Τα σχόλια της εβδομάδας: Η τηλεδιάσκεψη για το Νυδρί

Τα σχόλια της εβδομάδας: Η τηλεδιάσκεψη για το Νυδρί

Η τηλεδιάσκεψη

Πολύ ενδιαφέρουσα αποδείχτηκε τελικά η κουβέντα (με τηλεδιάσκεψη) που οργάνωσε ο δήμαρχος την Τετάρτη, στην οποία κατατέθηκαν ενδιαφέρουσες απόψεις και προτάσεις για τα προβλήματα που ταλανίζουν από τα έργα -και όχι μόνο- τους οικισμούς Νυδριού και Καλλιθέας (ή Μ. Αυλακίου για όσους επιμένουν στο παλιό του όνομα). Εκτός του δημάρχου συμμετείχαν ο αντιδήμαρχος Ελλομένου  Γ. Τσιρογιάννης, οι αντιδήμαρχοι Α. Γαζής και Ε. Ζουριδάκης, ο εντεταλμένος σύμβουλος Κ. Κονιδαρης, ο δημοτικός σύμβουλος Ν. Γαζής, ο διοικητής του Λιμεναρχείου Νυδριού κ. Βεργίνης, ο διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Βλυχού κ. Φ. Σκληρός, οι πρόεδροι των τοπικών συμβουλίων Νυδριού και Νεοχωρίου, η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κα Ε. Ροντογιάννη καθώς και  πρόεδροι και μέλη  επαγγελματικών συλλόγων της περιοχής.

Μονοδρομήσεις-πεζόδρομος

Όλοι λίγο ή πολύ συμφώνησαν πως πρέπει να γίνουν κάποιες μονοδρομήσεις για να μπει κάποια τάξη στην κυκλοφορία κι ότι πρέπει να τηρηθεί με αυστηρότητα ο πεζόδρομος. Διαφορετικές προσεγγίσεις βέβαια υπήρξαν για τον χρόνο έναρξης της πεζοδρόμησης και υπήρξαν σημαντικές αποκλίσεις επ΄αυτού στις προτάσεις που ακούστηκαν.

Σε ότι αφορά την διεύθυνση κίνησης κεντρικά, προτάθηκε -και απ΄ ότι φάνηκε όλοι συμφώνησαν- ο κεντρικός πεζόδρομος να λειτουργεί (τις ώρες εκτός πεζοδρόμησης, όταν γίνεται και η τροφοδοσία των καταστημάτων), με τα οχήματα να κινούνται από Περιγιάλι προς Βλυχό,  και ο παραλιακός δρόμος (από το Φέρυ του Μεγανησίου μέχρι τον Πλάτανο), να λειτουργεί με αντίθετη κατεύθυνση (προς Λευκάδα).

Φέρυ και ημερόπλοια

Όλοι συμφώνησαν για το αυτονόητο, πως το Φέρυ της γραμμής προς Ιθάκη και Κεφαλλονιά πρέπει να μεταφερθεί το συντομότερο στην Βασιλική. Για το άλλο φέρυ, του Μεγανησίου, ο δήμαρχος είπε πως εξετάζεται το ενδεχόμενο να προσεγγίζει στο Περιγιάλι, κάτι όμως που φαντάζει ιδιαίτερα ανασφαλές, σε ότι αφορά την οδική  σύνδεση του σημείου προσέγγισης με τον επαρχιακό δρόμο Λευκάδα-Βασιλική (και αντιστρόφως).

Ο δημοτικός σύμβουλος Ν. Γαζής έκανε την ρηξικέλευθη πρόταση, να μεταφερθεί το λιμάνι στο σύνολό του (δηλ. Φέρυ Μεγανησίου και τα μεγάλα ημερόπλοια) σε νέα προβλήτα στο Μ. Αυλάκι, έξω από το πάρκινγκ του Κοζάκου, η οποία σε πρώτη φάση μπορεί να είναι και πλωτή, όπως είπε. Και υπογράμμισε τα ευεργετικά αποτελέσματα αυτής της πρότασης, που θα είναι κατά πρώτον η ανεμπόδιστη και χωρίς προβλήματα πρόσβαση και αναχώρηση αυτοκινήτων (και λεωφορείων) επί τόπου και προς κάθε κατεύθυνση, δεύτερον θα υπάρχει πάρκινγκ για εξυπηρέτηση των επιβατών επί τόπου, τρίτον η κυκλοφορία από και προς το λιμάνι ουδόλως θα εμπλέκεται ή θα επηρεάζει τον πεζόδρομο και τέταρτον ότι θα σταματήσει η απίστευτη αναστάτωση που δημιουργείται τώρα στο κέντρο του Νυδριού κατά την αναχώρηση και κυρίως κατά την επιστροφή των μεγάλων ημερόπλοιων (με πρωτόκολλο πάνω από 100 άτομα), Επί πλέον, όπως είπε ο σύμβουλος, το σημείο εκεί είναι πολύ πιο προστατευμένο από πλευράς καιρού, απ΄ όσο είναι τόσο το Νυδρί όσο και κυρίως το Περιγιάλι, που επηρεάζεται από τους περισσότερους καιρούς.

Το ενδιαφέρον ήταν ότι ο δήμαρχος δήλωσε πως υπάρχει παλαιόθεν τέτοιος σχεδιασμός, ο οποίος δείχνει πως είναι όντως ο πιο κατάλληλος, όμως αυτός είναι μακροπρόθεσμος αφού προϋποθέτει κατασκευή λιμανιού, κάτι που προς το παρόν δεν υπάρχει…

Η “προστιθέμενη αξία” του τόπου από τα πάρκινγκ!

Ο αντιδήμαρχος Ε. Ζουριδάκης υπερθεμάτισε για τον πεζόδρομο και αφού είπε για κάποια παλιά κατορθώματά του που αφορούσαν το …Νηπιαγωγείο της περιοχής (sic), κατέθεσε την δική του “λιμενική” πρόταση,  που με λίγα και απλά λόγια ήταν να φύγει το Φέρυ από εκεί που είναι σήμερα και στην θέση του να πάνε τα ημερόπλοια!

Δεν εξήγησε όμως ο αντιδήμαρχος την προσδοκούμενη ωφέλεια απ΄ αυτή την ρύθμιση, ούτε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της πρότασής του, οπότε ομολογούμε πως αδυνατούμε να την κατανοήσουμε και συνεπώς να την σχολιάσουμε. Εκτός κι αν μοναδικός σκοπός της είναι να μην διαταραχθεί η παγιωμένη πελατεία των πάρκινγκ…

Τοποθετήθηκε όμως και για τα πάρκινγκ γενικότερα ο αντιδήμαρχος, όταν κάποιος εκ των συνομιλητών αναφέρθηκε στην τεράστια  έλλειψη δημοτικών πάρκινγκ και γενικότερα θέσεων στάθμευσης, που υπάρχει στον Ελλομένο, υπεραμυνόμενος των ιδιωτικών πάρκινγκ που υπάρχουν, με το επιχείρημα πως αυτά δίνουν προστιθέμενη αξία στον τόπο!

Δεν ήταν η πρώτη φορά που έπαιρνε αυτήν ακριβώς την θέση γι αυτό το θέμα ο αντιδήμαρχος, (η οικογένεια του οποίου, θυμίζουμε, εκμεταλλεύεται δυο -τουλάχιστον- πάρκινγκ, χωρίς αυτό να είναι μεμπτό βέβαια..).  Όσο να΄ναι όμως, θα περίμενε κανείς περισσότερη διακριτικότητα στο συγκεκριμένο θέμα από τον αιρετό. Γιατί ακριβώς τα ίδια είχε υποστηρίξει προ καιρού και στο δημοτικό συμβούλιο, πυροδοτώντας τότε την οργή του δημοτικού συμβούλου της Λαϊκής Συσπείρωσης και προέδρου του Εργατικού Κέντρου Αλέξανδρου Βερροιώτη, με τον οποίο υπήρξε τεράστια οξύτητα και ακραία ένταση! Την Τετάρτη όμως ο Αλέξανδρος Βερροιώτης απουσίαζε από το πάνελ, οπότε δεν είχαμε επανάληψη των σκηνών ροκ του Δημοτικού Συμβουλίου. Και με δεδομένο πως την Τετάρτη ο Αλ. Βερροιώτης ήταν ο μοναδικός δημοτικός σύμβουλος Ελλομένου που έλλειπε, αναρωτιέται κανείς: Καλέστηκε άραγε;

Η “χουντική” ονομασία!

Υπέρ της απαρέγκλιτης τήρησης του πεζόδρομου τάχθηκε κι  ο έτερος αντιδήμαρχος- κάτοικος Νυδριού Τάσος Γαζής, ο οποίος σε αναφορά του συνεπώνυμού του συμβούλου (Νικολάου), ότι η επίσημη ονομασία του Μεγάλου Αυλακίου είναι πλέον Καλλιθέα κι έτσι οφείλουμε να την αναφέρουμε, αφού εκτός των άλλων έτσι αναγράφεται και σε όλους τους χάρτες της Google (δηλ. και στα GPS των τουριστών-επισκεπτών μας), έσπευσε να διαφωνήσει και να πει ότι η ονομασία “Καλλιθέα” ήταν απλώς μια προσπάθεια αλλαγής του ονόματος επί χούντας, που έγινε χωρίς επιτυχία!

Είναι φανερό πως ο αντιδήμαρχος βρίσκεται σε σύγχυση, πιθανότητα υπό το βάρος των πολλών χαρτοφυλακίων που του εμπιστεύτηκε ο δήμαρχος κι έτσι υπέστη ακόμα μια αχρείαστη, πλην δεινή ήττα!  Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που ο αντιδήμαρχος συλλαμβάνεται αδιάβαστος και εκτίθεται με εντελώς λαθεμένους ισχυρισμούς! Για να μην εκτίθεται λοιπόν, τον παραπέμπουμε να διαβάσει την ανάρτηση της 1ης Φεβρουαρίου 2021 του Φ. Κολυβά στην ιστοσελίδα <kolivas.de> με τίτλο “Που είναι βρε παιδιά το χωριό Καλλιθέα Λευκάδας με τους 530 κατοίκους;”

Εκεί λοιπόν, μεταξύ των άλλων πληροφοριών (από την Βικιπαίδεια κ.λ.π.), θα διαβάσει και θα μάθει ότι:

***

Τα σχόλια της εβδομάδας: Η τηλεδιάσκεψη για το Νυδρί

***

Αναλυτικότατη και εγκυρότατη λοιπόν η σχετική περικοπή του κ. Κολυβά, δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρερμηνείας και διαβεβαιώνει τον πολυπράγμονα αντιδήμαρχο πως η μετονομασία του οικισμού μόνο έργο της χούντας δεν είναι, αφού έγινε 14 ολόκληρα χρόνια μετά την πτώση της και σε περίοδο πλήρους Δημοκρατίας!

Ο Σχολιαστής

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *