Βασίλης Μακρής: Ξέχασαν να δημοσιεύσουν τον πίνακα με τους αναπληρωτές στο ΦΕΚ!

ΜΑΚΡΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Συνέντευξη στον Ν. ΓΑΖΗ

Ο Βασίλης Μακρής υπηρέτησε την παιδεία για μια ζωή σαν εκπαιδευτικός. Γι αυτό και είναι βαθύς γνώστης της κατάστασης και κυρίως των προβλημάτων που υπάρχουν στον ευαίσθητο αυτό χώρο. Παράλληλα είναι και ενεργός πολίτης, που δραστηριοποιείται πολιτικά μέσω της Ν.Ε. του ΠΑΣΟΚ Λευκάδας, σαν υπεύθυνος παιδείας. Σήμερα λοιπόν με αφορμή το γεγονός πως είναι το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, είχαμε μια μικρή πλην εξόχως διαφωτιστική κουβεντούλα-συνέντευξη γι αυτά τα προβλήματα και κυρίως για τις πρωτόγνωρες ελλείψεις διδακτικού προσωπικού που πλήττουν την εκπαίδευση.

Κύριε Μακρή, πρώτο κουδούνι για τα παιδιά σήμερα και μάλιστα με πολλά προβλήματα. Πως θα περιγράφατε με λίγα λόγια την κατάσταση στην παιδεία;

Η κατάσταση δυστυχώς είναι η χειρότερη που υπήρξε τα τελευταία χρόνια, τουλάχιστον για όσα χρόνια (35) υπηρέτησα εγώ την εκπαίδευση. Δυστυχώς, “το νέο” που επαγγέλλεται στον προεκλογικό του λόγο ο κύριος Τσίπρας, αποδείχνεται καταστροφικό (και) για την εκπαίδευση, αφού πρόφτασε να την διαλύσει κι αυτή.

Που εντοπίζετε το μεγάλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση σήμερα στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς;

Μα στην τεράστια έλλειψη διδακτικού προσωπικού φυσικά. Είκοσι περίπου εκπαιδευτικοί υπολογίζω πως λείπουν απ΄τον τόπο μας -οι περισσότεροι νηπιαγωγοί- και τα νούμερα των ελλείψεων ανεβαίνουν αναλογικά με τον πληθυσμό της κάθε εκπαιδευτικής περιφέρειας. Στην περιφέρεια Αγρινίου για παράδειγμα μαθαίνω πως οι ελλείψεις φθάνουν τους διακόσιους πενήντα εκπαιδευτικούς ενώ περίπου σε εικοσιπέντε χιλιάδες  υπολογίζονται οι εκπαιδευτικοί που συνολικά λείπουν απ΄όλα τα σχολεία της χώρας!

Και που κατά τη γνώμη σας οφείλονται οι τεράστιες αυτές ελλείψεις;

Ασφαλώς ένα μέρος των ελλείψεων είναι αποτέλεσμα των περιορισμένων πόρων για την εκπαίδευση εξ αιτίας της μεγάλης οικονομικής κρίσης που βιώνει η πατρίδα μας τα τελευταία χρόνια. Το αρνητικό  όμως αυτό δεδομένο, χειροτέρεψε κατά πολύ απ’ την ανικανότητα της νέας κυβέρνησης να διαχειριστεί έστω ανεκτά οποιονδήποτε τομέα και θυμίζω πως τα ίδια και χειρότερα έγιναν στην οικονομία και αλλού. Μια άλλη αιτία είναι η έντονη επιδείνωση της οικονομικής κρίσης, η οποία βάθυνε κατά πολύ στην οχτάμηνη διακυβέρνησή τους. Ειδικά για τους εκπαιδευτικούς όμως, που ένα μεγάλο μέρος των ελλείψεων ως γνωστόν καλύπτεται με τους αναπληρωτές, η αιτία είναι πως εκτός των άλλων, …ξέχασαν οι αθεόφοβοι να επικυρώσουν τον σχετικό πίνακα και να τον δημοσιεύσουν στο ΦΕΚ!

Πραγματικά δυσκολεύομαι να πιστέψω πως μπορεί να συμβεί τέτοια αμέλεια…

Κι όμως συνέβη. Και όπως συνέβη και με τον υπηρεσιακούς υπουργούς, που κατάφεραν να εξασφαλίσουν κονδύλια για την οικονομία και για την μετανάστευση που χάνονταν λόγω απειρίας κι ασχετοσύνης των “νέων”,  έτσι συνέβη και με την παιδεία: Οι υπηρεσιακή κυβέρνηση κατάφερε μεν να εξασφαλίσει (απ΄τις δημόσιες επενδύσεις) σε ελάχιστο χρόνο τα 70 εκατομμύρια ευρώ που χρειάζονταν  προκειμένου να προσλάβει εκπαιδευτικούς, για να συμβεί όμως αυτό πρέπει πρώτα να περάσει η προεκλογική περίοδος (κι οι εκλογές)…

Απ΄ότι άκουσα, το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν τα νηπιαγωγεία και ιδιαίτερα τα ολοήμερα, που δεν λειτουργούν δημιουργώντας πρόσθετα προβλήματα στους εργαζόμενους γονείς. Ποιά είναι η δική σας άποψη;

Αναμφίβολα οι εργαζόμενοι γονείς κι ιδιαίτερα οι εργαζόμενες μητέρες έχουν το μεγαλύτερο πρόβλημα. Όμως τα προβλήματα στην παιδεία μεγάλωσαν γενικότερα. Ας μην ξεχνάμε πως η τελευταία κυβέρνηση, που σήμερα ανεμίζει την σημαία του “νέου” κατακεραυνώνοντας το “παλιό”, πρόφθασε σε ένα μόλις εφτάμηνο να κατεδαφίσει ότι είχε επιτευχθεί με πολύ κόπο τα τελευταία χρόνια. Θυμίζω πως ο Νόμος για την παιδεία που ήταν προϊόν συνεργασίας και συναίνεσης των κομμάτων, αποδομήθηκε απ΄την τελευταία κυβέρνηση πριν τώρα δεχθεί το τελικό χτύπημα με τις ελλείψεις. Όλοι γνωρίζουμε άλλωστε πως οι αιώνιοι φοιτητές είναι ξανά πρό των πυλών κι η φούντα προ των ιδρυμάτων. Όμως υπάρχει και μια γενικότερα αλλοπρόσαλλη κατάσταση: Εκεί που πήγαιναν να καταργήσουν τα πειραματικά σχολεία, γιατί όπως μας έλεγαν καλλιεργούσαν τον ρατσισμό μεταξύ των μαθητών, ξαφνικά μας λένε πως θ΄ανοίξουν από ένα πειραματικό σε κάθε νομό. Δηλαδή τραγέλαφος…

Μια τελευταία κουβέντα για να κλείσουμε; 

Και μη χειρότερα…

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *