περίπτωση για την αξιολόγηση των μαθητών του.

Αναφέρθηκε επίσης στη σημαντική μεταρρύθμιση των εξετάσεων σε εθνικό επίπεδο στην ΣΤ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου, για την αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στα πρότυπα της PISA, τονίζοντας ότι οι εξετάσεις αυτές είναι ανώνυμες, έχουν διαγνωστικό χαρακτήρα, διενεργούνται για να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος και δεν παίζουν ρόλο στην αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών, ενώ ανάλογες εξετάσεις διενεργούνται σε χώρες όπως η Σουηδία, η Δανία, η Νορβηγία και η Μεγάλη Βρετανία.

Αναφέρθηκε ακόμα στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών, διαδικασιών και εκπαιδευτικών δομών, τονίζοντας ότι οφείλουμε όλοι να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν μπορεί να υπάρξει βελτίωση και πρόοδος χωρίς αξιολόγηση και επισημαίνοντας ότι το πλαίσιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που εισάγει η κυβέρνηση έχει στόχο όχι να τιμωρήσει αλλά να βελτιώσει τον εκπαιδευτικό, συνδέεται δε με την επιμόρφωση και αποτελεί κοινή πρακτική που ακολουθεί το 90% των ευρωπαϊκών χωρών.

Τέλος, αναφέρθηκε στην εκκλησιαστική εκπαίδευση, σχολιάζοντας ότι οι άνθρωποι που αποφοιτούν από την εκκλησιαστική εκπαίδευση επιτελούν ένα υψηλό λειτούργημα, με σπουδαίο κοινωνικό και εκπαιδευτικό αποτύπωμα γι’ αυτό και οι νέες διατάξεις διασφαλίζουν την αναδιοργάνωση και την αναβάθμιση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *