Περί ποσόστωσης και ηθικής…

%ce%bf%cf%87%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%80%ce%bf%cf%83%ce%bf%cf%83%cf%84%cf%89%cf%83%ce%b7

του Ιωάννη Ιωάννου

Έπρεπε  να υποβληθεί  το αίτημα των γονέων  για την ποσόστωση στο Δημοτικό Συμβούλιο,   για να « αποδείξουν»  κάποιοι εκ των δημοτικών συμβούλων  τις  «ηθικές τους αξίες»   και το εν γένει « αξιακό τους σύστημα», απέναντι σε ποιόν;  Στους γονείς  των μαθητών της Γ’  Λυκείου  που είχαν το «θράσος» να ζητήσουν τη θετική  γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου του τόπου τους, ώστε να διεκδικήσουν  να  ισχύσει το μέτρο της ποσόστωσης και για δεύτερη χρονιά, όπως εξάλλου είχε προβλεφθεί και  για άλλη σεισμογενή περιοχή. Μια ρύθμιση που ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΚΑΝΕΝΟΣ ΑΛΛΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ της υπόλοιπης Ελλάδας, μια ρύθμιση που προβλέπει  ΕΠΙΠΛΕΟΝ θέσεις  σε ΑΕΙ –ΤΕΙ της χώρας   για όσους υποψηφίους  φοιτούν σε περιοχή που συνέβη ισχυρός σεισμός. Η συγκεκριμένη διάταξη  θεωρεί ότι οι μαθητές αυτοί ευρίσκονται σε μειονεκτικότερη  θέση έναντι των υπολοίπων,  λόγω των πιθανών υλικών ζημιών,  αλλά και γενικότερα του βεβαρημένου ψυχολογικά κλίματος  που επικρατεί στις περιοχές αυτές,  ως αποτέλεσμα ενός ισχυρού σεισμού .
Ανάλογες διατάξεις και για άλλους λόγους  ισχύουν και για άλλες κατηγορίες  υποψηφίων (παιδιά μουσουλμάνων, πολυτέκνων, τριτέκνων, αθλητών, κ.λπ.), αλλά συναντώνται και σε άλλους τομείς του δημοσίου τομέα (πχ οι υπάλληλοι των εφοριών πληρώνονταν με πολύ περισσότερα χρήματα για τις ίδιες ώρες εργασίας  από άλλους υπαλλήλους,  οι καθηγητές εργάζονται κατά μέσο όρο 20 ώρες την εβδομάδα κ.λπ. κ.λπ.).

Τι ζήτησαν λοιπόν οι γονείς; Να ισχύσουν οι ειδικές ρυθμίσεις και για  την τρέχουσα σχολική χρονιά, μιας και τίποτα δεν  έχει γίνει εκ μέρους της δημοτικής αρχής για την αποκατάσταση των ζημιών  που προκάλεσε ο σεισμός ( έκθεση του ΤΑΣ  29/09/16 ), μιας και τίποτα δεν είναι διαφορετικό στην ουσία,  σε σχέση με την περσινή χρονιά.
Όσον αφορά το θέμα μας,  αν  ένας κακός μαθητής  ή μαθητής της «ήσσονος προσπάθειας»    εισαχθεί, λόγω ποσόστωσης, σε  σχολή με απαιτήσεις  (Π.χ.  μαθητής του 12  εισαχθεί στη μαθηματική σχολή) δεν πρόκειται ποτέ να την τελειώσει. Αν, πάλι, είναι άριστος , ούτως ή άλλως δεν του χρειάζεται η ποσόστωση. Σε τελική ανάλυση, ο πράγματι ωφελημένος υποψήφιος θα είναι αυτός,  που μοχθεί για να εισαχθεί στη σχολή που επιθυμεί, αλλά λόγω του ότι δεν έχει χρήματα να ξοδέψει στην παραπαιδεία,  θα έμενε απ έξω. Αν αυτός ο υποψήφιος   τα καταφέρει  και τελειώσει τη σχολή του θα είναι ωφελημένος ο ίδιος  αλλά και ο τόπος του ,η Λευκάδα, που θα έρθει να δουλέψει και να προσφέρει. Θα προστεθεί  δηλαδή, στον τόπο μας  ένας ακόμη μορφωμένος άνθρωπος.

Έναντι αυτού η πλειοψηφία των παρόντων δημοτικών συμβούλων αποφάσισε  να μην ισχύσει η ποσόστωση για τους Λευκαδίτες μαθητές!!! Ο κος Δήμαρχος ενώ υποσχέθηκε στους γονείς  ότι θα εισηγηθεί  αυτός το θέμα για να τους βοηθήσει, τελικά τοποθετήθηκε …κατά της ποσόστωσης(!), αλλά -για να μείνουν όλοι ευχαριστημένοι- είπε ότι αν το Συμβούλιο πάρει θετική απόφαση …θα τη στηρίξει!!!
Όσον αφορά τους καταψηφίσαντες Δημοτικούς Συμβούλους: Ο ένας ανέκραξε «ντροπή !!!» για  το «καίριο»  αυτό «πλήγμα» στο εκπαιδευτικό μας σύστημα!!!!, οι  άλλοι -η ομαδούλα-  ενώ την πρώτη χρονιά  ψήφισαν  υπέρ του μέτρου, τώρα ψήφισαν  «κατά»,  γιατί τώρα το μέτρο δεν αφορά τέκνο  κανενός μέλους του δημοτικού συμβουλίου… Ένας  δε τρίτος  ένοιωσε ότι «προσβάλλεται το  ηθικό αξιακό του σύστημα» και «η σωστή διάπλαση των παίδων», αλλά δεν προσβάλλεται  το αξιακό του σύστημα  και η ηθική  του όταν παρελαύνουν μπροστά στα μάτια του  χιλιάδες ευρώ, οδηγούμενα  μέσω των   « ιδιαίτερων» στις τσέπες  των διορισμένων  και γνωστών συναδέλφων του!!! « Μα πρέπει τα παιδιά μας να μάθουν να αγωνίζονται  και να  προσπαθούν» ειπώθηκε από άλλον σύμβουλο με «επαναστατική» διάθεση. Δηλαδή το παιδί του φτωχού εργαζόμενου  που δεν μπορεί να κάνει ιδιαίτερα, που  προσπαθεί  και θα βοηθηθεί  να μορφωθεί  σε μια σχολή χωρίς να βλάπτει ή να παίρνει τη θέση κάποιου άλλου, πρέπει να αποκλειστεί;
Περίσσεψε λοιπόν η υποκρισία  των κων  Δημοτικών Συμβούλων…
Όσο και αν προσπάθησαν όμως, στα μάτια της κοινωνίας της Λευκάδας  δεν κατάφεραν να πάρουν …..ποσόστωση στην «ηθική» τους.
Και γι αυτό θα  ανταμειφθούν αναλόγως…

8 σχόλια

  1. τι να σχολιασω , Δουλεια δεν ειχε ο Διαολος γ….ε τα παιδια του λεει η παροιμια , μονο που ηταν τα παιδια των αλλων

  2. Θεατρινισμοί. Γνώμονας του συγκεκριμένου άρθρου είναι απλώς να υποβαθμίσει σε μέγιστο βαθμό την παιδεία προκειμένου να επιτευχθεί η απόκτηση της ποσόστωσης. Πρέπει να αναφερθεί ότι η εισαγωγή ενός μαθητή δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τα λεφτά που θα διαθέσει στην παραπαιδεία, αλλά κατά κύριο λόγο από την ατομική του προσπάθεια. Είναι, επίσης, γελοίο το γεγονός πως ζητάμε την ποσόστωση για να βοηθηθούν παιδιά που βρίσκονται σε δυσχερή οικονομική θέση και δεν έχουν χρήματα για φροντιστήρια, την στιγμή που στην χώρα μας υπάρχουν παιδιά που όχι μόνο δεν διαθέτουν χρήματα για τον προαναφερθέντα σκοπό, αλλά δεν δύναται να καλύψουν τις βιοτικές τους ανάγκες. Οπότε, σύμφωνα με τον συντάκτη του παραπάνω άρθρου, όλοι αυτοί μαθητές θα έπρεπε να διευκολύνονται με την ποσόστωση..!

  3. Μαθήτρια Γ Λυκείου

    Εγώ αυτό που ξέρω είναι πως οι ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΆΦΟΙ μας ενημερώνουν για το τι συνέβη και δεν λένε τη γνώμη τους. Και όσον αφόρα το θέμα σας αμφιβάλω αν κανείς έχει ρωτήσει τα παιδιά της Γ’ Λυκείου, δηλαδή εμάς. Από ότι βλέπω κάθε ΕΝΉΛΙΚΟΣ πολίτης στην Λευκάδα κοιτάζει μόνο το δικό του συμφέρον και πράττει αναλόγως. Γι’ αυτό όλοι εσείς που δεν είστε πλήρως ενημερωμένοι για τις απόψεις όλων, μη σχολιάζεται και κυρίως μην ειρωνευεστε.

  4. γελοια και θετρικα παραμυθια ειναι αυτα που λετε εσεις[ κυρια μαρια].οσο για την ηθικη σας οταν θα ειναι ο δημος να ζητησει χρηματα για τον νομο του να δουμε πρωτα μηπως προηγουνται αλλοι δημοι , σωστα ?ετσι μας λετε , γιατι μεσα στη λευκαδα δεν υπαρχουν γονεις που δεν εχουν χρηματα για φροντηστηρια .

  5. Γιάννης Γαρύφαλλος

    Λυπάμαι που μπαίνω σε αυτή τη διαδικασία και ειλικρινά δεν έχω κανέναν σκοπό να έρθω σε αντιπαράθεση με κανέναν. Δεν έχω καμία όρεξη να υπερασπιστώ ή να κατηγορήσω τους δημοτικούς συμβούλους. Ο καθένας είναι υπεύθυνος για τα λόγια του και τις πράξεις του. Και προφανώς ο καθένας έχει διαφορετική ευθύνη και ιστορία. Χαίρομαι που πρόκειται για ένα ενυπόγραφο άρθρο και όχι για ένα ακόμη ανυπόγραφο σχόλιο, και γι αυτό νιώθω ότι μπορώ να του απευθυνθώ.
    Αλλά τα επιχειρήματα αυτού του άρθρου δεν τα καταλαβαίνω καθόλου. Αν “ο τελικός ωφελημένος της ποσόστωσης είναι ο υποψήφιος που δεν έχει χρήματα για την παραπαιδεία”, γιατί οι γονείς δε ζήτησαν ποσόστωση για τα παιδιά των οποίων οι γονείς δεν έχουν χρήματα για την παραπαιδεία; Ποιος ο λόγος να συζητάμε για το σεισμό που έγινε και που θα ξαναγίνει. Ας πιέσουμε να διορθωθούν και να θωρακιστούν οι υποδομές και αν τα παιδιά μας χρειάζονται βοήθεια εξαιτίας του σεισμού, ας πιέσουμε το κράτος πρόνοιας (ό,τι έχει μείνει) να μας παρέχει ψυχολόγους και καθηγητές για τη στήριξη και τη μόρφωσή τους.
    Και 2-3 παρατηρήσεις ακόμα. Όποιος έχει περάσει από Πανεπιστήμιο ξέρει πολύ καλά ότι μέσα σε αυτό υπάρχουν όλα τα είδη των ανθρώπων. Υπάρχουν π.χ. άριστοι και εργατικοί φοιτητές που δεν κατάφεραν ποτέ να τελειώσουν τη σχολή και υπάρχουν φυγόπονοι και κουτοπόνηροι φοιτητές που πήραν πτυχίο μετ’ επαίνων (με ρουσφέτια και αντιγραφές) και κυκλοφορούν μέσα στην κοινωνία μας ως απαίδευτοι και αμόρφωτοι “επιστήμονες”. Επομένως το να τελειώσει κανείς το Πανεπιστήμιο ή το ΤΕΙ δεν αποτελεί σώνει και καλά κριτήριο τους ποιος είναι καλύτερος και ποιος χειρότερος, ποιος άξιζε να περάσει και ποιος δεν άξιζε.
    Παρ’ όλα αυτά, προσωπική μου γνώμη είναι ότι θα έπρεπε ΟΛΑ τα παιδιά να εισάγονται στα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και εκεί να γίνεται η διαδικασία επιλογής σχολής ή η απόρριψή τους. Το σχολείο με λίγα λόγια πρέπει να κάνει άλλη δουλειά από την προετοιμασία των παιδιών για το Πανεπιστήμιο. Παρεμπιπτόντως, οι καθηγητές που είναι ήσυχοι με τη συνείδησή τους δε δουλεύουν μόνο 20 ώρες τη βδομάδα. Ξυπνάνε από τις 5 για να προετοιμάσουν τα μαθήματα και περνούν τα απογεύματα και τα σαββατοκύριακα διορθώνοντας τετράδια και γραπτά. Και ευτυχώς υπάρχουν αρκετοί από δαύτους ακόμα.

  6. φυσικα φιλε γιαννη, ναι δεν μιλησε κανεις για τους καθηγητες,ολα αυτα που λετε ισχυουν , μονο που δεν μπορουμε εμεις να βοηθησουμε ολα τα παιδια της χωρας,και δεν το κανει αυτο το κρατος ισως γιατι οι περισσοτεροι οπως ξερουμε ολοι δεν κανουν σωστες φορολογικες δηλωσεις ,δηλαδη τα παιδια των πλουσιων με μπολικο χρημα να ευνοουνται και εκει , μπορουσαμε ομως να βοηθησουμε λιγο πολυ λιγο τα δικα μας παιδια τα παιδια της λευκαδας , αλλα εδω αρχισαμε να δουλευομασται μεταξυ μας περι ηθικης κ.λ.π.

  7. Νηνεμια

    Πολυ λογο κανουμε περι ηθικης αυτες τις μερες στην πλατη γονιων και μαθητων που τολμησαν να ζητησουν την συμπαρασταση του δημου τους σε ενα αιτημα δωρο του κρατους…….σαν προβατα επι σφαγη συρθηκαν οι γονεις σε ενα δημοτικο συμβουλιο μετα απο την προφορικη διαβεβαιωση του δημαρχου οτι θα στηριξει το αιτημα τους….συμβουλοι εκπαιδευτικοι δωσανε τον καλυτερο τους εαυτο στο μαθημα της ηθικης για να προασπισουν τα συμφεροντα του δημου…..συμβουλοι με την περυσινη ποσοστωση περυσι στην τσεπη τους θεωρησαν ανηθικο το μετρο που ευνοησε περυσι τα δικα τους παιδια….η ηθικη ειναι αληθεια νικησε την δευτερα μεσα σε εκεινη την αιθουσα….αλλα η ηθικη των ανηθικων……κριμα για τους γονεις που στηριχθηκαν στα λογια του δημαρχου κριμα για τα παιδια που πουληθηκαν απο μερος της συμπολιτευσης ως μπουφοι……αλλα το μεγαλυτερο κριμα ειναι για μας που πανηγυριζουμε την ηθικη των ανηθικων των δημοτικων συμβουλων του ιντερνετ που φοβουμενοι μην χασουν την ευνοια μεριδας του τοπικου τυπου εβαλαν απεναντι τους εφηβους και γονεις και τους λιθοβολησαν….αυτο ειναι ντροπη….οχι το μετρο…..

  8. τέτοια σχόλια σαν της Νηνεμίας πρέπει να ακούγονται δυνατά γιατί λένε την αλήθεια!!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *