Κόντρα για την πώληση των αεροδρομίων

αεροδρ. αρχική

Έντονη πολιτική αντιπαράθεση ξέσπασε τις τελευταίες ώρες με αφορμή την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην παραχώρηση των 14ων περιφερειακών αεροδρομίων στην γερμανική Fraport για τα προσεχή 40 + 10 χρόνια.

Νέο γύρο πολιτικών αντιπαραθέσεων σηματοδότησε η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική FraportΠρόκειται για μία ενέργεια που το κυβερνών κόμμα είχε κατακεραυνώσει από τα έδρανα της αξιωματικής αντιπολίτευσης χαρακτηρίζοντάς την ως «ξεπούλημα», η οποία, όμως, ετέθη ως προαπαιτούμενο από τους δανειστές για την υπογραφή του 3ου Μνημονίου.

Τα 14 αεροδρόμια που περνούν στα χέρια των Γερμανών είναι αυτά της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.

Η σχετική απόφαση ελήφθη κατά τη διάρκεια του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής που συνεδρίασε στις 13 Αυγούστου και την Κυριακή δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Την απόφαση, που ελήφθη σε υλοποίηση του σχετικού διαγωνισμού που έχει ολοκληρωθεί προ μηνών και μετά από την εισήγηση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ στις 3 Ιουλίου, υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος, Οικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης.

Πρόκειται για την πρώτη αποκρατικοποίηση που υλοποιείται από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και η οποία υπαγορεύεται από τους όρους του 3ου Μνημονίου.

Όπως προκύπτει από το ΦΕΚ δεν υπάρχει κάποια αλλαγή και η σύμβαση θα γίνει βάση των όρων του διαγωνισμού που είχε κατακυρωθεί στην γερμανική εταιρία. Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport ανέρχεται σε 1,23 δισ.

Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων πλειοδότης ανεδείχθη η ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport – Slentel Ltd, η οποία προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης. Παράλληλα, δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.

Tι λέει η Fraport για την ανάληψη των αεροδρομίων

αεροδρ. 1

«Η ελληνική κυβέρνηση έχει λάβει μια απόφαση, η οποία αποτελεί βάση για περαιτέρω διαπραγματεύσεις σχετικά με τη λειτουργία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων», δήλωσε εκπρόσωπος της Fraport την Τρίτη, όπως αναμεταδίδει το γερμανικό Reuters τονίζοντας πως η Fraport εξακολουθεί να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση.

«Οι συμβάσεις δεν έχουν ακόμη υπογραφεί» διευκρίνισε ο ίδιος.

Αριστερή Πλατφόρμα: «Τα αεροδρόμια παραδόθηκαν ως λάφυρο στα γερμανικά συμφέροντα»

Με την Αριστερή Πλατφόρμα να αποτελεί από καιρό… «συμπολιτευόμενη» αντιπολίτευση και τις μνημονικές επιταγές να θεωρούνται ως «κόκκινο πανί» από την ομάδα Λαφαζάνη, η απόφαση για την παραχώρηση των 14ων περιφερειακών αεροδρομίων δεν θα μπορούσε να περάσει στο απυρόβλητο.

Μέσω ανάρτησης στην ιστοσελίδα Iskra.gr, τα μέλη της Αριστερής Πλατφόρμας κάνουν λόγο για εθνικό, κοινωνικό και οικονομικό έγκλημα, κατ’ επιταγήν του κατάπτυστου νέου Μνημονίου.

«H κυβέρνηση με απόφασή της και κατ’ επιταγήν του κατάπτυστου νέου μνημονίου, παρέδωσε και μάλιστα έναντι ευτελούς τιμήματος, τα 14 Περιφερειακά Aεροδρόμια φιλέτα της χώρας, λάφυρο στα γερμανικά συμφέροντα και συγκεκριμένα στη γερμανική εταιρεία Fraport», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

«Tην απαράδεκτη και διάτρητη αυτή απόφαση, την οποία είχε συνομολογήσει η ΝΔ και τώρα με ανακοίνωση της εξυμνεί, ο ΣΥΡΙΖΑ παλιότερα την κατήγγειλλε. Πρόκειται για την πρώτη ιδιωτικοποίηση – ξεπούλημα που υλοποιείται από την κυβέρνηση του ΣYPIZA. Κύκλοι της ευρύτερης Αριστεράς και αντικειμενικοί οικονομικοί παρατηρητές, με δεδομένη τη στρατηγική εθνική σημασία και τον νευραλγικότατο οικονομικό και κοινωνικό ρόλο των περιφερειακών αεροδρομίων, χαρακτήριζαν ως εθνικό, οικονομικό και κοινωνικό έγκλημα την παράδοση του ελέγχου τους σε ιδιωτικά και μάλιστα ξένα συμφέροντα. Τόνιζαν ότι αυτή η απόφαση συνιστά ένα μεγάλο και μάλλον ανέλπιστο “δώρο” στη Μέρκελ και τον Σόιμπλε, προφανώς εις ανταπόδοση των υπηρεσιών τους στη συνομολόγηση του νέου κατάπτυστου μνημονίου προς αποφυγή της καταστροφής ενός Grexit», προστίθεται.

Ρελάνς… Σαμαρά – ΠΑΣΟΚ

Στην αντεπίθεση πέρασε εξάλλου και ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος κατά το παρελθόν έγινε αποδέκτης σφοδρής κριτικής από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή την παραχώρηση των αεροδρομίων.

Ο κ. Σαμαράς μιλώντας σε συνεργάτες του επεσήμανε πως «η κυβέρνηση αποφάσισε τελικά να προχωρήσει στην παραχώρηση των 14 αεροδρομίων, όπως ακριβώς είχε αποφασίσει και η προηγούμενη κυβέρνηση. Τότε είχε καταγγείλει την απόφαση ως ύποπτο ξεπούλημα, τώρα την υιοθετεί ως επωφελή και σημαντική συμφωνία. Θα μπορούσε βέβαια να είχε ζητήσει και συγγνώμη αλλά πού να βρεθεί ντροπή…».

Από την πλευρά του, το ΠΑΣΟΚ, μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσε έκανε λόγο για άλλη μια “κυβίστηση” του κ. Τσίπρα.

«Η κυβέρνηση ολοκλήρωσε σήμερα με την υπογραφή τεσσάρων Υπουργών της τη σύμβαση παραχώρησης για την ιδιωτικοποίηση 14 Περιφερειακών αεροδρομίων», σημείωσε ο κ. Χρηστίδης.

«Ο ελληνικός λαός θυμάται βέβαια τις ηρωικές κορώνες του ίδιου του κ. Τσίπρα πριν και μετά τις εκλογές. Άλλη μια κυβίστηση του Πρωθυπουργού και του ΣΥΡΙΖΑ», κατέληξε.

Πηγή:www.zougla.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *