Παραίτηση του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Σπύρου Καρβούνη

Παραιτήθηκε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σπύρος Καρβούνης

Αγαπητοί φίλες και φίλοι,

Θα ήθελα να σας ενημερώσω για την παραίτηση μου από την θέση του Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

Ας δούμε όμως πως φθάσαμε ως εδώ.

Η τελευταία ενημέρωση από το Δ.Λ.Τ.Λ. για το ‘‘ΚΑΣΤΡΟ’’ στο Δημοτικό Συμβούλιο ήταν στις 13/04/2022 όπου παρουσιάστηκε η μελέτη όπως εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ). Στο Συμβούλιο αυτό διατυπώθηκαν διάφορες απόψεις, όμως από τις παρατάξεις του κ. Δήμαρχου, του κ. Σολδάτου, του κ. Δρακονταειδή και του κ. Λιβιτσάνου δεν διατυπώθηκε πρόθεση για εγκατάλειψη της επένδυσης ή της αξιοποίησης της περιοχής με άλλο τρόπο.

Στη συνέχεια, όπως όλοι γνωρίζετε, άρχισε ένας συστηματικός πόλεμος ανακοινώσεων, ύβρεων κ.λ.π. ‘‘δημοκρατικών πρακτικών’’ από πρωτοβουλίες, ‘‘ομάδες πολιτών’’ ή και μεμονωμένων πολιτών κατά του Προέδρου του Δ.Λ.Τ. και εμένα προσωπικά ως ατόμου.

Φυσικά καταλαβαίνω όσους ιδεολογικά είναι κατά της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και υπέρ της άποψης ότι όλα πρέπει να γίνονται από το κράτος. Δεν καταλαβαίνω όμως αυτούς που λένε ότι ιδεολογικά είναι υπέρ της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και πρέπει να αξιοποιηθεί η περιοχή, …‘‘αλλά’’… Και βάζουν ένα ‘‘αλλά’’ για να δημιουργήσουν προβλήματα και τελικά να μπλοκάρουν το έργο.

Πάντως για όλους αυτούς ένα είναι σίγουρο ότι φταίει το Δ.Λ.Τ.Λ. και ιδιαίτερα ο Πρόεδρός του, που κατ’ αυτούς έπρεπε να αγνοήσει την υποχρέωσή του να εφαρμόζει τις ομόφωνες μάλιστα αποφάσεις του Δ.Σ. του Δ.Λ.Τ.Λ. Ίσως θεωρούν ότι το Δ.Λ.Τ.Λ. θα έπρεπε να αφουγκραστεί τις ανάγκες κάθε παράταξης για την επόμενή της ημέρα.

Όλο αυτό το διάστημα κατέθετα τις απόψεις μου αλλά άφηνα τους πολιτικούς να έχουν την πρωτοβουλία γιατί θεωρούσα ότι ήταν ένα σημαντικό θέμα για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Και ενώ δεχόμουν όλη τη κριτική, πολλές φορές και κακόπιστη και προσβλητική, δεν αντιδρούσα για μην δυναμιτίσω την ατμόσφαιρα. Δεν θεωρώ όμως ότι έκανα κάτι περισσότερο από το καθήκον μου. Πίστευα και συνεχίζω να πιστεύω ότι η περιοχή πρέπει να αξιοποιηθεί.

Με τις γνώσεις μου, ως μηχανικός, έκρινα τη μελέτη ως πολύ αξιόλογη και ότι η ολοκλήρωσή της, φυσικά με τις ΑΛΛΑΓΕΣ, ΌΡΟΥΣ και ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ που θα έκρινε απαραίτητες το Δ.Λ.Τ.Λ., θα αναβάθμιζε σημαντικά την περιοχή.

Τονίζω ξανά ότι δυστυχώς στο Λιμενικό Ταμείο η μελέτη ΔΕΝ συζητήθηκε ποτέ για αλλαγές-τροποποιήσεις, όρους ή ό,τι άλλο το Δ.Λ.Τ.Λ θα έκρινε απαραίτητο ως κύριος του έργου.

Λέω την άποψή μου ξεκάθαρα και δεν έχω τίποτε απολύτως να κρύψω.

Όμως, στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο με την απόφαση αρ. 127/2022, αποφασίστηκε να σταματήσει άμεσα η διαγωνιστική διαδικασία και να αναζητηθεί τρόπος να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός ή έκπτωτη η εταιρεία.

Σε εκτέλεση της απόφασης-προτροπής αυτής, το Δ.Σ. του Δ.Λ.Τ.Λ. τη συζήτησε στις 15/11/2022 για ενημέρωση των μελών του και λήψη απόφασης για νομική υποστήριξη για την υλοποίησή της, με δέσμευσή μου η νομική γνωμοδότηση να κατατεθεί το πολύ σε 15 ημέρες. Η πρόταση αυτή συζητήθηκε, θεωρήθηκε απαραίτητη η νομική συνδρομή από εξειδικευμένο γραφείο και ψηφίστηκε ώστε να υπάρχει κατάλληλη νομική κάλυψη για κάθε περίπτωση.

Άλλωστε, σύμφωνα με τα αρ. 281 του Ν.3463/2006 και αρ. 72 του Ν.3852/2010, το Δ.Λ.Τ.Λ. έχει τη δυνατότητα να ζητήσει νομική συνδρομή για ζητήματα ιδιαίτερης σημασίας για τα συμφέροντα του και που απαιτούν εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία.

Ακολούθησαν ανακοινώσεις του κ. Δρακονταειδή και του κ. Σολδάτου. Η στάση του κ. Δρακονταειδή ήταν η αναμενόμενη, ενώ του κ. Σολδάτου είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού άλλη στάση τήρησε στο συμβούλιο, η οποία είναι καταγεγραμμένη στα πρακτικά, και άλλη στη δημόσια ανακοίνωσή του.

Τέλος, συναντώντας τον κ. Δήμαρχο το βράδυ της ίδιας ημέρας διαπίστωσα ότι δεν επιθυμεί πλέον την συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας, ενώ ζήτησε να μην υλοποιηθεί η απόφαση του Δ.Λ.Τ.Λ. για νομική συνδρομή από γραφείο με εξειδικευμένη γνώση για την υλοποίηση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Μάλιστα του ζήτησα εάν επιθυμεί να προτείνει το δικηγορικό γραφείο που ο ίδιος θεωρεί κατάλληλο.

Τονίζω ότι η θέση μου αυτή δεν έχει καμία απολύτως σχέση ως προς την επιστημονική κατάρτιση και αξιοπιστία των νομικών του Δήμου, τους οποίους σέβομαι και είχα άριστη συνεργασία.

Τελικά διαπίστωσα ότι oι πολιτικοί της Λευκάδας, αυτή τη χρονική στιγμή, διοίκηση και αντιπολίτευση, βρίσκονται στο ίδιο κλίμα. ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ, τουλάχιστον στον παρόντα χρόνο, ο καθένας για τους δικούς του λόγους, και θέλουν να σταματήσει κάθε ενέργεια άμεσα. Έτσι πρώτος ο κ. Δρακονταειδής, που την δική του διακήρυξη και απόφαση παραχώρησης προχώρησε το Δ.Λ.Τ.Λ., στη συνέχεια ο κ. Σολδάτος και τώρα ο κ. Δήμαρχος άλλαξαν τη θέση τους για την επένδυση.

Φυσικά ο καθένας δικαιούται να αλλάζει άποψη και θέση αλλά αυτό, κατά την ταπεινή μου γνώμη, δεν πρέπει να εξαρτάται από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα και πολιτικές σκοπιμότητες, ειδικά για όσους βρίσκονται σε κρίσιμες θέσεις και παίρνουν αποφάσεις για την ανάπτυξη και το μέλλον του τόπου. Ή μήπως ισχύει το αντίθετο;

Μερικοί συμπολίτες μας ίσως αναρωτηθούν γιατί ενώ το Δ.Λ.Τ. έχει κι άλλα έργα, το ‘‘ΚΑΣΤΡΟ’’ να ‘‘μονοπωλεί’’ την απόφασή μου για παραίτηση. Πράγματι, έχουν είτε ολοκληρωθεί ή δρομολογηθεί έργα όπως η αξιοποίηση του λιμένα Λευκάδας με την τοποθέτηση των προβλητών, η διόρθωση-ολοκλήρωση πρότασης του Master Plan για διαπλάτυνση του λιμανιού από το πλοίο ‘‘ΠΕΙΡΑΤΕΣ’’ μέχρι τη ‘‘ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ’’, η τοποθέτηση αισθητήρων στους λιμένες Λευκάδας και Νυδριού και η λειτουργία τους με σύστημα online διαχείρισης θέσεων, μελέτες αποκατάστασης ηλεκτρολογικών & υδραυλικών δικτύων με τοποθέτηση και Pillars σε Σύβοτα, Σπήλια, Βαθύ, Αθερινό, προϋπολογισμού πάνω από 1.000.000 €, μελέτες περιβαλλοντικές, κυκλοφοριακές, πυρόσβεσης σε όλα τα λιμάνια κ.α.

Δυστυχώς, η αλλαγή στάσης των πολιτικών και η τροπή που πήρε το θέμα του ‘‘ΚΑΣΤΡΟΥ’’ δεν μου αφήνει περιθώρια συνεργασίας μαζί τους και συνεπώς δεν μπορώ να συνεχίσω να εργάζομαι στο Λιμενικό Ταμείο.

Προσωπικά ήταν τιμή μου να υπηρετήσω τον τόπο μου για ακόμα μία φορά.

Ευχαριστώ θερμά όλα τα μέλη του Δ.Σ. για την συνεργασία τους  και ιδιαίτερα το προσωπικό του Δ.Λ.Τ.Λ. την κα. Διαμάντη και την κα. Μιχελή για την πολύτιμη βοήθειά τους.

Τέλος ευχαριστώ όσους Λευκαδίτες, φίλους και μη, στάθηκαν δίπλα μου όλη αυτή την περίοδο, ο καθένας με τον δικό του τρόπο.

Σπύρος Κ. Καρβούνης

 

ΥΓ. Ας μην ξεχνάμε ότι τα περισσότερα έργα ανάπτυξης που έγιναν στο τόπο μας έγιναν παρά τις αντιδράσεις που υπήρχαν.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *