Η ανάπλαση της αλήθειας

Η ανάπλαση της αλήθειας

του ΘΟΔΩΡΗ ΒΕΡΥΚΙΟΥ

Απάντηση του τ. Αντιπεριφερειάρχη Θ. Βερύκιου στο δελτίο τύπου της 12-9-2017 για την ανάπλαση και πεζοδρόμηση του κεντρικού δρόμου Νυδριού, του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων Θ. Γαλατσάτου.

Δεν συνηθίζω να τοποθετούμε δημόσια με δελτία τύπου ούτε απαξίωσα ποτέ κανέναν προηγούμενο η επόμενο. Είμαι υποχρεωμένος όμως για το παραπάνω θέμα να αποκαταστήσω την αλήθεια.
Όταν παρέδωσα την περιφερειακή ενότητα Λευκάδας, μετά από τρισήμισυ χρόνια διοίκησης το 2014, για το Νυδρί είχα ετοιμάσει στο διάστημα της θητείας μου δύο μελέτες. Η μία για το καταφύγιο τουριστικών σκαφών και η άλλη για την ανάπλαση πεζοδρόμηση του κεντρικού δρόμου. Μάλιστα για την δεύτερη είχα τελειώσει μια
κυκλοφοριακή και μία βιο-κλιματική μελέτη για να είναι επιλέξιμη στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2014-2020. Δεν προλάβαμε δυστυχώς το ΕΣΠΑ 2007-2013 από το οποίο όμως η Λευκάδα είχε πάρει και την μερίδα του λέοντος.
Υπ’ όψιν ότι οι μελέτες αυτές και ιδιαίτερα του καταφυγίου είναι εξαιρετικά χρονοβόρες, ακριβές και φτιάχνονται από ειδικά μελετητικά γραφεία.
Η μελέτη της ανάπλασης μαζί με την βιο-κλιματική και την κυκλοφοριακή είχε αποπληρωθεί, για δε την μελέτη του καταφυγίου ο μελετητής δεν είχε υποβάλλει τους τελευταίους λογαριασμούς. Επισημαίνω ότι οι ΚΑΠ την περίοδο 2011-2014 είχαν κωδικούς μόνο για έργα οδοποιίας και οδικής ασφάλειας. Μάλιστα το 2014 αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ο νέος αντιπεριφερειάρχης κος Χαλκιάς είπε σε σύσκεψη τοπικών παραγόντων του Νυδριού ότι είχε αυτές τις δύο μελέτες για το Νυδρί ώριμες και περιμένει την ένταξή τους.
Για τους γνωρίζοντες μια ώριμη μελέτη εξασφαλίζει κατά 95% την χρηματοδότηση της. Στις μελέτες αυτές σαν κάτοικος και πρώην δήμαρχος της περιοχής, γνωρίζοντας τα προβλήματα και τις μελλοντικές απαιτήσεις,  έβαλα την σφραγίδα μου με παρεμβάσεις διορθώσεις και πολλά ταξίδια στην Αθήνα. Κάποιοι το γνωρίζουν αυτό και επειδή υπάρχει η διαύγεια οι καλόπιστοι μπορούν να ανατρέξουν στα παρακάτω που αφορούν τις μελέτες αυτές και είναι πράξεις τις διοίκησης.
1)ΑΠ.199312 σχετ.αποφ.199679/27-9-2011
2)ΑΠ.501-21/2011 από Σ1/09-12-2011 πρακτικό οικον.επιτροπής
3)Αρ. πρωτ. 8216/45/12 5-4-2012 έγγραφο του Υπουργείου ανάπτυξης
4)Αποφ. 318-12 από το 12/29/5/2012 πρακτικό οικον. επιτροπής
5)ΑΠ 199312 13/6/2012 ΣΧΕΤ αποφ 199679/27/5/2011
6)ΑΠ 453-17 από πρακτικό 17/12-07-2012 οικον. επιτροπής
7)Πρακτικό περιφερειακού συμβουλίου 3/2013 17/3/2013
8)το υπ. αρ. πρωτ 14493/6907 16/9/2013 έγγραφο αποκεντρωμένης έγκριση περιβαλλοντικών όρων
9)απόφαση 317 11/08-8-2014 από πρακτικό 11 08-5-2014 πρακτικό οικονομικής επιτροπής
10) αποφ. 421-14 του πρακτικού 14/23-6-2014
Αυτά και άλλα που σίγουρα μου έχουν διαφύγει.
Για την ένταξη ΠΔΕ έχω ορισμένες επιφυλάξεις γιατί η χρηματοδότηση δεν είναι απόλυτα εξασφαλισμένη όπως από  πόρους του ΕΣΠΑ η Ευρωπαϊκά προγράμματα.
Επίσης απορώ γιατί αργεί η ένταξη του καταφυγίου τουριστικών σκαφών παρά τον πολύ χαμηλό προϋπολογισμό του έργου. Η μελέτη αυτή το 2014 ήταν η πλέον ώριμη μελέτη νέου λιμενικού έργου στην περιφέρεια και το έργο αυτό είναι απόλυτα αναπτυξιακό.
Τελειώνοντας θα ήθελα να πω στον κ. Γαλιατσάτο ότι η απαξίωση ποτέ δεν βοηθά στην συνέχεια της διοίκησης και ότι όποτε επιθυμεί να κάνουμε ένα δημόσιο διάλογο για το έργο στα 3 1/2 χρόνια της προηγούμενης περιφερειακής αρχής και για τα 3 (από τα 5+) της δικιάς του.
                          τ. Αντιπεριφερειάρχης Θ. Βερύκιος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.