Καλυμένη τόσο η προτομή όσο και οι (πολλές) επιγραφές στη βάση της, περιμένουν τα επίσημα αποκαλυπτήρια, εμείς όμως σας τις αποκαλύπτουμε από τώρα…
Η μπροστινή όψη… Τώρα εκείνα για την εταιρεία στο τέλος δεν τα καταλάβαμε, ας ελπίσουμε πως θα μας τα εξηγήσουν οι αρμόδιοι (ή ο …πρόξενος)
Κι αυτή είναι η πλάγια όψη που προφανώς λέει τα ίδια πράγματα στα ρώσικα… Αγένειες έ;
Αυτή είναι η πίσω όψη της βάσης, που μάλλον θα έπρεπε να είναι η μπροστινή…
Κι εδώ αναγράφονται οι καλλιτέχνες, αμφότεροι Ρώσοι βέβαια. (Εκείνο το “εκτελεστής” δεν καταλάβαμε τι σημαίνει, ούτε και ποιόν …εκτέλεσε. Ας ελπίσουμε πως θα το ξέρει -και θα μας το πει- ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου…)
Λίγο πιο πέρα απ΄την υπό αποκάλυψη προτομή υπάρχει κι αυτή η άγκυρα. Τώρα αν είναι του Ουσακώφ ή όχι, θα σας γελάσω. Πάντως το συγκεκριμένο μοντέλο προσιδιάζει σε εκείνη την εποχή..
*****
Και η ταπεινή μας άποψη: Εφόσον η τιμή στον Ρώσο ναύαρχο γίνεται για την απελευθέρωσή μας απ΄τους επάρατους δημοκρατικούς Γάλλους (και για την ένταξή μας στην επικυριαρχία του σουλτάνου), εδώ συντελείται μια πελώρια ιστορική αδικία: Θα πρέπει λοιπόν να θυμίσουμε πως ο ελευθερωτής Ρώσος ναύαρχος δεν μας απελευθέρωσε μόνος του αλλά υπήρχε και συνελευθερωτής! Ήταν ο Καδήρ μπέης που ηγούνταν του τουρκικού στόλου που συμπολεμούσε με τον ρώσικο στόλο του ναυάρχου! Συνεπώς αν θέλουμε να είμαστε ιστορικά ακριβοδίκαιοι, οι προτομές έπρεπε να είναι δυο! Αλλά το ζήτημα θα μου πείτε είναι κατά πόσο οι αποφασίζοντες γνωρίζουν την ιστορία ή κατά πόσο έχουν τα κότσια να μην σύρονται πίσω απ΄τ΄ άλλα επτάνησα, (καθότι είμαστε οι τελευταίοι που στήνουμε την προτομή του ναυάρχου – αγίου απελευθερωτή μας…).