Προφανώς ενοχλημένος ο αντιπεριφερειάρχης Λευκάδας κ. Θ. Χαλικιάς από την πληθώρα των τελευταίων δημοσιευμάτων σχετικά με τα χάλια της Αμμόγλωσσας, μετά την τελευταία φουρτούνα, ξιφούλκισε κατά των …καναπέδων μας, θεωρώντας τους σαν την βάση επί της οποίας συλλαμβάνεται και γεννάται η άδικη -κατά την άποψή του- κριτική!
Σας το παραθέτουμε για να μπείτε στο πνεύμα της περίστασης, του κ. αντιπεριφερειάρχη και του …καναπέως!
Λευκάδα, 24-01-2018
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΜΟΓΛΩΣΣΑ
«Μέσα στην γενική ασχήμια της ταραγμένης περιοχής …».
Όμορφα λόγια ενταγμένα σε μια εποχή συνεχούς διαμαρτυρίας για όλα και προς όλους, σε μια εποχή ακατάσχετης δημοσίευσης απόψεων του οποιουδήποτε για κάθε θέμα επικαιρότητας και όχι μόνο, από εγχειρήσεις καρδιάς, μέχρι το πέταγμα των φλαμίνγκο στο Ιβάρι.
Είναι ωραία να στεκόμαστε ακίνητοι στον καναπέ, έχοντας απεριόριστο χρόνο στην διάθεσή μας, με μόνο σκοπό την εκ του ασφαλούς κριτική. Βασικός στόχος για τους «ακίνητους» το «Ότι κινείται εκτελείται». Χαρακτηριστικοί οπαδοί της ακινησίας, του «μην πειράζετε τίποτα, μην φτιάξετε τίποτα», ή μάλλον «γιατί δεν κάνετε κάτι για να έχομε αντικείμενο να σας σχολιάζουμε» τις περισσότερες φορές μίζερα.
Κανείς από τους όψιμα διαμαρτυρόμενους δεν έκανε τον κόπο πρώτα να ενημερωθεί.
Για παράδειγμα:
- Η μελέτη της «Διαπλάτυνσης του Διαύλου Λευκάδας» ανατέθηκε το 2001 από την τότε ΠΙΝ (κρατική με διορισμένο Γ.Γρ.).
- Η μελέτη δημοσιεύτηκε και έλαβε θετική γνωμοδότηση με την αριθ. 78/2004 απόφαση του Νομ. Συμβ.
- Ότι η ΚΥΑ έγκρισης Περιβ. Όρων εκδόθηκε 7-04-2008, με απαγόρευση από την Αρχαιολογία για κατασκευή έξαλων προβόλων και αντ’ αυτού την κατασκευή ύφαλων προβόλων. Αυτή την Τεχνική λύση πρότεινε ο μελετητής, αυτή έκανε αποδεκτή η επίβλεψη, αυτή ενέκριναν τα θεσμοθετημένα όργανα εκπροσώπησης του Λευκαδίτικου Λαού
- Η μελέτη ολοκληρώθηκε και εγκρίθηκε στις 30-12-2010 από την τότε ΠΙΝ.
- Το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ όπως προέβλεπε η μελέτη στις 22-06-2011.
- Συμβασιοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2013.
Αλήθεια τότε που μπορούσε κάτι να γίνει που είσαστε ;
Παρά ταύτα η Π.Ε. Λευκάδας, στα μέτρα που ήταν εφικτό, προχώρησε σε διορθώσεις της μελέτης αφού έλαβε τις απαιτούμενες εγκρίσεις, από τις καθ’ ύλην αρμόδιες Υπηρεσίες για την βελτίωση της απόδοσης του έργου.
Και σήμερα, μετά από άμεση επικοινωνία με την ΤΕΡΝΑ και τον κύριο Περδικάρη , θα γίνει αποκατάσταση της περιοχής και προσπάθεια να μην συμβεί κάτι ανάλογο ξανά σε παρόμοιες συνθήκες.
Αν πραγματικά ενδιαφερόσασταν για την Aμμόγλωσσα, θα είχατε κάνει τον κόπο να επισκεφτείτε την Τεχνική Υπηρεσία ή εμένα προσωπικά και να ζητήσετε πληροφορίες. Δεν θα σας τις είχαμε αρνηθεί.
Τι προτείνετε τελικά για το «πρόβλημα»;
Να σταματούσε το έργο (αφού δεν ασχολήθηκε κανείς το 2004 όταν έπρεπε). Να κινδυνεύσει με απένταξη, με συνέπεια τον καταλογισμό της δαπάνης στην Π.Ε. Λευκάδας και την ποινική δίωξη του υπαλλήλων που το επέβλεπαν σήμερα και δεν είχαν καμία σχέση με την μελέτη.
Όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι απλά. Δεν θέλετε να ενημερωθείτε. Αναζητάτε έναν νέο ρόλο στην μικρή κοινωνία μας; Δεν μπορώ να σας καταλάβω. Ίσως και να μην ζητάτε τίπoτα, παρά μια συνεχή εκ του ασφαλούς διαμαρτυρία (όπως με το θέμα του Φάρου – που απαγορεύθηκε από την αρμόδια υπηρεσία φάρων του πολεμικού ναυτικού επειδή εμποδίζει την ημερήσια σήμανση και πολλά άλλα…)
Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ
Π.Ε. ΛΕΥΚΑΔΑΣ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΧΑΛΙΚΙΑΣ
*************
Και η δική μας άποψη:
Γράφει ο Νίκος Γαζής
Επειδή βλέπω πως μας παίρνει όλους η μπάλα του καναπέ, να σας ενημερώσω πως εγώ έχω από το 2010 τουλάχιστον γράψει και ξαναγράψει για το πόσο, όχι μόνο λαθεμένος αλλά και καταστροφικός είναι αυτός ο σχεδιασμός, με τους τρεις ύφαλους προβόλους κι ότι έπρεπε επειγόντως να αναθεωρηθεί κι αντί γι αυτούς να κατασκευαστεί μια μακρά προβλήτα-λιμενοβραχίονας στην ισοβαθή των 10 μέτρων, που και καλύτερη δουλειά (με την άμμο) θα έκανε και σε λιμάνι για κρουαζιερόπλοια θα μπορούσε να καταλήξει.
Βέβαια αυτά τα πράγματα πολύ πιθανά δεν τα γνωρίζετε κ. Αντιπεριφερειάρχα, (παρότι επανήλθα στο θέμα κατ΄ επανάληψη) καθότι τότε μάλλον δεν ήταν στα ενδιαφέροντά σας… Η άποψη του τότε αντιπεριφερειάρχη πάντως ήταν πως είναι μεν σωστή η πρότασή μου, όμως κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να γίνει, γιατί το έργο έτσι είχε σχεδιαστεί και υποβληθεί, οπότε θα το χάναμε… Του είχα πει τότε, πως είναι προτιμότερο να χαθεί το έργο παρά να καταστρέψουμε στο διηνεκές το μοναδικό σημείο της Βόρειας Λευκάδας που είναι (ή μάλλον ήταν πια) κατάλληλο για λιμάνι…
Αυτά που γράφετε για την Αρχαιολογία και τους περιορισμούς της, ισχύουν μεν σε κάποιο βαθμό, αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που αυτή η υπηρεσία γίνεται ανασχετικός παράγων και εμπόδιο σε (πολλά) έργα). Όμως μην ξεχνάτε πως εδώ ακριβώς έρχεται ο ρόλος κι η ικανότητα υπηρεσιών σαν την δική σας. Εσείς μάλιστα έχετε αυξημένες δυνατότητες να ξεπερνάτε τέτοιου είδους δυσκολίες, αφού έχετε το μεγάλο πλεονέκτημα να είστε πολιτικά ομογάλακτοι -και να διαθέτετε εν δυνάμει αρωγούς- κυβέρνηση και δήμο! Συνεπώς μπορούσατε να παλέψετε και να πετύχετε πολλά πράγματα, αν είχατε την έμπνευση, τη γνώση και την όρεξη να το πετύχετε.
Μην τα βάζετε λοιπόν με τους κριτικούς του καναπέ, που στο κάτω-κάτω έχουν κάθε δίκιο να κριτικάρουν τα απίθανα αποτελέσματα των έργων των δικών σας διοικήσεων κι ούτε να ταμπουρώνεστε πίσω απ΄ την γραφειοκρατεία για να κρύψετε τις ευθύνες και την ενδεχόμενη ανεπάρκεια ή αδιαφορία σας.
Υ.Γ: Και προπαντός μην ξεχνάτε διαφεύγει πως για τέτοιες περιπτώσεις υπάρχει κι ο δρόμος της παραίτησης, έστω και σαν διαμαρτυρία. (Λέμε τώρα…)