Το “ουδέν μονιμότερο του προσωρινού” ανησυχεί τους κατοίκους της Βασιλικής για το Φέρυ

Λαϊκή συγκέντρωση-διαβούλευση είχαμε χθές (Τρίτη 28-3-17) το απόγευμα στο πρώην Δημαρχείο Βασιλικής, μεταξύ Αντιπεριφερειάρχη, Δημάρχου και επαγγελματιών της Βασιλικής, σχετικά με την θέση προσέγγισης του Φέρυ της γραμμης με Κεφαλονιά-Ιθάκη, που ορίστηκε έξω απ΄ το νέο λιμάνι-αγκυροβόλιο τουριστικών σκαφών που ακόμη βρίσκεται υπό κατασκευή.

Στην διαβούλευση, εκτός των προαναφερομένων μαζί με τους επαγγελματίες συμμετείχαν και εκπρόσωποι της Πρωτοβουλίας Πολιτών, καθώς και οι αντιδήμαρχοι Κατηφόρης, Περδικάρης και Σέρβος ενώ από πλευράς αντιπολίτευσης του Δημοτικού Συμβουλίου ο επικεφαλής του Διαύλου Κώστας Γληγόρης και η δημοτική σύμβουλος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Εύα Κατωπόδη.

Η διαβούλευση ζητήθηκε (και εν συνεχεία διοργανώθηκε) από την “Πρωτοβουλία Πολιτών Λευκάδας για Καθαρό Περιβάλλον” προκειμένου να ενημερωθούν οι επαγγελματίες και οι κάτοικοι της περιοχής για τα τεκταινόμενα και να συζητηθεί με το τοπικό συμβούλιο η στάση που θα πρέπει να τηρηθεί, καθώς υπάρχει φόβος πως η προσωρινή λύση που αποφασίστηκε θα καταλήξει μονιμότερη του προσωρινού.

Η Πρωτοβουλία των πολιτών έθεσε προς Αντιπεριφερειάρχη και Δήμαρχο μια σειρά από ερωτήματα, απ΄τα οποία προκύπτει πως η βασική ανησυχία τους είναι μήπως η θέση που επιλέχθηκε σαν προσωρινή για το Φέρυ καταλήξει μόνιμη και δεν κατασκευαστεί ποτέ νέα στην θέση “Περιστεριά”, όπως έχει συμφωνηθεί. Ακόμη προβληματίστηκαν και ρώτησαν αν θα υπάρχουν για μεταφορά βαρέα οχήματα, με ζώντα ζώα, σανό, βυτιοφόρα, καύσιμα κ.λ.π. και αν η τροποποίηση στο έργο του λιμανιού που αποφασίστηκε θα εμποδίζει την διέλευση οχημάτων τροφοδοσίας και ασφάλειας προς τον Δυτικό μώλο. Εξέφρασαν επίσης την ανησυχία τους μήπως η αλλαγή των περιβαλλοντικών όρων που απαιτεί η τροποποίηση θέτει σε κίνδυνο τον χαρακτήρα και την πρόοδο του έργου του τουριστικού αγκυροβολίου. Αναρωτήθηκαν για ενδεχόμενη μείωση της αξίας του αγκυροβολίου για κάποιον υποψήφιο επενδυτή, προβληματίστηκαν για τον τρόπο αστυνόμευσης και κυκλοφορίας του φόρτου οχημάτων στην περιοχή  και ρώτησαν ποια θα είναι τα ανταποδοτικά τέλη χρήσης του Ο/Γ στον Δήμο και στην τοπική κοινωνία.

Αναρωτήθηκαν τέλος αν η Αντιπεριφέρεια θα τηρήσει την υπόσχεσή της για κατασκευή προβλήτας για το Ο/Γ στον Περιστεριά και αν ναι, τι ενέργειες έχουν γίνει προς αυτή την κατεύθυνση και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα. Και κατέληξαν με ερώτηση προς τον Δήμαρχο, γιατί “συμπαρασύρεται” προς την λύση της Βασιλικής και γιατί το φέρυ δεν παραμένει στο Νυδρί, το οποίο θεωρούν πως είναι πιο οργανωμένο λιμάνι γι αυτό. Με άλλα λόγια και παρά την διαβεβαίωσή τους ότι το θέλουν το φέρυ, αρκεί να μην δημιουργούνται τα συγκεκριμένα προβλήματα, ήταν εμφανής η προτίμησή τους αυτό να έλλειπε εντελώς…

Ο δήμαρχος ενώ εξηγεί επί χάρτου τα ζητήματα…

Τόσο ο δήμαρχος που πήρε τον λόγο για περισσότερο χρόνο, όσο κι ο αντιπεριφερειάρχης προσπάθησαν να καθησυχάσουν πρωτοβουλία και επαγγελματίες, διαβεβαιώνοντάς τους ότι θα απαγορεύονται τα φορτία που επιφέρουν όχληση (με ζώα, ακάλυπτο σανό κ.λ.π.) και με την χρήση των σχεδίων του έργου εξήγησαν τις ακριβείς θέσεις του φέρυ, της στάθμευσης των οχημάτων προς αυτό, την ομαλή ροή των εξερχόμενων οχημάτων κ.λ.π.

Ο Αντιπεριφερειάρχης πάλι, πέρα απ΄τις διαβεβαιώσεις για τις προθέσεις του να μεταφερθεί το συντομότερο η βάση του Ο/Γ στην άλλη πλευρά του όρμου της Βασιλικής (στον Περιστεριά), απέφυγε να θέσει κάποιο χρονοδιάγραμμα, αφού το βασικότερο πρόβλημα είναι του κόστους και της χρηματοδότησης τέτοιου έργου βεβαίως. Οι επαγγελματίες τότε αντέτειναν, να γίνει τουλάχιστον μια μελέτη γι αυτό το έργο, ώστε αφενός να γνωρίζουμε για ποιο κόστος μιλάμε και αφετέρου το έργο να είναι έτοιμο και ώριμο για το ενδεχόμενο που θα ανοίξει κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα με τέτοιες χρηματοδοτήσεις.

Ο δημοτικός σύμβουλος Κώστας Γληγόρης επανέλαβε κι εδώ, όπως είχε κάνει και στο δημοτικό Συμβούλιο άλλωστε, τον προβληματισμό του για το αν έχει κάποια ωφέλεια η Λευκάδα γενικότερα απ΄αυτή την λειτουργία αυτής της γραμμής ή αν απλά επιβαρύνεται συνολικά σαν τόπος, από τον φόρτο πρόσθετης κυκλοφορίας οχημάτων…

 

Σχολιάστε

  1. μακης μελας

    Αγαπητε κ Γαζη και το αγκυροβολιο – χρηματοδοτηση σε μελετες , εξασφαλιση σε εγκρισεις κλπ που προκυπτουν απο ενταλματα πληρωμης στο αρχειο του δημου και το τεχνικο δελτιο για την ενταξη του εργου και αλλα πολλα , οπως και το κτηριο του πρωην Δημαρχειου που εγινε η συζητηση η ο Βιολογικος Βασιλικης , ειναι εργα της σημερινης δημοτικης αρχης και των προσπαθειων που κατεβαλαν πριν τα ιδια ατομα… ως αντιπολιπευομενοι . Δρακονταειδης , Νικητακης ,Σερβος και σια καλυτερα θα ηταν να καθονται …στ αυγα τους… αλλα σιμα κοντα ειναι ..τα γιαννενα…μακης μελας 31 μαρτιου 2017

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *