Θ. Καββαδάς στη Βουλή: Η Λευκάδα πρέπει να έχει πανεπιστημιακή εκπαίδευση

Θ. Καββαδάς στη Βουλή: Η Λευκάδα πρέπει να έχει πανεπιστημιακή εκπαίδευση

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Λευκάδα, 14 Ιουλίου 2022

 

Θανάσης Καββαδάς: «Η Λευκάδα και μπορεί και πρέπει να παραμείνει στο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης –

25.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών τη διετία 2021-2022» –

Ομιλία στη Βουλή για το νομοσχέδιο των ΑΕΙ

 

Ομιλία στη Βουλή πραγματοποίησε ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας, Θανάσης Καββαδάς, στο πλαίσιο συζήτησης του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο πανεπιστημιακό τμήμα Λευκάδας.

Ο Βουλευτής ανέφερε ότι το Ιόνιο Πανεπιστήμιο έχει καταθέσει εναλλακτικές προτάσεις για νέο ακαδημαϊκό αντικείμενο στο τμήμα, εκφράζοντας την άποψη ότι οι προτάσεις πληρούν όλες τις προϋποθέσεις που θέτουν και η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Τόνισε ότι με τη λειτουργία τμήματος θα αποκατασταθεί η στρέβλωση που δημιουργήθηκε το 2017, όταν η τότε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στέρησε από τη Λευκάδα το Τμήμα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεωνένα τμήμα που, όπως ανέφερε, έχει άμεση σχέση με την αγορά εργασίας του νησιού, ένα τμήμα ισχυρό και βιώσιμο που σήμερα λειτουργεί ως ΑΕΙ στην Κέρκυρα και που μέχρι τότε λειτουργούσε ως ΤΕΙ στη Λευκάδα. Σε αντάλλαγμα, σχολίασε, η τότε Κυβέρνηση έδωσε μια υπόσχεση που αποδείχθηκε κενό γράμμα: τη λειτουργία ενός τμήματος που δεν είχε κανέναν σχεδιασμό, καμία μελέτη βιωσιμότητας ή σκοπιμότητας.

Επεσήμανε ότι δεν νοείται η Λευκάδα, το νησί του Βαλαωρίτη, του Σικελιανού και του Σβορώνου, να είναι το μοναδικό από τα Επτάνησα που λείπει από τον χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τη στιγμή μάλιστα που το Ιόνιο Πανεπιστήμιο λέει «ΝΑΙ» σε πανεπιστημιακό τμήμα στη Λευκάδα και το στηρίζει από την αρχή σθεναρά. Τόνισε ότι στις πολλές συναντήσεις του τόσο με την Υπουργό κ. Κεραμέως, όσο και με τον Υφυπουργό, κ. Συρίγο, έχει μεταφέρει πόσο θέλει η τοπική κοινωνία να μείνει η Λευκάδα στον πανεπιστημιακό χάρτη και ζήτησε την αντικειμενική αξιολόγηση των προτάσεων.

Ανέφερε ακόμη ότι τα ακαδημαϊκά αντικείμενα που προτείνει τώρα το Ιόνιο Πανεπιστήμιο είναι σύγχρονα, συνδέονται με την αγορά εργασίας και με τις ανάγκες της οικονομίας και της κοινωνίας και απαντούν σε σύγχρονες προκλήσεις, ώστε εκτιμάται ότι θα προσελκύσουν τους φοιτητές χάρη στο ενδιαφέρον που παρουσιάζουν, το υψηλό επίπεδο σπουδών και τις καλές προοπτικές για επαγγελματική σταδιοδρομία στη συνέχεια.

Κατέληξε ζητώντας από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την αξιολόγηση των προτάσεων που έχουν κατατεθεί, αλλά και την αποκατάσταση της αδικίας που έγινε σε βάρος της Λευκάδας, τονίζοντας ότι το νησί και μπορεί και πρέπει να έχει ένα πανεπιστημιακό τμήμα. Επεσήμανε ότι είναι το μοναδικό που έχει άμεση χερσαία πρόσβαση για φοιτητές και καθηγητές, ιδίως τώρα που με την ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού η απόσταση από την Αθήνα με Ι.Χ θα είναι μόλις τρεις ώρες και δεκαπέντε λεπτά και πρόσθεσε ότι προχωρά ο διαγωνισμός για κατασκευή του κτιρίου του Κέντρου Νεότητας που προορίζεται να στεγάσει το πανεπιστημιακό τμήμα, καθώς και η κατασκευή φοιτητικής εστίας.

Σε ό,τι αφορά το Νομοσχέδιο, ο Βουλευτής ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας ότι ο χώρος της παιδείας δεν προσφέρεται για τη μετατροπή του σε πεδίο κομματικής αντιπαράθεσης, παρά το τοξικό κλίμα που έχει δημιουργήσει η Αντιπολίτευση. Τόνισε ότι το νομοσχέδιο είναι ένα ολοκληρωμένο νομοθέτημα που αναβαθμίζει τη λειτουργία των πανεπιστημίων και που συγκεντρώνει ευρεία συναίνεση και αποδοχή από την κοινωνία και εκφράζοντας την άποψη ότι η Βουλή δεν μπορεί να βρεθεί σε αναντιστοιχία με την κοινωνική απαίτηση να αναβαθμιστούν τα πανεπιστήμια και να επενδύσουμε ως χώρα στην ποιότητα, στη γνώση και στην ορθολογική λειτουργία.

Ανάμεσα στις καινοτομίες του νομοσχεδίου ανέφερε:

  1. Την ενίσχυση της πρακτικής άσκησης φοιτητών με πρόβλεψη για αμοιβή και ασφαλιστική κάλυψη για την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας.
  2. Τη θεσμοθέτηση ενός πρωτοποριακού προγράμματος στα πρότυπα του ERASMUS που προβλέπει την εσωτερική κινητικότητα των φοιτητών μεταξύ ομοειδών και άλλων προγραμμάτων σπουδών ελληνικών πανεπιστημίων για ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο.
  3. Τη θέσπιση κέντρου ψυχολογικής και συμβουλευτικής υποστήριξης με δωρεάν ανοικτή πρόσβαση σε φοιτητές.
  4. Την ενίσχυση της ειδικής μέριμνας για φοιτητές με αναπηρίες, ώστε να διασφαλίζεται η πρόσβασή τους σε κάθε πανεπιστημιακή δραστηριότητα.
  5. Τα κοινά προγράμματα σπουδών που επιτρέπουν συνεργασίες με πανεπιστήμια και φοιτητές του εξωτερικού.
  6. Τη δυνατότητα ίδρυσης παραρτημάτων ελληνικών πανεπιστημίων σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και η δυνατότητα συνεργασίας με ξένα πανεπιστήμια και πανεπιστημιακούς.
  7. Τα διπλά πτυχία από προγράμματα σπουδών που οργανώνονται από κοινού από δύο τμήματα και απονέμουν δύο τίτλους σπουδών, ώστε οι φοιτητές να αποκτούν περισσότερες επαγγελματικές προοπτικές.
  8. Το νέο σύστημα επιλογής καθηγητών με το μητρώο γνωστικών αντικειμένων που εξασφαλίζει μεγαλύτερη αξιοκρατία και διαφάνεια.
  9. Τη σύσταση νέου σώματος, του συμβουλίου φοιτητών, που αναδεικνύεται μέσα από ενιαίο ψηφοδέλτιο, ανεξάρτητα από τα διοικητικά συμβούλια των φοιτητικών συλλόγων για την πιο δημοκρατική εκπροσώπησή τους.
  • Το νέο μοντέλο διοίκησης των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων στοχεύει στην ενίσχυση της συλλογικότητας, της διαφάνειας, της λογοδοσίας, της εξωστρέφειας και της αποτελεσματικότητας στον τρόπο λήψης αποφάσεων. Ουσιαστικά πρόκειται για τη μετάβαση σε ένα πιο δημοκρατικό και πιο λειτουργικό σύστημα διοίκησης.
  • Τη δυνατότητα ίδρυσης «startup» επιχειρήσεων με τη συμμετοχή φοιτητών, διδακτόρων και με τη δημιουργία ενός κατάλληλου θεσμικού πλαισίου, καθώς και τα «Βιομηχανικά Διδακτορικά».
  • Τις νέες διατάξεις για τον πολύπαθο ΔΟΑΤΑΠ, όπου πλέον οι διαδικασίες αναγνώρισης πτυχίου γίνονται αυτόματα, αν το πανεπιστήμιο συμπεριλαμβάνεται στο μητρώο ήδη αναγνωρισμένων ιδρυμάτων.

Κατέληξε εκφράζοντας την άποψη ότι απέναντι σε αυτές τις θετικές ρυθμίσεις και διατάξεις, απέναντι σε αυτές τις καινοτομίες, δεν υπάρχει σοβαρός αντίλογος και λέγοντας ότι δεν μπορεί να αποδεχθεί ότι υπάρχουν κόμματα και παρατάξεις που υπερασπίζονται το καθεστώς της ακινησίας και της αδράνειας, που δεν αντιλαμβάνονται την αδήριτη ανάγκη να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο και κυρίως σύγχρονο πλαίσιο για τη λειτουργία των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

Κλείνοντας την ομιλία του ο Βουλευτής ανέφερε:

«Το Υπουργείο Παιδείας από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε το τιμόνι της χώρας η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει δουλέψει σκληρά και έχει φέρει βαθιές τομές σε όλη την εκπαίδευση. Γι’ αυτό αξίζουν συγχαρητήρια στην Υπουργό κυρία Νίκη Κεραμέως, στον αρμόδιο Υφυπουργό κύριο Άγγελο Συρίγο, αλλά και στην Υφυπουργό κυρία Ζέττα Μακρή.

Αξίζει να αναφέρω τους 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη Γενική Παιδεία και τους 4.500 στην Ειδική Αγωγή που έγιναν το 2021, καθώς και τους 8.586 επιπλέον μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών που θα γίνουν τους επόμενους μήνες. Μιλάμε για ένα σύνολο 25.000 μόνιμων διορισμών απ’ αυτήν εδώ την Κυβέρνηση, από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, μετά από δώδεκα χρόνια.

Με το σημερινό νομοσχέδιο η Κυβέρνηση αλλάζει την ανώτατη εκπαίδευση στην πατρίδα μας και αναβαθμίζει τα ελληνικά πανεπιστήμια, με ένα νέο μοντέλο διοίκησης που ανταποκρίνεται στις διεθνείς καλές πρακτικές, με την αποκατάσταση του ασύλου, με αξιοκρατία και διαφάνεια, με εξωστρέφεια και αποκέντρωση, με ενίσχυση θεσμική αλλά και οικονομική, αφού επί της Κυβέρνησής μας υπήρξε 14% αύξηση στην τακτική χρηματοδότηση των πανεπιστημίων.

Ψηφίζουμε ένα ακόμα μεταρρυθμιστικό, αναπτυξιακό νομοσχέδιο, ένα ακόμη νομοσχέδιο για τα παιδιά μας, για την Ελλάδα του αύριο.»

 

 

Το βίντεο της ομιλίας μπορείτε να δείτε εδώ

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *