Μόνιμοι τείνουν να γίνουν οι εκνευρισμοί, οι εντάσεις και οι καθυστερήσεις εξ αιτίας της δυσκολίας που έχουν τα μεγάλα λεωφορεία κυρίως, να μπουν και να βγούν απ΄το Φέρυ “ΤΕΛΑΜΩΝ”, το οποίο ως γνωστόν αντικαθιστά την πλωτή Γέφυρα στο Κάστρο.
Αιτία του προβλήματος είναι το υπερυψωμένο κατάστρωμα του φέρυ σε σχέση με το δρόμο και η γωνία προσέγγισης που δημιουργείται για τα οχήματα και εκφράζεται με τις κλίσεις των καταπελτών. Που σημαίνει πως ή οι αρμόδιοι έσπευσαν να ναυλώσουν το λάθος φέρυ, αν θεωρήσουμε το ύψος των γλιστρών (που κατασκευάστηκαν μόλις πριν από λίγες μέρες) δεδομένο, ή ότι οι γλίστρες κατασκευάστηκαν με λάθος ύψος, αν θεωρήσουμε την ύπαρξη του συγκεκριμένου φέρυ δεδομένη! Μύλος δηλαδή!! Έτσι κάθε φορά που επιχειρεί να επιβιβαστεί ή να αποβιβαστεί κάθε μεγάλο λεωφορείο ή παρεμφερές μακρύ όχημα (τροχόσπιτο κ.λ.π.), ο μακρύς πρόβολός του μπροστά από τους μπροστινούς τροχούς ή πίσω από τους πίσω, βρίσκει στον καταπέλτη ή στον δρόμο (αναλόγως), με εξόφθαλμη την πιθανότητα ζημιάς στο όχημα! Αυτή η κατάσταση έχει φέρει στα όριά τους τους οδηγούς αλλά και τους φορείς τους (ΚΤΕΛ και τουριστικά γραφεία), οι οποίοι αφού έχουν καλέσει το Λιμεναρχείο κι έχει καταγραφεί το πρόβλημα, δεν αποκλείεται να στραφούν και δικαστικά κατά παντός υπευθύνου, τόσο για τις ζημιές όσο και για τις καθυστερήσεις…
Επειδή παρακολουθούμε το πρόβλημα απ΄ την αρχή που ανέλαβε υπηρεσία το συγκεκριμένο φέρυ, τελευταία παρατηρήσαμε πως το πρόβλημα κατά κάποιο τρόπο βελτιώθηκε. Υποθέτουμε λοιπόν πως το φέρυ γέμισε τις δεξαμενές έρματος που αναμφίβολα διαθέτει, (σαβούρωσε όπως το λέμε στην ναυτική διάλεκτο), με αποτέλεσμα να βυθιστεί κάποια εκατοστά η ίσαλος γραμμή του και να μειωθεί κάπως η υψομετρική διαφορά μεταξύ του καταστρώματός του και του δρόμου. Όμως και πάλι το πρόβλημα, οι εκνευρισμοί κι οι καθυστερήσεις παραμένουν, οπότε ας μας επιτραπεί να καταθέσουμε κι εμείς μια πρόταση, για την περίπτωση που δεν υπάρχουν πλέον κενές δεξαμενές ώστε να δεχθούν πρόσθετη σαβούρα: Ακριβώς απέναντι απ΄το φέρυ και σε πολύ μικρή απόσταση, υπάρχουν σωριασμένα περίπου εκατό χιλιάδες κυβικά μέτρα άμμου α΄ποιότητας. Ας αναλάβει λοιπόν κάποιος να βάλει καμμιά πενηνταριά τόνους σε τσουβάλια, τα οποία μετά θα στοιβαχθούν στο κατάστρωμα δεξιά κι αριστερά κατά μήκος του φέρυ. Έτσι αυτό θα “κάτσει” κατά μερικά εκατοστά ακόμη και το πρόβλημα σχεδόν θα απαληφθεί!
Στο φωτορεπορτάζ που ακολουθεί δείτε περισσότερα για το πρόβλημα:
Στην προσπάθειά τους οι οδηγοί να μειώσουν το πρόβλημα, μπαίνουν και βγαίνουν όσο πιο λοξά γίνεται, με αποτέλεσμα να βρίσκονται στο “αντίθετο ρεύμα” κυκλοφορίας και να μπλέκουν με τους εισερχόμενους…
Για την περίσταση επιστρατεύεται κουμανταδώρος (τον βλέπετε σε κάθισμα βαθύ εδώ πάνω στον καταπέλτη) που πληροφορεί τον οδηγό (για τις οριακές καταστάσεις) και φυσικά διακόπτεται κι η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας…
Στην συνέχεια ο κουμανταδόρος πιάνει δουλειά και στο πίσω μέρος…
Και τα τροχόσπιτα υποφέρουν, όμως αυτά λιγότερο…
Τα μεγάλα πολυαξονικά φορτηγά αντίθετα, έχοντας μικρούς προβόλους και μεγάλες γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης ράμπας, δεν έχουν κανένα πρόβλημα…
Μάλλον σαν αχρείαστη κι άστοχη κατασκευή μας φαίνεται το κάτω τσιμεντένιο “σκαλοπάτι”, στην γωνία του οποίου βρίσκει -όπως βλέπετε το φέρυ (και τραυματίζεται η μπογιά του!)… Κι ευτυχώς που στο Κάστρο δεν πιάνει σοβαρός κυματισμός δηλαδή, γιατί έτσι κι άρχιζε ο χορός (το σκαμπανέβασμα) το φέρυ θα γίνονταν …πολυτραυματίας!