Η σημασία των ευρω-εκλογών του 2014

Λογοθέτης Γ. 2 

του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΟΓΟΘΕΤΗ

6946003661

ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2014

Νέες πολιτικές της Ε.Ε. στο προσκήνιο.

Ενόψει των ευρωεκλογών του 2004, , το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα και η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις 21 και 22 Φεβρουαρίου οργάνωσαν δύο ενδιαφέροντα σεμινάρια στην Θεσσαλονίκη. Το πρώτο για τον Τύπο και τα ΜΜΕ με τίτλο «Γράφοντας για την Ευρώπη: θέματα και εργαλεία» και το δεύτερο με θέμα : Ανεργία των Νέων: Βελτιώνοντας το Παρόν, Διασφαλίζοντας το Μέλλον. Στην οργάνωση συμμετείχε το Α.Π.Θ., το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ο Δήμος Θεσσαλονίκης και η Ένωση Δημοσιογράφων. Στα σεμινάρια πήραν μέρος οι ευρωβουλευτές Συλβάνα Ράπτη και Νίκος Χρυσόγελος, ο κ. Αντωνακόπουλος επικεφαλής του γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ο κ. Περουλάκης επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, ο κ. Νασιούλας εμπειρογνώμων της Ε. Επιτροπής, οι πρυτάνεις του Α.Π.Θ. και του Πανεπ. Μακεδονίας ο καθηγητής οικονομικών του ΠΑΜΑΚ κ. Καρφάκης, και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης. Σε ένα ακόμα σεμινάριο που οργάνωσε το ΑΠΘ συζητήθηκαν θέματα που έχουν σχέση με την Ελλάδα του αύριο. Για την ανάγκη εκσυγχρονισμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης μίλησε η ελληνικής καταγωγής αντιδήμαρχος Βιέννης κ. Μαρία Βασσιλάκου και ο υπογράφων.

Η ανεργία των νέων στην Ελλάδα.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα θέματα της ανεργίας των νέων στην Ελλάδα.  Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, το σύνολο των νέων, ανδρών, γυναικών και που ψάχνουν  σήμερα για δουλειά στην Ελλάδα έφτασε τον απίστευτο αριθμό των 684.000. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τα ποσοστά ανεργίας είναι μεγαλύτερα στα άτομα που κατέχουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο. Υπολογίζεται ότι ο μέσος χρόνος εύρεσης εργασίας είναι τα τρεισήμισι χρόνια. Αποτέλεσμα της κρίσης είναι τα χρέη να πολλαπλασιάζονται και τα εισοδήματά να συρρικνώνονται εάν δεν εξαφανίζονται εντελώς. Τις συνέπειες της ανεργίας βιώνουν κατά κύριο λόγο οι νέοι. Η υποβάθμιση των πτυχίων και των σπουδών καταλήγουν στην μείωση της εργασιακής προοπτικής για τους νέους και στην περιθωριοποίηση τους από το κοινωνικό σύνολο. Έτσι έχουμε και ακραία φαινόμενα όπως αύξηση της εγκληματικότητας και έξαρση του ρατσισμού,

Στα σεμινάρια τονίστηκε η αδυναμία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος να προσαρμοστεί στις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Μέχρι σήμερα στόχος του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι οι απόφοιτοι να στελεχώνουν τον δημόσιο τομέα, όπως δασκάλους, υπάλληλους τραπεζών, δημόσιας διοίκησης κτλ. Όμως η κρίση έφερε στην επιφάνεια όλες τις παθογένειες του συστήματος με αποτέλεσμα την δραματική μείωση θέσεων στο δημόσιο και την επίσης δραματική αύξηση της ανεργίας αφού ο ιδιωτικός τομέας όχι μόνο δεν απορροφά τους άνεργους, αλλά υφίσταται επίσης δραματική συρρίκνωση.

Γιατί Ανεργία ;

Στην Ελλάδα δυστυχώς επί δεκαετίες κυριάρχησε η επίμονη τάση των Ελλήνων να επιλέγουν τις σπουδές τους σύμφωνα με την κοινωνική θέση που θα αποκτήσουν μετέπειτα και όχι σύμφωνα με τις προοπτικές απασχόλησης. Οι περισσότεροι αποφασίζουν να φοιτήσουν στη νομική ή στην ιατρική καθώς τέτοιου είδους σπουδές θεωρούνται ότι έχουν κύρος με προσδοκίες για υψηλά μελλοντικά εισοδήματα. Έτσι οι στρατιές των άνεργων δικηγόρων, γιατρών και άλλων σχετικών επαγγελμάτων αυξάνονται συνεχώς. Μία από τις αποκαλυπτικές ειδήσεις στο σεμινάριο, κατατέθηκε από τον καθηγητή οικονομικών κ. Καρφάκη ο οποίος κατέθεσε την κυριολεκτικά απίστευτη ελληνική πατέντα :

«Ο ιδιωτικός τομέας αναζητεί θέσεις εργασίας αλλά μόνο το 1/3 από τους άνεργους έχει τις δεξιότητες που έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις»! Δηλαδή υπάρχουν χιλιάδες θέσεις εργασίας που δεν καλύπτονται από τους νέους που τελειώνουν τα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ και τις διάφορες σχολές. Αυτό και αν δεν είναι μοναδικό φαινόμενο στην Ε.Ε.

Η είδηση αυτή μου θύμισε την απόφαση του αείμνηστου Πρωθυπουργού της Σουηδίας Ούλοφ Πάλμε ο οποίος ως υπουργός παιδείας αλλά και αργότερα ως πρωθυπουργός ήταν κατηγορηματικός :

«Η Σουηδική εκπαίδευση δεν πρέπει με κανένα τρόπο να εκπαιδεύει πτυχιούχους που δεν θα βρουν εργασία…» Τόσο απλά και τόσο καθαρά. Από την προσχολική ηλικία τα παιδιά θα μάθουν να δημιουργούν με την βοήθεια εργαλείων όπως κατσαβίδια. Έτσι δύσκολα θα βρεθεί Σουηδός να χρειάζεται ηλεκτρολόγο ή υδραυλικό αφού τα έχουν μάθει στα δημοτικά και στα γυμνάσια. Στα σουηδικά σχολεία το μάθημα «Γνώσεις για τις Θρησκείες» δεν το διδάσκουν θεολόγοι αφού η πίστη είναι θέμα συνείδησης. Δεν υπάρχει λοιπόν το επάγγελμα του θεολόγου όπως δεν υπάρχουν στρατιές δικηγόρων και χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι που δεν γνωρίζουν καν υπολογιστή. Να σημειώσουμε ότι οι ιερείς μαζί με το εκκλησιαστικό λειτούργημα έχουν αναλάβει κάποια καθήκοντα στους Δήμους όπως την αποστολή του πιστοποιητικού γέννησης.

Για ότι αφορά την αγορά εργασίας, υπάρχει ο θεσμός που συνδέει την εκπαίδευση και την αγορά εργασίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι νέοι, πριν ακόμα τελειώσουν τις σπουδές τους, να έχουν αποκτήσει εργασία σε διάφορες εταιρείες και όταν χρειάζεται και στο δημόσιο.

Μία πρόταση που κατατέθηκε είναι να δοθεί η δυνατότητα στους νέους να εισέρχονται στα Πανεπιστήμια όχι μόνο με βάση τους βαθμούς αλλά και με την εργασιακή εμπειρία, όπως ήδη συμβαίνει σε άλλες χώρες. Δηλαδή ο νέος που μετά την βασική εκπαίδευση διάλεξε να εργαστεί για κάποια χρόνια σε μια επιχείρηση, αποκτά μπόνους ώστε αν αποφασίσει αργότερα να συνεχίσει τις σπουδές του στα ΑΕΙ !

Με βάση τα παραπάνω είναι φανερό ότι το πρόβλημα της ανεργίας στην Ελλάδα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό  σε θεσμικούς παράγοντες και στην νοοτροπία των Ελλήνων. Γι αυτό η καταπολέμηση της ανεργίας απαιτεί την άμεση αλλαγή πολιτικών και κοινωνικών κατεστημένων σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες, όπως η προσπάθεια προσέλκυσης επενδύσεων που θα συνεισφέρουν στην ανάκαμψη της ελληνικής αγοράς.

Καινοτόμες επιχειρηματικές δράσεις

Στο σεμινάριο πήραν μέρος και νέοι που αποφάσισαν να πάρουν μόνοι τους πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη επιχειρηματικών δράσεων. Ήταν ο Δημήτρης Κουρτέσης από την εταιρεία Goodvid.io, ο Αντρέας Φατούρος με καταγωγή το χωριό Εύγειρος Λευκάδας από την εταιρεία CLIO MUSE, ο Δημήτρης Ντέμπος από την Social Green και η Μαρία Τερκενλή από το «Περιοδικό Δρόμου ΣΧΕΔΙΑ». Όλοι τους μίλησαν για τις τραυματικές τους εμπειρίες από τις επαφές με το δημόσιο και την γραφειοκρατία και για το ρίσκο που ανέλαβαν οι ίδιοι για να υλοποιήσουν τις πρωτοποριακές τους ιδέες.

Η σημασία των εκλογών του 2014

Στις ευρωεκλογές που θα γίνουν στις 25 Μαΐου 400 εκατ. άνθρωποι θα μπορούν να ψηφίσουν για ένα νέο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Οι 751 Ευρωβουλευτές που θα αναλάβουν καθήκοντα τον Ιούλιο, θα καθορίσουν την πορεία των Ευρωπαϊκών πολιτικών για τα επόμενα 5 χρόνια, και θα εκλέξουν τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η Ελλάδα θα εκλέξει 21 και η Κύπρος 6 ευρωβουλευτές στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την περίοδο 2014-2019.

– Γιατί αυτές οι εκλογές είναι διαφορετικές ;

Διότι οι πολίτες της Ευρώπης με τις νέες ρυθμίσεις θα έχουν περισσότερη επιρροή από ποτέ.

Συγκεκριμένα : Φέτος, για πρώτη φορά, η σύνθεση του νέου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα καθορίσει ποιός θα ηγηθεί της επόμενης Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του εκτελεστικού σώματος της ΕΕ, το οποίο προτείνει την νομοθεσία και εποπτεύει την εφαρμογή της. Με τους νέους κανόνες, η πρόταση των αρχηγών των κυβερνήσεων της ΕΕ για τη θέση του προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θα πρέπει να λάβει υπόψη τα αποτελέσματα των Ευρωπαϊκών Εκλογών. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα εκλέξει νέο Πρόεδρο της Επιτροπής με πλειοψηφία των μελών που το απαρτίζουν, δηλαδή τουλάχιστον 376, το 50% από τους 751 Ευρωβουλευτές που θα εκλεγούν.

– Και γιατί ενδιαφέρουν όλα αυτά τον απλό πολίτη ;

– Διότι οι νέοι πολιτικοί συσχετισμοί που θα προκύψουν από τις Ευρωπαϊκές Εκλογές, στα επόμενα πέντε χρόνια θα διαμορφώσουν την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, σε τομείς που αφορούν από την ενιαία αγορά και τις ελευθερίες των πολιτών. Το Κοινοβούλιο, ως το μόνο άμεσα εκλεγμένο όργανο της ΕΕ, είναι τώρα ο κεντρικός άξονας του Ευρωπαϊκού συστήματος λήψης αποφάσεων και έχει ισότιμο λόγο με τις εθνικές κυβερνήσεις στο σύνολο σχεδόν των νόμων της ΕΕ. Πολύ σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι με τους νέους κανόνες περίπου το 80% των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα αφορά την καθημερινότητα των πολιτών ! Μερικά από τα σημαντικά θέματα που θα συζητηθούν στο άμεσο μέλλον είναι η Τραπεζική Ένωση, το ενιαίο κόστος δανεισμού, η ενέργεια και θέματα διαφθοράς και διαφάνειας.

Η σύνθεση του Κοινοβουλίου.

Το Κοινοβούλιο σήμερα έχει επτά πολιτικές ομάδες, οι οποίες εκπροσωπούν περισσότερα από 160 εθνικά κόμματα από 28 χώρες-μέλη της ΕΕ. Σύμφωνα με τον Κανονισμό του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τα μέλη μιας ομάδας πρέπει να συμμερίζονται κοινές “πολιτικές πεποιθήσεις” και να περιλαμβάνουν 25 μέλη κατ’ ελάχιστο όριο από τουλάχιστον το ένα τέταρτο των Κρατών Μελών (δηλαδή επτά). Τα μέλη που δεν επιθυμούν ή δεν μπορούν να ενταχθούν σε μια πολιτική ομάδα, ονομάζονται “μη εγγεγραμμένοι”.

Για τον εκλογικό νόμο.

Υπάρχουν κοινοί κανόνες της ΕΕ για τις εκλογές, αλλά σε μεγάλο βαθμό οργανώνονται με βάση τις εθνικές παραδόσεις και νόμους. Για παράδειγμα, εναπόκειται σε κάθε Κράτος Μέλος να αποφασίσει αν θα χρησιμοποιήσει ανοικτό ή κλειστό σύστημα λίστας, ή συγκεκριμένο κατώτατο όριο, αρκεί αυτό να μην ξεπερνά το 5%. Υπάρχουν κάποιες κοινές διαφοροποιήσεις, αλλά η κάθε χώρα μπορεί να εφαρμόσει τους δικούς της κανόνες. Το ελάχιστο όριο ηλικίας ψήφου είναι τα 18 σε όλες τις χώρες εκτός από την Αυστρία, όπου είναι 16. Το ελάχιστο όριο ηλικίας για τους υποψηφίους ποικίλει από χώρα σε χώρα, αν και στις περισσότερες περιπτώσεις είναι επίσης 18. Η ψήφος είναι υποχρεωτική στο Βέλγιο, την Κύπρο, την Ελλάδα και το Λουξεμβούργο.

Κρίση και Ε.Ε.

Η οικονομική κρίση έχει επισπεύσει τις διαδικασίες για την αύξηση των εξουσιών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ήδη από το 2009 η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι Ευρωβουλευτές νομοθετούσαν, μεταξύ άλλων, για την αποτελεσματική δημοσιονομική πειθαρχία, την εκκαθάριση προβληματικών τραπεζών και τη θέσπιση ανώτατων ορίων στα μπόνους των τραπεζιτών.

Οι Ευρωπαϊκές εκλογές του Μαΐου επομένως θα επιτρέψουν στους ψηφοφόρους να συμβάλουν στην ενδυνάμωση ή στην αλλαγή της πορείας της Ευρώπης για την αντιμετώπιση της κρίσης και σε πολλά άλλα θέματα που επηρεάζουν καθημερινά τη ζωή των πολιτών. Η ανάγκη για αλλαγή πορείας αφορά ιδιαίτερα τους Έλληνες που επί σειρά ετών ζούνε τα οδυνηρά αποτελέσματα της οικονομικής κρίσης.

Τί περιμένει τους νέους ευρωβουλευτές μετά τις εκλογές;

Ποιες πολιτικές θα ακολουθήσει η ΕΕ κατά τα επόμενα πέντε χρόνια;

Πώς θα δαπανηθούν τα χρήματα των φορολογουμένων;

Οι απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά θα εξαρτηθούν από την ισορροπία δυνάμεων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και από το πρόσωπο που θα ηγηθεί της επόμενης Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Και οι δύο αυτοί παράγοντες θα καθοριστούν από τα αποτελέσματα των ευρωπαϊκών εκλογών τον Μάιο του 2014. Τα Ευρωπαϊκά πολιτικά κόμματα δεν θα έχουν οριστικοποιήσει την διακήρυξη των πολιτικών τους στόχων (τα μανιφέστα τους) πριν την άνοιξη του 2014. Πάντως τα μεγάλα θέματα είναι η σταθεροποίηση των χρηματοπιστωτικών συστημάτων, ιδιαίτερα στη ζώνη του ευρώ, η ανάγκη για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης στην παγκόσμια οικονομία και η λήψη μέτρων για την τόνωση της δημιουργίας θέσεων εργασίας.

Συμπέρασμα : Η συμμετοχή στις ευρωπαϊκές εκλογές αποκτούν ιδιαίτερη σημασία για όλες τις χώρες μέλη. Όμως για την Ελλάδα η σημασία τους είναι ακόμα μεγαλύτερη λόγω της οικονομικής κρίσης. Μια κρίσης που πρέπει να αντιμετωπίσουμε σε συνεργασία με τους ευρωπαίους εταίρους μας. Η χώρα μας είναι αναγκασμένη να ξεπεράσει τα προβλήματα και να οδηγηθεί στο στρατόπεδο των προηγμένων χωρών. Είναι μια δύσκολη και επίπονη διαδικασία, αλλά η πορεία είναι μονόδρομος. Ως πολιτεία και πολίτες, με διαφορετικό μέγεθος ευθύνης, δεν πράξαμε όσα έπρεπε να πράξουμε τις τελευταίες δεκαετίες και τώρα πρέπει να τρέξουμε όσο γίνεται πιο γρήγορα.

Το αισιόδοξο στοιχείο είναι ότι ως μέλη στην Ε.Ε. έχουμε πολλά παραδείγματα προς μίμηση με πρώτο το σκανδιναβικό παράδειγμα. Περισσότερα στοιχεία για τις αιτίες που μας έφεραν ως εδώ αλλά και με προτάσεις για να βγούμε από την κρίση, καταγράφω στο βιβλίο μου με τίτλο ΟΥΛΟΦ ΠΑΛΜΕ η Πολιτική είναι θέμα αρχών, εκδόσεις ΑΛΔΕ. Συνέχεια της προσπάθειας να καταγράψω τα προβλήματα και να προτείνω λύσεις με βάση την ευρωπαϊκή εμπειρία αποτελεί το νέο μου βιβλίο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα με τίτλο Ο «ΣΟΥΗΔΟΣ» Δήμαρχος επίσης εκδόσεις ΑΛΔΕ. Στο βιβλίο καταγράφω την ιστορική αναδρομή της ελληνικής Τ/Α από το 1830 μέχρι σήμερα, τις εμπειρίες μου ως πρώην δήμαρχος ΑΠΟΛΛΩΝΙΩΝ Λευκάδας και συγκρίνω τον Σουηδικό μοντέλο με την ελληνική πραγματικότητα. Με λίγα λόγια ο αναγνώστης δεν πρόκειται να βαρεθεί. Αντίθετα μάλλον θα σηκωθεί από τον καναπέ του και αυτό είναι που επιδιώκω..

Γιώργος Λογοθέτης

Περισσότερα στην σελίδα www.theodorakisstory.gr

Παράρτημα :

Τα κορυφαία όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

Αποτελείται από τους αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το Συμβούλιο συνέρχεται τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο (και άλλες δύο άτυπα) υπό την προεδρία του αρχηγού του κράτους ή της κυβέρνησης που ασκεί την προεδρία του Συμβουλίου. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο έχει αυξημένο ρόλο επί ζητημάτων εξωτερικής πολιτικής, ασφάλειας και άμυνας και στους τομείς όπου οι αποφάσεις λαμβάνονται με ομοφωνία ή ανήκουν στην σφαίρα της εθνικής κυριαρχίας των κρατών μελών.

Το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο  είναι το κύριο όργανο λήψης αποφάσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ασκεί νομοθετική και δημοσιονομική εξουσία σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και συντονίζει ή χαράζει τις γενικές πολιτικές των κρατών μελών. Έδρα του Συμβουλίου είναι οι Βρυξέλλες, εκτός από τους μήνες Απρίλιο, Ιούνιο και Οκτώβριο, κατά τους οποίους οι συνεδριάσεις του διεξάγονται στο Λουξεμβούργο. Συμμετέχουν σε αυτό υπουργοί από κάθε κράτος μέλος και συχνά αναφέρεται για αυτό το λόγο ως Συμβούλιο των Υπουργών. Η Προεδρία του Συμβουλίου ασκείται σύμφωνα με μία ομόφωνα προκαθορισμένη σειρά, από κάθε κράτος, για μία περίοδο έξι μηνών. To Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν ταυτίζεται με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, το οποίο συνεδριάζει τέσσερις φορές το χρόνο και απαρτίζεται από τους αρχηγούς κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Κομισιόν)

Έχει σκοπό την προστασία των κοινοτικών συμφερόντων των κρατών μελών της Ένωσης. Η Επιτροπή προτείνει νέες ευρωπαϊκές νομοθετικές πράξεις, τις οποίες υποβάλλει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αποτελεί το εκτελεστικό όργανο της Ένωσης, αρμόδιο για την εφαρμογή των κοινών πολιτικών και την εξασφάλιση της εφαρμογής της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, ενώ παράλληλα διαχειρίζεται τα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και τον οικονομικό προϋπολογισμό της.Τα μέλη της ονομάζονται επισήμως επίτροποι. Κάθε κράτος μέλος εκπροσωπείται από έναν επίτροπο. Σε αντίθεση με το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάθε μέλος της Επιτροπής διαχειρίζεται ένα χαρτοφυλάκιο που του ανατίθεται από τον πρόεδρο της στην αρχή της θητείας του και το χειρίζεται με ενιαίο Ευρωπαϊκό χαρακτήρα και προσανατολισμό, χωρίς υποδείξεις από εθνικές κυβερνήσεις ή άλλους οργανισμούς.

Το Συμβούλιο της Ευρώπης.

Συμμετέχουν 47 κράτη της Ευρώπης. Έχει ως σκοπό την ευρωπαϊκή ενοποίηση με ιδιαίτερη έμφαση την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τη δημοκρατική ανάπτυξη και τη ρύθμιση των νομοθεσιών καθώς και την πολιτισμική συνεργασία στην Ευρώπη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.