Η λαθρομετανάστρια κι ο “λαθρο-εισαγγελέας” του τύπου…

λαθρομετανάστρια

του ΝΙΚΟΥ ΓΑΖΗ

Στην γνωστή και μη εξαιρετέα τοπική εφημερίδα “ΤΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ της Λευκάδας” της 2ας Φεβρουαρίου 2016, διαβάσαμε το δημοσίευμα της παραπάνω φωτοτυπίας. Επειδή λοιπόν μας αφορά άμεσα, καθότι αναφέρεται σε δημοσίευμα του ΦΟΡΤΣΑ ΛΕΥΚΑΔΑ και συντάκτης του ¨κατάπτυστου κειμένου”(σύμφωνα με τον γνωστό αυτόκλητο  “λαθροεισαγγελέα” επί παντός επιστητού) είναι ο γράφων και κυρίως επειδή η βαρύτητα των χαρακτηρισμών που μας προσάπτει είναι τέτοια που δεν μας επιτρέπει απλά να γελάσουμε, όπως συνήθως αντιμετωπίζουμε τις “καταγγελλίες” του, ας μας επιτρέψει να του ξεκαθαρίσουμε λίγο τα πράγματα, ώστε να τα κατανοήσει καλύτερα: 

  1. Δεν μας λέει ο λαθρο-εισαγγελέας από που ακριβώς του προκύπτει ο βαρύτατος (αν δεν το ξέρει) χαρακτηρισμός “κατάπτυστο κείμενο“, παρά αφού πονηρά επιχειρεί να το καλύψει με την ασάφεια “τι να πρωτοπούμε;”, λες και το δημοσίευμα των μόλις εκατό λέξεων είναι κανένα ατέλειωτο κατεβατό, τελικά το εντοπίζει στην φράση”απαίτησε και πέτυχε να την αποβιβάσουν στη Νηρά“. Και στη συνέχεια παραθέτει ο ίδιος την “αλήθεια, όπως την εξιστόρησε η ταλαίπωρη γυναίκα, που είναι πως ο δουλέμπορος την πέταξε στη θάλασσα μαζί με άλλες έξι γυναίκες και όπως φαίνεται είναι η μόνη που κατάφρε να επιζήσει και να βγει στα βράχια της Νηράς“. Κι αναρωτιέται μήπως ο συντάκτης (δηλαδή εμείς) ξέρουμε τον τρόπο αποβίβασής της, μιας και κάναμε ρεπορτάζ;
  2. Ας ξεκινήσουμε απ΄το τελευταίο: Στη Νηρά, προς το παρόν τουλάχιστον, σκάλες και διάδρομοι αποβίβασης με χαλιά ή άνευ, δεν υπάρχουν. Συνεπώς ο μοναδικός τρόπος για ν΄ αποβιβαστεί κανείς από σκάφος σ΄ αυτή την περιοχή, όπως και σε κάθε άλλη κακοτράχαλη ακτή χωρίς λιμενικές εγκαταστάσεις και διευκολύνσεις είναι να βραχεί (λιγότερο ή περισσότερο), δαιμόνιε ρεπόρτερ μου. Αυτό είναι κάτι το  απολύτως αυτονόητο για κάθε κοινό νου, ακόμη και μέτριας ευφυίας! Το δικό μου λάθος προφανώς είναι, πως θεώρησα (κακώς βέβαια όπως αποδείχνεται) πως θα το καταλάβαινες κι εσύ…  Άρα με εγκαλείς για το αυτονόητο και πάμε παρακάτω ή παραπάνω, αν προτιμάς:
  3. Σ΄ ένα δουλεμπορικό, πως φαντάζεσαι ότι σε υστερία (τρόμου λόγω θαλασσοταραχής) ευρισκόμενος, απαιτείς να σε αποβιβάσουν; Κι αυτό αυτονόητο είναι (για τον κοινό νου) λαθροεισαγγελέα μου: Φωνάζεις και τσιρίζεις, τόσο που αναγκάζεις τον λαθρέμπορο να σε “αποβιβάσει” όπως είπαμε πριν. Κι αν του έχει μείνει και κάποιο ίχνος ανθρωπιάς, μπορεί να κάνει αργά και να πλησιάσει λίγο περισσότερο στην ακτή, διαφορετικά σε αμολάει πιο ανοιχτά με κανένα άδειο μπιτόνι για σωσίβιο! Εγώ λοιπόν μη έχοντας ακριβή κι αξιόπιστη πληροφόρηση, απλά απέφυγα να περιγράψω τον τρόπο της “αποβίβασης”.
  4. Για τις άλλες έξι γυναίκες που προφανώς αποκάλυψε (αργότερα προφανώς ) η ταλαίπωρη λαθρομετανάστρια πως την συνόδεψαν στο “μπάνιο”της, καλό είναι να είσαι πολύ επιφυλακτικός. Αυτό για δυο λόγους: Πρώτον γιατί δεν ακούστηκε η ανεύρεση ούτε ενός πτώματος που να ξέβρασε η θάλασσα στην ευρύτερη περιοχή, αν και πέρασε τόσος καιρός απ΄το υποτιθέμενο συμβάν! Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη μας, την μορφολογία του χάρτη, την κατεύθυνση των ρευμάτων στο σημείο και την πυκνή θαλάσσια κυκλοφορία στην περιοχή, μάλλον αποκλείεται να αληθεύει γιατί κάποια απ΄τις εξι θα είχε βρεθεί. Εκτός κι αν διακτινίστηκαν κι αυτές σύμφωνα με την θεωρία της κυρά-Τασίας… Δεύτερον γιατί έχοντας αντιμετωπίσει και διαχειριστεί προσωπικά και κατ΄ επανάληψη λαθρεπιβάτες πλοίου (και επίδοξους λαθρομετανάστες), έχω διαπιστώσει πως στις δέκα κουβέντες που λένε οι δυστυχείς αυτοί άνθρωποι, οι εννιά είναι ψέμματα (κι αυτό για ευνόητους λόγους).
  5. Και φθάνουμε στον τελευταίο και χειρότερο -αν αντιλαμβάνομαι σωστά- τον υπαινιγμό, για “την φιλοσοφία και την νοοτροπία μου”, για την οποία τον προϊδέασε απόλυτα όπως λεει ο “λαθροεισαγγελέας” χαρακτηρισμός της λαθρομετανάστριας. Φιλοσοφία και νοοτροπία μου λοιπόν είναι να λέω και να ονομάζω τα πράγματα (και τους ανθρώπους) όπως ακριβώς είναι, πέρα από συμπάθειες ή αντιπάθειες, απόψεις, ιδεολογίες και σκοπιμότητες. Οι επιβαίνοντες λοιπόν σε οποιοδήποτε ταξιδιωτικό μέσον με σκοπό την μετανάστευση, που δεν προέρχονται από εμπόλεμη ζώνη και που στην συνέχεια αποβιβάζονται (με όποιο τρόπο) σε κάποια άλλη χώρα (απ΄την δική τους) χωρίς τις νόμιμες άδειες και διαδικασίες, ονομάζονται λαθρομετανάστες. Τόσο απλά είναι τα πράγματα και για όποιον αμφιβάλλει υπάρχουν και τα λεξικά.  Τελεία και παύλα.
  6. Να πληροφορήσω επίσης τον δαιμόνιο ρεπόρτερ, που απ΄ότι προκύπτει μίλησε με την Σομαλή (σε ποια γλώσσα αλήθεια;) κι έχει την σωστή πληροφόρηση από πρώτο χέρι, ότι το δημοσίευμα του ΦΟΡΤΣΑ γράφτηκε τις πρώτες ώρες μετά την “αποβίβαση” κι ότι το ρεπορτάζ βασίστηκε στις πρώτες εκτιμήσεις ανθρώπων (υπηρεσιακών οργάνων) που είχαν άμεση επαφή και σχέση με το συμβάν.
  7. Σε ότι αφορά τώρα το ερώτημα του “λαθροεισαγγελέα” “που ζούμε ρε γαμώτο“, ευχαρίστως να του απαντήσω: Ζούμε σε μια χώρα που ότι δηλώνει ο καθένας είναι κι ότι θέλει λέει (και γράφει), με άμεσο αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται η αλήθεια, η δημοσιογραφία κι η κοινωνία και ταυτόχρονα να βιάζεται ασύστολα  και κατ΄εξακολούθηση η ελληνική γλώσσα…
  8. Υ.Γ:  Δεδομένου πως το λιβελλογράφημα του “λαθροεισαγγελέα” εμφανίστηκε μόλις αυτός επέστρεψε απ΄τις χειμερινές του διακοπές και πολύ αργότερα απ΄το δημοσίευμα του ΦΟΡΤΣΑ, υποθέτουμε πως τα δυο αυτά συνδέονται μεταξύ τους. Φοβούμαστε λοιπόν πως κατά την διάρκεια των διακοπών ανέβηκε ψηλά, σε κανένα χιονοδρομικό, εκεί που φυσάει ισχυρός και παγωμένος αέρας (στα μυαλά) κι ενίοτε τα παγώνει! Θα του συστήναμε λοιπόν -πολύ φιλικά πάντα- ν΄αποφεύγει στο μέλλον τα μεγάλα υψόμετρα γιατί μάλλον δεν τα αντέχει… Κι ένα τελευταίο, τον ευχαριστούμε θερμά που δεν μας απένειμε φραγκόσυκα, γιατί κι αυτά μας πρήζουν… Ευτυχώς λοιπόν!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *