Νέος ΚΟΚ: Μείωση προστίμων, αλλά με εισοδηματική προσαύξηση

Νέος ΚΟΚ: Μείωση προστίμων, αλλά με εισοδηματική προσαύξηση

[Σ.Σ. Συμφωνούμε με τον υπουργό Μεταφορών πως ο νέος ΚΟΚ έχει παιδευτικό περιεχόμενο (υπό την έννοια πως σκοπός του είναι να παιδεύει <=ταλαιπωρεί> -κι όχι να εκπαιδεύει- τους οδηγούς) αλλά διαφωνούμε κάθετα πως δεν έχει εισπρακτικό χαρακτήρα, αφού όχι μόνο έχει αλλά είναι και επαυξημένος…]

*****

Οριζόντια μείωση σε ποσοστό 40% για την πλειοψηφία των προστίμων για οδικές παραβάσεις, ενιαία πρόστιμα για όλους και προσαύξηση μέχρι το τριπλάσιο του προστίμου ανάλογα με το εισόδημα ή την περιουσία του παραβάτη περιλαμβάνει το σχέδιο νόμου για θέματα Μεταφορών που παρουσίασε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, κ. Χρήστος Σπίρτζης.

Όπως τόνισε, οι αλλαγές στα πρόστιμα του ΚΟΚ έχουν παιδευτικό περιεχόμενο κι όχι πια εισπρακτικό χαρακτήρα.

Επίσης, οι πινακίδες αφαιρούνται απευθείας για χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς ακουστικά ή χωρίς την τοποθέτησή του σε ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση. Το ίδιο θα ισχύει στις περιπτώσεις παρεμπόδισης ραμπών διάβασης Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) ή στάθμευσης σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ, καθώς και χρήσης της λωρίδας εκτάκτου ανάγκης (Λ.Ε.Α.).

Ακόμη, με απευθείας αφαίρεση διπλώματος θα τιμωρούνται όσοι οδηγοί παραβιάζουν τις διατάξεις για τη χρήση ζώνης ασφαλείας ή προστατευτικού κράνους, καθώς και για μη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας κατά τη μεταφορά παιδιών. Τέλος, τον κατάλογο συμπληρώνει η ρίψη αντικειμένων ή ουσιών που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά, όπως το τσιγάρο.

Σε περίπτωση μάλιστα υποτροπής -δηλαδή εφόσον ο οδηγός επαναλάβει την παράβαση- εντός εξαμήνου, τότε του αφαιρούνται πινακίδες και δίπλωμα απευθείας για διπλάσιο χρονικό διάστημα (120 ημέρες), ενώ ο παραβάτης υποχρεώνεται να δώσει ξανά εξετάσεις για την επανέκδοσή του. Αντίστοιχα, οι επαγγελματίες οδηγοί βαρέων οχημάτων που κινούνται συνεχώς στην αριστερή λωρίδα ή τη χρησιμοποιούν για προσπέραση τιμωρούνται με απευθείας αφαίρεση πινακίδων και άδειας οδήγησης για 30 ημέρες, με διπλασιασμό του διαστήματος σε περίπτωση υποτροπής.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, δίδεται η δυνατότητα αύξησης ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους από «130» σε «150» χιλιόμετρα την ώρα κατόπιν μελέτης, έγκρισης από τις αρμόδιες υπηρεσίες και τοποθέτησης της σχετικής σήμανσης.

πηγή:enikos.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.