Πως η Αμμόγλωσσα κατέληξε Πετρόγλωσσα και άλλα προβλήματα

Πως η Αμμόγλωσσα κατέληξε Πετρόγλωσσα και άλλα προβλήματα

του ΝΙΚΟΥ ΓΑΖΗ

Με αφορμή την χθεσινή φωτο της ημέρας με τον τίτλο “ο νέος ρόλος της πετρόγλωσσας“, αρκετοί φίλοι-αναγνώστες  με μηνύματά τους ζήτησαν περισσότερες πληροφορίες για το θέμα, ώστε να το κατανοήσουν  καλύτερα. Εμείς ευχαρίστως θα θέλαμε να ανταποκριθούμε στην επιθυμία τους. Όντες μη ειδικοί όμως και κόντρα στον συνήθη εθνικό μας “ξερολισμό”, περιοριζόμαστε απλά να τους αφιερώσουμε παρακάτω αρκετές απ΄ τις φωτογραφίες που τραβήξαμε εκεί χθες -από διάφορες γωνίες και προοπτικές- με την ελπίδα πως έτσι θα τους βοηθήσουμε να καταλάβουν περισσότερα για το τι συμβαίνει εκεί και πως η αγαπημένη για πολλούς ντόπιους Αμμόγλωσσα κατέληξε στην σημερινή απεχθή “Πετρόγλωσσα“.

Πως η Αμμόγλωσσα κατέληξε Πετρόγλωσσα και άλλα προβλήματα

Η επίσκεψη στην πετρόγλωσσα ενίοτε καθίσταται επικίνδυνη και απαιτεί γρήγορα αντανακλαστικά και σβελτάδα, γιατί συχνά το κύμα έρχεται και γεμίζει τα κενά (και τα παπούτσια των απρόσεκτων…)

***

Για περισσότερα, παρακαλούμε απευθυνθείτε στους αρμοδίους που σχεδίασαν και κυρίως που παρέλαβαν αυτό το ανοσιούργημα…

Θεωρούμε όμως την ευκαιρία κατάλληλη για να πούμε κάποια πολύ σημαντικά κατά την άποψή μας πράγματα, τα οποία έχουν άμεση συνάφεια με τις κατασκευές και τα προβλήματα που αυτές προκάλεσαν στην περιοχή.

Επειδή όμως στα μηνύματα κάποιων αναγνωστών μας είδαμε και αρκετά σχόλια που εμπλέκουν στο ζήτημα και την αφαίρεση του όμορφου ναυτιλιακού φάρου που υπήρχε εκεί -κι επειδή τυχαίνει να γνωρίζουμε τα ναυτιλιακά θέματα- θα λέγαμε στους φίλους που νοσταλγούν τον φάρο και διαμαρτύρονται για την αφαίρεσή του προτείνοντας την επαναφορά του, να μην το κάνουν γιατί άθελά τους εκτίθενται.  Απ΄ την στιγμή που κατασκευάστηκαν εκείνα τα τρία άτυχης έμπνευσης, για να μην τα χαρακτηρίσουμε χειρότερα, ύφαλα “μπαστούνια” (που θα εμπόδιζαν υποτίθεται την άμμο απ΄ το να παρασυρθεί και να κλείσει την Βόρεια είσοδο της διώρυγας), ήταν απολύτως αδύνατο να διατηρηθεί στην παλιά του θέση ο φάρος, ούτε καν ανενεργός (σβηστός), αφού θα ήταν μεγάλη πηγή σύγχυσης και κινδύνου για τα διερχόμενα σκάφη. Και χώρια βέβαια που θα είχε ποινικές και αστικές ευθύνες, όποιος διανοούνταν να πάρει μια τέτοια απόφαση…

Το πρόβλημα όμως είναι αλλού και μάλιστα είναι διπλό: Το ένα είναι πως τα ύφαλα αυτά “μπαστούνια”, όπως αποδείξαμε με επιτόπιο ρεπορτάζ του ΦΟΡΤΣΑ πριν από λίγους μήνες (στις 23-10-2017), προέκυψαν απολύτως άχρηστα, (βλέπετε το ρεπορτάζ στο: www.fortsalefkada.gr/epikairotita/67011) με τίτλο “Άχρηστα τελικά τα ¨μπαστούνια¨τα βλέπει η άμμος και γελάει!”. Δυστυχώς όχι μόνο γελάει η άμμος, αλλά όπως φαίνεται περνάει με όλους τους κόκκους της μέσα, χωρίς να εμποδίζεται καθόλου από τα άτυχης  έμπνευσης -και επιπλέον πανάκριβα- αυτά κατασκευάσματα!

Και όσο η κατασκευή των “μπαστουνιών” αποδείχνεται λαθεμένη έμπνευση, τόσο δικαιωνόμαστε εμείς που εδώ και χρόνια φωνάζαμε (και γράφαμε) πως αυτό που χρειάζονταν εκεί ήταν ένας μακρύς κυματοθραύστης 250-300 μέτρων μήκους, πάνω στην ισοβαθή των δέκα μέτρων, που και την είσοδο θα προστάτευε πολύ καλύτερα από την άμμο και που εύκολα θα μπορούσε να μετεξελιχθεί αργότερα σε λιμάνι για μεγάλα κρουαζιερόπλοια αλλά και για τα φέρυ της γραμμής Ελλάδας-Ιταλίας…

Το δεύτερο σοβαρό πρόβλημα που προέκυψε είναι κάτι που θα έπρεπε να έχει προβλεφθεί: Τα ύφαλα αυτά “μπαστούνια” αποτελούμενα από λιθοδομή και φθάνοντας μέχρι ένα με ενάμισι μέτρο κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, εύκολα μετατρέπονται σε παγίδες προσάραξης σκαφών, ιδιαίτερα των μικρών σκαφών αναψυχής (κότερα) που έχουν μεγάλα βυθίσματα και περιορισμένης γνώσης κι εμπειρίας ερασιτέχνες (συνήθως) κυβερνήτες! Και σαν να μην έφθανε αυτό, υπάρχει έλλειμμα και στην σήμανση, (στις κίτρινες σημαντήρες) που έχουν τα μπαστούνια στο άκρο τους, αφού πρόκειται για απλούς κι όχι για τεταρτοκυκλικούς σημαντήρες, που θα έδειχναν στα διερχόμενα σκάφη που είναι ο κίνδυνος κι από που πρέπει να περάσουν!

Κλείνοντας θεωρούμε απαραίτητο να πούμε πως η διαφορά κόστους των δεύτερων από τους υπάρχοντες σημαντήρες είναι εντελώς ασήμαντη, πράγμα που σημαίνει πως για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι κάποιες λαθεμένες ή ανεπαρκείς επιλογές είναι τελικά ζήτημα ασχετοσύνης των αρμοδίων και όχι κόστους…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *