Οι κάτοικοι του Περιγιαλίου διαμαρτύρονται & ζητούν Δ. Συμβούλιο

Οι κάτοικοι του Περιγιαλίου διαμαρτύρονται & ζητούν Δ. Συμβούλιο

Σκέτη “καρμανιόλα” είναι η σύνδεση Λιμανιού Περιγιαλίου με τον επαρχιακό δρόμο, ακόμα και για μικρά οχήματα, όπως εξόφθαλμα φαίνεται στην φωτογραφία! Πόσο μάλλον για μεγάλα φορτηγά και βαριά μηχανήματα…

***

Οι κάτοικοι:

Η  αγωνιστική επιτροπή για  μην παραχωρηθεί το Λιμάνι  Περιγιαλίου  Λευκάδας στην εταιρεία Μυκήναι Α.Ε.  ενημερώνουμε  ότι ζητάμε από τον δήμο Λευκάδας με συλλογή 150 υπογραφών την σύγκλιση Δημοτικού Συμβουλίου. 

***

ΠΡΟΣ
Το  Δημοτικό Λιμενικό  Ταμείο Λευκάδας

ΛΕΥΚΑΔΑ

 

Οι παρακάτω υπογραφόμενοι κάτοικοι Περιγιαλίου Λευκάδας και οι ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων με την παρούσα «επιστολή διαμαρτυρία» εκφράζουμε την πλήρη αντίθεσή μας  όσον αφορά την αριθ.4/2021 απόφαση του Δ.Λ.Τ. Λευκάδας με την οποία παραχωρείται  τμήμα 70μ μήκος και 1,5 μ πλάτος (δηλ. το 1/3 ) της παραλίας Περιγαλίου στην εταιρεία ΜΥΚΗΝΑΙ Α.Ε  για πρόσδεση Ε/Γ-Ο/Ε  πλοίων που μεταφέρουν βαρέα οχήματα με υλικά για κατασκευάστριες  εταιρείες στη νήσο Σκορπιό.

Η παραχώρηση αυτή  παγιώνει επίσημα πλέον την χρήση του ανωτέρω λιμανιού  από οχηματαγωγά  που γίνεται συστηματικά από το έτος 2020 για λογαριασμό της παραπάνω εταιρείας ,χωρίς καμία ενημέρωση  των κατοίκων Περιγιαλίου και των επαγγελματιών ξενοδόχων  και ενοικ. Δωματίων της πληττόμενης περιοχής από το καθεστώς  αυτό.

Το Δ.Λ.Τ. ουδόλως  προβληματίστηκε για την παραχώρηση αυτή γιατί:

  1. Δεν έλαβε υπόψη του την επικίνδυνη  προσβασιμότητα  μεγάλων οχημάτων από το χώρο της παραλίας (λιμανιού) προς το οδικό δίκτυο και αντιστρόφως.
  2. Δεν έλαβε υπόψη του ότι στο Περιγιάλι λειτουργούν αρκετά ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια των οποίων η λειτουργικότητά τους θα πληγεί (θόρυβος  κυκλοφοριακή συμφόρηση κλπ)
  3. Δεν έλαβε υπόψη του τις αντιδράσεις και την γνώμη της πλειονότητας των  κατοίκων Περιγιαλίου.
  4. Δεν αναφέρεται  στην απόφαση  (4/2021) η απαγόρευση των δρομολογίων Ε/Γ-Ο/Γ την τουριστική περίοδο (Μάιος-Οκτώβριος )
  5. Η παραχώρηση είναι για τρία χρόνια   χωρίς να αποκλείεται η παράταση με αποτέλεσμα το Περιγιάλι να μετατραπεί σε εργοτάξιο. Τώρα υπάρχει  στρατηγική επένδυση  (όπως αναφέρεται στις αποφάσεις  του Δ.Λ.Τ ) στο Σκορπιό ,αργότερα θα επακολουθήσουν ανάλογες επενδύσεις στη Σπάρτη  .Τι θα γίνει –για πόσα χρόνια θα είναι καταδικασμένη η περιοχή μας ; Κανείς δεν νοιάζεται ..
  6. Το Περιγιάλι καθώς όλοι γνωρίζουμε είναι τουριστικό μέρος και  το λιμάνι δεν είναι κατασκευασμένο για Ε/Γ –Ο/Γ. Η περιοχή υπάγεται στο δίκτυο NATURA 2000 με ονομασία «Εσωτερικό Αρχιπέλαγος Ιονίου »(Μεγανήσι- Αρκούδι- Ατοκος Βρώμονας )και στον υφιστάμενο λιμένα μπορούν να φιλοξενηθούν περίπου 110 σκάφη (τουριστικά αλιευτικά)
  7. Έχει εγκριθεί η μελέτη περιβαλλοντικών όρων για το λιμάνι Περιγιαλίου. Γιατί δεν γίνονται  οι απαραίτητες ενέργειες να αξιοποιηθεί το Περιγιάλι  αλλά αντιθέτως λαμβάνονται αποφάσεις για την μελλοντική καταδίκη του
  8. Πώς  γίνεται να μην παρεμποδίζεται η ομαλή και ασφαλής κυκλοφορία των πεζών και να διασφαλίζεται η ελεύθερη  διάβαση του κοινού κατά την φορτοεκφόρτωση των βαρέων οχημάτων; (Ο λιμένας Περιγιαλίου αποτελεί  μέρος περιπάτου για μικρούς και μεγάλους, για ντόπιους και τουρίστες). Είναι απαράδεκτο να λαμβάνονται αποφάσεις για το συμφέρον των ολίγων και όχι του συνόλου.
  9. Το Δ.Λ.Τ χωρίς κανένα ενδοιασμό  με την αριθ.115/2020 απόφασή του εγκρίνει την παραχώρηση δικαιώματος χρήσης χερσαίου και θαλασσίου χώρου συνολικής έκτασης 447,94μ εντός εξομοιούμενης ζώνης του λιμένα Περιγιαλίου στην εταιρεία ΜΥΚΗΝΑΙ Α.Ε  για κατασκευή πλευρικής απόληξης στον υφιστάμενο βόρειο προβλήτα του λιμένα για την εξυπηρέτηση κατασκευαστικών εργασιών στη νήσο Σκορπιό.

Επισημαίνουμε ότι ακριβώς δίπλα στο χώρο που παραχωρείται υπάρχει αμμώδης παραλία όπου μεγάλο μέρος των κατοίκων και των τουριστών της γύρω περιοχής  πηγαίνει για μπάνιο χωρίς να ληφθεί υπόψη από κανέναν αρμόδιο .Γιατί οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν αφουγκράζονται την γνώμη  και τις ανάγκες των μόνιμων κατοίκων   και συνέχεια επικρατεί ο ισχυρότερος (οικονομικά κλπ)  όποιος και αν είναι αυτός ;

Με την αριθ 115/2020 απόφαση του Δ.Λ.Τ Λευκάδας η παραχώρηση είναι για πέντε χρόνια και με την αριθ.4/2021 η παραχώρηση είναι για τρία χρόνια  χωρίς να αποκλείεται η παράταση χρήσης ………

10. Γνωρίζουμε όπως και όλοι ότι η εταιρεία ΜΥΚΗΝΑΙ Α.Ε  έχει ιδιόκτητη έκταση στο Νυδρί με προσβασιμότητα στη θάλασσα και τον επαρχιακό δρόμο .Θα μπορούσε να βρεθεί εκεί λύση χωρίς να υποβαθμίζεται  το Περιγιάλι .

11.Χωρίς να έχουμε καμία αντιπαλότητα  με το Νυδρί  υπάρχει κατάλληλη θέση και χώρος όπου  χρησιμοποιείται  για την πρόσδεση  Ε/Γ-Ο/Γ (δρομολόγια από και προς Μεγανήσι καθώς και για Κεφαλληνία –Ιθάκη), χωρίς να αναλώνεται χρόνος και χρήμα από κανέναν.

12.Λαμβάνεται υπόψη από το Δ.Λ.Τ Λευκάδας η κυκλοφοριακή συμφόρηση   του Νυδρίου και ως εναλλακτική   αποφασίζει  να πετύχει το ίδιο στο Περιγιάλι που δεν υπάρχει και η ανάλογη υποδομή.

Τέλος  επισημαίνουμε ότι είμαστε κάθετα αντίθετοι  με τις ενέργειες  και τις αποφάσεις του Δ.Λ.Τ Λευκάδας  για  να χρησιμοποιηθεί  το λιμάνι Περιγιαλίου  ως λιμάνι φορτοεκφόρτωσης  βαρέων οχημάτων     γιατί  τούτο αν γίνει  θα είναι και το τέλος της ανάπτυξης  της περιοχής μας.

Δεν  μπορεί πάντα να σκύβουμε το κεφάλι   και να γινόμαστε πιόνια στον οποιοδήποτε  και να καταδικάζουμε  την περιοχή μας

Αιτούμαστε από κάθε αρμόδια αρχή  για την εκτέλεση έργων που θα έχουν ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη όλου του Νομού πόσο δε μάλλον  την ανάπτυξη της περιοχής Περιγιαλίου  και όχι την υποβάθμιση .-

Κοιν/ση :

κ. Δήμαρχο Λευκάδας
κ. Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Λευκάδας
Π.Ι.Ν. Κέρκυρα
Εργατικό Κέντρο Λευκάδας

Περιγιάλι 11/02/2021

                                         Οι υπογράφοντες

Ονοματεπώνυμο                                                             Υπογραφή

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.