Φωτογράφιση χορευτριών “ΑΓΕΡΜΟΣ” με όλες τις Λευκαδίτικες φορεσιές

Φωτογράφιση χορευτριών “ΑΓΕΡΜΟΣ” με όλες τις Λευκαδίτικες φορεσιές

Την Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου μικρές και μεγάλες χορεύτριες από το Στέκι Πολιτισμού Λευκαδας “Αγερμός”, πήραν μέρος σε μια φωτογράφιση υπό την καθοδήγηση του βραβευμένου φωτογράφου Γιώργου Τατάκη για το έργο “Καρυατις”,παρουσιάζοντας όλους τους τύπους της λευκαδιτικης φορεσιάς από την κοπελιτικη μέχρι την χηριατικη.

Τα μέλη και το Δ.Σ. από το Στέκι Πολιτισμού Λευκαδας”Αγερμός” ευχαριστούν από καρδιάς τον Γιώργο Τατάκη για την τιμή και την συνεργασία.

Η φωτογράφιση έλαβε χωρα στον Αμμοκαμπο στην Εγκλουβή,στο χωριό Αλέξανδρος και στο φρούριο του Τεκέ.

Ο Γιώργος Τατάκης δημιουργεί εικόνες σχετικές με τις παραδόσεις της Ελλάδας τα τελευταία οκτώ χρόνια. Το έργο του χωρίζεται σε δύο βασικές ενότητες, στο πρώιμο έργο του το “Ήθος”, το οποίο παρουσιάζει τα παραδοσιακά δρώμενα ανά την Ελλάδα και στο μεταγενέστερο “Καρυάτις” το οποίο επικεντρώνεται στις γυναικείες παραδοσιακές ενδυμασίες. Η δουλειά του εκτίθεται και δημοσιεύεται διεθνώς σε σημαντικά πολιτιστικά ιδρύματα και οργανισμούς (Μουσείο Ελληνικού Πολιτισμού του Μουσείου Μπενάκη στην Αθήνα, Μουσείο Fragonard στις Κάννες της Γαλλίας) αλλά και τοπικά αλλά και διεθνή εκδοτικά μέσα (New York Times, National Geographic κ.α.). Στη φωτογραφική του πορεία έχει αποσπάσει δεκαπέντε διεθνή βραβεία και το αρχείο του φυλάσσεται στα φωτογραφικά αρχεία του Μουσείου Μπενάκη.
Ο Γιώργος Τατάκης έχει σπουδάσει Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και έχει λάβει το πτυχίο του αλλά και τον μεταπτυχιακό του τίτλο από το Heriot-Watt University του Εδιμβούργου στην Σκωτία. Η αγάπη του για την τέχνη και τη φωτογραφία στην πορεία τον οδήγησε στο να αλλάξει το επάγγελμα του προς αυτή την κατεύθυνση.
Από το Ethos στο Caryatis
Το έργο “Καρυάτις” αποτελεί εξέλιξη της προγενέστερης δουλειάς “Ήθος”. Σε εκείνη ο φωτογράφος δημιουργούσε εικόνες κατά τη διάρκεια τοπικών παραδοσιακών δρώμενων από στιγμιότυπα. Το έργο αυτό παρουσιάστηκε στην έκθεση “Ήθος – Εικόνες από μιαν άλλη Ελλάδα” που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού και στη συνέχεια ταξίδεψε στο Μουσείο Fragonard, στη Γκρας, στις Κάννες της Γαλλίας. Εκεί η έκθεση ήταν εστιασμένη στις γυναικείες παραδοσιακές φορεσιές, γεγονός το οποίο πυροδότησε το ενδιαφέρον του φωτογράφου για το θέμα.
Αυτό συνδυάστηκε με την επίσκεψη του φωτογράφου σε μία έκθεση της αμερικανίδας φωτογράφου Alex Prager, στο Photographers’ gallery στο Λονδίνο, η οποία σκηνοθετούσε πολύπλοκες και πολυπληθείς σκηνές στις φωτογραφίες της. Εκεί αποδαιμονοποίησε την σκηνοθεσία στη φωτογραφία και τελικά γεννήθηκε η συνολική ιδέα για το έργο “Καρυάτις”. Ο φωτογράφος πλέον σκηνοθετεί πλήρως το περιβάλλον της κάθε φωτογραφίας, ελέγχοντας έτσι την παραμικρή λεπτομέρεια για το αποτέλεσμα. Παρόλα αυτά, στις εικόνες του αξιοποιεί τον υπάρχοντα φωτισμό και τα αντικείμενα που διατίθενται στον εκάστοτε χώρο.
Τα τελευταία δύο χρόνια, με τη συμβουλευτική υποστήριξη του ΕΚΠΑ, πηγαίνει σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και φωτογραφίζει τις γυναικείες τοπικές φορεσιές στο φυσικό τους περιβάλλον. Μετά από ενδελεχή έρευνα τόσο για τη γνησιότητα ή την πιστή αντιγραφή της φορεσιάς όσο και την εύρεση ενός γνήσιου χώρου ή ενός χαρακτηριστικού τοπίου του τόπου, φωτογραφίζει τις γυναίκες της περιοχής με τις φορεσιές τους. Σκοπός είναι κυρίως η ανάπτυξη του φωτογραφικού του αντικειμένου και δευτερευόντος η προώθηση του παραδοσιακού στοιχείου της Ελλάδας. Οι φωτογραφίες του έχουν αποκτήσει λαογραφική χρήση και αξία καθώς συμμετέχουν ως υποστηρικτικό υλικό σε φακέλους του αρχείου της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *