Επισημάνσεις του προέδρου των Ξενοδόχων μετά το ταξίδι στην Κίνα

%ce%bc%ce%b1%ce%bd%cf%8e%ce%bb%ce%b7%cf%82

Μετά το ταξίδι στην Zhonshan (Τζοσάν) όπου έγινε μια σημαντική προσπάθεια προσέγγισης τις κινέζικης νοοτροπίας όσο αφορά τον τουρισμό και όχι προσέλκυσης τουριστών όπως πολλοί πιθανώς να νομίζουν, οφείλω να επισημάνω τα εξής :

Μέχρι τώρα η Λευκάδα βασίζεται παραδοσιακά σε ευρωπαϊκές τουριστικές αγορές, στην ανατολική Ευρώπη και τις βαλκανικές χώρες σε σημαντικό βαθμό τα τελευταία χρόνια .

Τώρα πρέπει να προετοιμαστούμε για να προσελκύσουμε και να ικανοποιήσουμε την κινέζικη αγορά που αναπτύσσεται στην μεγαλύτερη παγκοσμίως ( και αυτός είναι ο κυρίως λόγος που επισκέφθηκα την Κίνα).

Η προσπάθεια στην Κίνα ήταν καλή αλλά λίγη για την αγορά αυτή – θα χρειαστούν πολλές περισσότερες για να διεισδύσει κάποιος στο ιδιαίτερο αυτό τουριστικό προϊόν που λέγετε Κινέζος τουρίστας .

Παρά το ότι φτιάχτηκαν την τελευταία στιγμή υλικό και παρουσιάσεις , ψάχναμε για κατάλληλες φωτογραφίες κτλ. το περίπτερό μας ήταν μπορώ να πω το εντυπωσιακότερο και επαρκώς εξοπλισμένο .Κατά τα άλλα διαπιστώσαμε ότι είμαστε μερικώς προετοιμασμένοι .πρέπει να επισημάνω δε ότι στην διακόσμηση ,οφείλω να ευχαριστήσω πάρα πολύ τους υπεύθυνους του Δήμου της Zhonshan για την απερίγραπτη με λόγια βοήθειά τους σε μας στον τομέα αυτό.

Πρέπει να κάνουμε τέτοιες προσπάθειες όχι μόνο στην Κίνα αλλά και σε άλλες αγορές και παραδοσιακές και νέες . Όμως ότι κάνουμε πρέπει να το κάνουμε βασισμένο σε μια συγκροτημένη και μακροπρόθεσμη στρατηγική που θα έχει σαφώς προσδιορισμένες δράσεις , θα λαμβάνει υπόψη και τα τουριστικά προϊόντα , τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Λευκάδας , τους αρχαιολογικούς χώρους της κατά προτεραιότητα και τις εξελίξεις στην τουριστική προβολή και προώθηση .

Χρειάζονται έμπειροι άνθρωποι με τις κατάλληλες γνώσεις για να στελεχώσουν τις όποιες προσπάθειες και αυτό είναι πολύ σημαντικό που λέω.

Πρέπει η στρατηγική να είναι μακροπρόθεσμη και το εννοώ γιατί για την ανάπτυξη της τουριστικής δραστηριότητας χρειάζεται σχεδιασμός και την κατάλληλη κατά περίπτωση προετοιμασία και όχι αποσπασματικές ενέργειες .

Η γειτονική Ζάκυνθος που έφτασε φέτος στους 20.000 με 25.000 κινέζους τουρίστες το παλεύει εδώ και 4 -5 χρόνια .
Η στρατηγική αυτή πρέπει να διαμορφωθεί μετά από διαβούλευση όλων και πρέπει όλοι οι τουριστικοί επιχειρηματίες να συμβάλλουν με την εμπειρία τους και τις γνώσεις τους. Όταν ολοκληρωθεί η στρατηγική και οι επιλεγμένες δράσεις , πρέπει να κοινοποιηθούν και να γίνουν γνωστές στους τουριστικούς επαγγελματίες , για να συμβαδίζουν με τις δικές τους ενέργειες και να μπορούν να υποστηρίξουν την υλοποίηση των δράσεων της στρατηγικής αυτής .

Εφόσον η Λευκάδα έχει γίνει οικονομικά εξαρτημένη από τον τουρισμό , πρέπει όλοι να ενστερνιστούμε «τουριστική συνείδηση και νοοτροπία» και να την δείχνουμε στους πελάτες μας κυρίως αφού έρθουν στο νησί μας.

Πρέπει να είναι μέλημα όλων μας να μείνει ικανοποιημένος ο πελάτης για να συστήνει τον τόπο μας και σε άλλους , γιατί όπως ξέρετε η καλύτερη διαφήμιση είναι η σύσταση κάποιου σε κάποιον άλλον.

Οι δράσεις και οι ενέργειες πρέπει να συνδυάζονται μεταξύ τους , να προσθέτουν η μία στην άλλη και να υπάρχει συνέχεια . Πρέπει να «χτίσουμε» στην προσπάθεια που έγινε στην Κίνα και οι επόμενες προσεγγίσεις τουριστικών αγορών ,είτε στην Κίνα είτε αλλού, πρέπει να είναι ουσιαστικές και στοχευμένες . Εάν τώρα μείνουμε σε αυτό που έγινε και δεν συνεχίσουμε τότε θα «ξεφουσκώσει» χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα και χωρίς τελικά να προσελκύσει την κινέζικη αγορά .

Εάν θέλουμε να έχουμε τουρισμό όλο το χρόνο και ιδιαίτερα την χαμηλή σεζόν που η αγορά της Κίνας ευνοεί την περίοδο αυτή, πρέπει να βαδίσουμε πάνω στο δρόμο του μακροχρόνιου σχεδιασμού .

Με τιμή
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων
Θερμός Μανώλης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *