Τα κολωνάκια του διχασμού, της οργής και της παρανομίας…

Νικος φωτο

του ΝΙΚΟΥ ΓΑΖΗ
Πλήθος προβλημάτων προκάλεσαν, αντί να λύσουν, τα μεταλλικά κολωνάκια που τοποθετήθηκαν απ΄ το Λιμενικό Ταμείο στην Βόρεια παραλία της οδού Σικελιανού. Και όσο ασχολείται κανείς μ΄ αυτά, τόσο περισσότερο πείθεται πως πρόκειται για μια εντελώς επιπόλαιη κι αμελέτητη έμπνευση, που μάλιστα δεν αποκλείεται ακόμη και να φέρει κατηγορούμενους στο εδώλιο τους εμπνευστές της.
Όμως ας δούμε τα πράγματα με τη σειρά και να ξεκαθαρίσουμε τη θέση μας δηλώνοντας πως προσωπικά είμαστε εντελώς μπερδεμένοι ως προς την σκοπιμότητα και την ωφελιμότητα του έργου, που μ΄ άλλα λόγια σημαίνει πως δεν είμαστε ούτε υπέρ ούτε κατά. Γι αυτό και προσπαθήσαμε να ανιχνεύσουμε πως το βλέπουν οι Λευκαδίτες ρωτώντας αρκετούς συμπολίτες μας, κάνοντας δηλαδή ένα υποτυπώδες και προσωπικό «γκάλοπ».
Το πρώτο που διαπιστώσαμε ήταν πως τα κολωνάκια αυτά δίχασαν την τοπική κοινωνία. Το ένα τέταρτο περίπου των ερωτηθέντων δήλωσαν πως θεωρούν θετική αυτή την πρωτοβουλία του Λιμενικού Ταμείου. Οι περισσότεροι απ΄ αυτούς εξήγησαν ότι τους αρέσει που μπήκαν τα κολωνάκια, γιατί θα μπορούν πλέον ν΄ απολαμβάνουν ανεμπόδιστα τη θέα στη λιμνοθάλασσα, όταν θα πίνουν τον καφέ τους στις καφετέρειες της περιοχής. Ένα μικρό μέρος μάλιστα αυτής της κατηγορίας, δήλωσαν ξεκάθαρα εχθροί του αυτοκινήτου κι ότι θα επιθυμούσαν αυτό να εξοβελιστεί εντελώς απ΄ την παλιά πόλη. Κανένας τους ωστόσο δεν είπε πως θέλει τα κολωνάκια για να περπατά ανεμπόδιστα στην ζώνη που ορίζουν, προφανώς επειδή δεν προσδοκεί πως θα προκύψει απ΄ αυτά κάτι τέτοιο…
Τα υπόλοιπα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων όμως ήταν αντίθετοι, ενώ σ΄ ένα σημαντικό ποσοστό τους, εκτός που δήλωσαν κάθετα αντίθετοι ήταν και εμφανώς οργισμένοι, μη παραλείποντας να στολίσουν φραστικά τους εμπνευστές του… Η κατηγορία αυτή (των αντίθετων) περιλαμβάνει ανθρώπους διαφορετικών κατηγοριών και με διαφορετική προσέγγιση του θέματος. Μεταξύ τους είναι καταστηματάρχες της περιοχής, που έχουν οργιστεί γιατί προβλέπουν μετά βεβαιότητας μείωση του έτσι κι αλλιώς πεσμένου χειμωνιάτικου τζίρου τους, είναι δυνητικοί πελάτες των προηγούμενων (που δηλώνουν πως αποκλείεται χειμωνιάτικα να σταθμεύουν στο παλιό δημαρχείο ή κάτω στην Ανατολική παραλία και να πηγαίνουν με αέρα ή βροχή στα μαγαζιά της Σικελιανού), είναι οι περισσότεροι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής, που πλέον θ΄ αντιμετωπίζουν ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα στάθμευσης απ΄ ότι πριν και τέλος κάποιοι φίλοι του αυτοκινήτου που θεωρούν πως είναι άδικη η απηνής δίωξη του αυτοκινήτου, όταν οι νόμιμες θέσεις στάθμευσης στην πόλη, αντί ν΄ αυξάνονται όλο και μειώνονται… Αυτοί οι τελευταίοι μάλιστα ήταν και οι πιο οργισμένοι για το μέτρο και για τους εμπνευστές του…
Εκτός του διχασμού της κοινωνίας όμως και της οργής μιας μεγάλης μερίδας πολιτών, τα συγκεκριμένα κολωνάκια αποτελούν και μια παράνομη κατασκευή, που δεν αποκλείεται να στείλουν στο δικαστήριο σαν κατηγορούμενους ή εναγόμενους τους υπεύθυνους, στην περίπτωση που κάποιος πάθει ζημιά ο ίδιος, το όχημά του ή τρίτος εξ αιτίας τους! Κι επειδή ακριβώς η τοποθέτησή τους είναι παράνομη, εκτός του φορέα, είναι δυνατή κι η δίωξη των φυσικών προσώπων που ενέχονται!
Αυτή είναι μια παράμετρος που μάλλον διέφυγε των υπευθύνων στην πρεμούρα τους να προχωρήσουν. Και αυτός μάλλον να είναι ο λόγος, που σε όλες τις πόλεις της χώρας, επιλέγουν να τοποθετούν τα εύκαμπτα (και ασφαλή) ελαστικά συνθετικά κολωνάκια ή τα μαλακά συνθετικά φύλλα με τα αντανακλαστικά πάνω τους και ποτέ μεταλλικές κατασκευές (κολωνάκια ή κάγκελα) στο επίπεδο του οδοστρώματος. Αυτά τοποθετούνται μόνο στα υπερυψωμένα πεζοδρόμια, όπου βέβαια ισχύει διαφορετικό καθεστώς…
Όσον αφορά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας τώρα, πουθενά δεν νομιμοποιεί τέτοιες επικίνδυνες κατασκευές και βέβαια αυτές επ΄ ουδενί συμπεριλαμβάνονται (και καλύπτονται) απ΄το άρθρο 5 σαν «οριζόντια σήμανση των οδών». Το αντίθετο, σύμφωνα με το άρθρο 31 παραγρ. 1 τα οχήματα, (στην περίπτωσή μας τα μηχανάκια που χωρούν) θα μπορούν κα κυκλοφορούν στον χώρο τους… Το άρθρο 34 παρ. 12 πάλι, απαγορεύει την κατάληψη με οποιοδήποτε μέσο του οδοστρώματος κάθε οδού… όπως και το άρθρο 48 παρ. 1 που προβλέπει πως «Η προσωρινή ή διαρκής κατάληψη τμήματος του οδοστρώματος με εγκαταστάσεις ή εμπόδια απαγορεύεται…»
Πέρα όμως απ΄ τους νόμους και τους κώδικες, ας δούμε πως προβλέπουμε ότι θα εξελιχθεί η κατάσταση. Πριν απ΄ όλα στον χώρο που ορίζεται απ΄τα κολωνάκια, θα σταθμεύουν με την άνεσή τους κάθετα τα δίκυκλα. Μετά, τα αυτοκίνητα θα σταθμεύουν -και ήδη άρχισαν- κατά μήκος και δίπλα στα κολωνάκια και σε συνδυασμό με τα σταθμευμένα απέναντι (των κατοίκων), θα περιορίζεται δραματικά το ωφέλιμο πλάτος του οδοστρώματος και θα δημιουργείται τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Και τέλος κατά την λειτουργία των μαγαζιών της περιοχής το καλοκαίρι, δεν χρειάζεται να είναι μάντης κανείς για να προβλέψει πως τα κολωνάκια θα μπερδεύονται με τα τραπέζια, με τις καρέκλες και με τα …πόδια των πελατών!
Συνεπώς μάλλον ήταν μια άκαιρη κι εντελώς αψυχολόγητη απόφαση η τοποθέτησή τους αυτή την εποχή. Γιατί κατά την χειμωνιάτικη περίοδο, τα αυτοκίνητα που στάθμευαν κοντά στη θάλασσα, όχι μόνο δεν ενοχλούσαν κανέναν, αλλ΄ αντίθετα λειτουργούσαν ευεργετικά για τα μαγαζιά της περιοχής. Το καλοκαίρι πάλι, αφενός τα τραπεζοκαθίσματα διώχνουν έτσι κι αλλιώς τ΄ αυτοκίνητα, αφετέρου οι καλές καιρικές συνθήκες ευνοούν τους ντόπιους να κυκλοφορούν με τα πόδια χωρίς αυτοκίνητο. Οπότε λογικό είναι ν΄αναρωτιέται κανείς: Τότε για ποιο λόγο έγιναν τόσα έξοδα;
Αν παρά ταύτα οι άρχοντές μας θεωρούν πως ο χώρος εκεί πρέπει οπωσδήποτε να γίνει πεζοδρόμιο, (γιατί τώρα δεν είναι), ο νόμιμος, λογικός και αποτελεσματικός τρόπος είναι ένας: Το υπερυψώνουν και το φτιάχνουν όπως στην Νότια παραλία, διώχνοντας βέβαια τα τραπεζοκαθίσματα. Γιατί πεζοδρόμιο στο επίπεδο του οδοστρώματος ή γεμάτο με τραπεζοκαθίσματα δεν νοείται.
Εκτός κι αν έχει δίκιο ο καχύποπτος συμπολίτης μας που με απόλυτη βεβαιότητα μας είπε πως όλη αυτή η έμπνευση έχει αποκλειστικά εισπρακτικό χαρακτήρα. «Στοιχηματίζω», κατέληξε, «πως πριν ακόμη ολοκληρωθεί η τοποθέτησή τους, θα πιέζουν αφόρητα τους λιμενικούς να ξαμοληθούν και να γράφουν αυτούς που είναι βέβαιο πως θα συνεχίσουν να παρκάρουν δίπλα στα κολωνάκια. Γιατί αυτός είναι κι ο μόνος λόγος που τα βάζουν, οι εισπράξεις!»
Κι απ΄ αυτό που βλέπουμε καθημερινά -κι όχι μόνο τα Σαββατοκύριακα- μάλλον το κερδίζει το στοίχημα…

Ακολουθεί ένα αποκαλυπτικό φωτορεπορτάζ (του ίδιου):

1

Δεν νομίζω πως οι υπέρμαχοι των κολωνακίων δημαρχιακοί είχαν μια τέτοια εικόνα στο μυαλό τους, όταν τα εμπνεύστηκαν…

2

 Ούτε κι αυτήν εδώ βέβαια, να συνωστίζονται δηλαδή κολωνάκια, γλάστρες, κάδοι σκουπιδιών και τραπέζια…

3.

Ούτε αυτή…

4

Ούτε αυτή…

5

Όμως αυτή θα είναι πλέον η κατάσταση στην Σικελιανού, όσο κι αν κόβουν κλήσεις οι Λιμενικοί: Τα αυτοκίνητα θα παρκάρουν δίπλα στα κολωνάκια, στενεύοντας ακόμα πιο πολύ το οδόστρωμα και δυσκολεύοντας την κυκλοφορία… Γιατί οι παραβάτες συνεχίζουν τις παραβάσεις τους όσο δεν τους δίνεται εναλλακτική λύση (και καλό θα είναι να εμπεδώσουν αυτή την απλή αλήθεια οι νεόκοποι -και εμφανώς ατζαμήδες- τοπικοί μας άρχοντες…)

6

Εδώ τα κολωνάκια τοποθετήθηκαν καταμεσίς του οδοστρώματος και σε τουλάχιστον 2,5 μέτρα απόσταση απ΄ το κράσπεδο! Καραμπινάτη παραβίαση κάθε άρθρου του Κ.Ο.Κ. δηλαδή… Όσο για το αποτέλεσμα, το βλέπετε…

7

Ζεματισμένοι απ΄ τα δικαστήρια, όπου γενικώς πηγαινοέρχονται σαν κατηγορούμενοι οι προηγούμενοι,  προφανώς κάτι ήξεραν που τοποθετούσαν ελαστικά (κι εντελώς ακίνδυνα ζημιάς) μαλακά κολωνάκια…

8

Ή ελαστικές φωσφορίζουσες πλακέτες, εξίσου ασφαλείς και ακίνδυνες…

9

Ενώ αυτό είναι ένα απ΄ τα ιδιαίτερα «χοντρόπετσα», βαριά και πανάκριβα σιδερένια κολωνάκια, που πιθανότατα κάποια στιγμή ν΄ αποτελέσουν στόχο (και λεία) των γνωστών «υπηρετών» της …ανακύκλωσης. Να εύχονται πάντως κάποιοι, αυτό να συμβεί πριν τους στείλουν …κατηγορούμενους!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *