Δημοκρατία και νομιμότητα αλα καρτ; (Άρθρο του Ν. Γαζή)

Πελετίδης 2
του Νίκου Γαζή
Ομολογώ πως δεν πίστευα στα μάτια μου όταν είδα τα δημοσιεύματα που αναφέρονταν στο έγγραφο του δημάρχου Πατρέων κ. Κώστα Πελετίδη, δια του οποίου εντέλλονται οι υπηρεσίες κι οι οργανισμοί του δήμου του, να μην παράσχουν καμιά διευκόλυνση στην Χρυσή Αυγή! Αιτία για την έκδοση της πρωτοφανούς αυτής «οδηγίας», ήταν το αίτημα που κατέθεσε στην αρμόδια υπηρεσία του δήμου χρυσαυγίτης βουλευτής, προκειμένου (στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου) να πληροφορηθεί κάποια στοιχεία για τα αδέσποτα σκυλιά!
«O Δήμος Πατρέων ουδεμία σχέση θέλει να έχει με τη ναζιστική οργάνωση της Χρυσής Αυγής. Ως εκ τούτου με κανέναν τρόπο δεν θα διευκολύνει την κοινοβουλευτική ή άλλη δραστηριότητά της και άρα την εγκληματική της δράση, με τη διάθεση στοιχείων του, χώρων που του ανήκουν ή οποιονδήποτε άλλο τρόπο», αναφέρει σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, η δημαρχιακή οδηγία!
Αναμφίβολα πρόκειται για μια άκρως ρατσιστική ενέργεια, μόλο που ελάχιστους μήνες πριν, στις 21 Μαρτίου (ημέρα κατά του ρατσισμού), ο δήμαρχος Πάτρας συντάχθηκε λάβρος με δηλώσεις του κατά των ρατσιστικών διακρίσεων λόγω φυλής, εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας!(βλπ. «ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ.gr). Επειδή πάντως για διακρίσεις σε βάρος ιδεολογιών και πολιτικών κομμάτων δεν είχε πει τίποτε, λέτε κάτι να ήξερε και το απέφυγε;
Είμαι ίσως ο τελευταίος Έλληνας που θα επιθυμούσε να συνηγορήσει υπέρ του πολιτικού κόμματος της Χρυσής Αυγής. Και το ονομάζω πολιτικό κόμμα γιατί επίσημα, επί του παρόντος τουλάχιστον, αυτό είναι για την Ελληνική Δημοκρατία. Αν στην πορεία αποφασιστεί -απ΄ την Δικαιοσύνη φυσικά κι όχι απ΄ τον δήμαρχο Πατρέων ή από τον οποιονδήποτε άλλο αναρμόδιο αυθαίρετο «δικαστή»- πως είναι εγκληματική, ναζιστική, ή οτιδήποτε άλλο, τότε εξυπακούεται πως θα συνταχθούμε κι εμείς με τα νέα δεδομένα…
Ο δήμαρχος της Πάτρας όμως δεν φαίνεται να έχει την υπομονή να περιμένει μέχρι να αποφανθεί η δικαιοσύνη. Έτσι έβγαλε ο ίδιος την ετυμηγορία του, πως πρόκειται για ναζιστική οργάνωση, ενώ μ΄ ένα περίεργο και συγκεχυμένο στην διατύπωσή του «σκεπτικό», που εύκολα θα μπορούσε να εκληφθεί πως ερμηνεύει την κοινοβουλευτική δραστηριότητα σαν …εγκληματική δράση(!), αποφασίζει και διατάσσει τις υπηρεσίες του να μην την διευκολύνουν!
Είναι προφανές πως ο αιρετός (που είναι διακριτό στέλεχος του ΚΚΕ! ) ξεχνάει πως η Χ. Α. είναι το τρίτο στην τάξη νόμιμο πολιτικό κόμμα, που ψηφίστηκε απ΄ το 6,28% των ελλήνων ψηφοφόρων ή διαφορετικά από 388 χιλιάδες συμπατριώτες μας, οι οποίοι μάλιστα -αξίζει να σημειωθεί- είναι κατά 50 χιλιάδες περισσότεροι απ΄ όσους ψήφισαν το δικό του κόμμα! Η συγκεκριμένη συνεπώς συμπεριφορά του, αφενός αποτελεί ασέβεια προς τον θεσμό του Κοινοβουλίου και αφετέρου ύβρη σ΄ αυτές τις εκατοντάδες χιλιάδες ψηφοφόρους. Πέρα βέβαια απ΄ το γεγονός πως συνιστά καραμπινάτη παράβαση καθήκοντος, αφού οι δημόσιοι άρχοντες και οι υπηρεσίες τους έχουν εκ του νόμου την υποχρέωση να παρέχουν τα αιτούμενα στοιχεία, όχι μόνο στους βουλευτές αλλά και στον κάθε απλό πολίτη…
Το πιο περίεργο όμως, αλλά και το πιο ανησυχητικό συνάμα, είναι πως ο δήμαρχος της Πάτρας είναι διακριτό και εξαιρετικά δραστήριο μέλος του ΚΚΕ. Είναι μέλος της Νομαρχιακής Επιτροπής Αχαΐας του κόμματος ενώ υπήρξε δυο φορές υποψήφιος βουλευτής με το ΚΚΕ (στις εκλογές του 2007 και του 2009). Ατύχησε σαν υποψήφιος δήμαρχος (με την Λαϊκή Συσπείρωση) το 2010, ευτύχησε όμως να εκλεγεί δήμαρχος Πατρέων (με τον ίδιο κομματικό συνδυασμό) στις εκλογές του Μαΐου 2014, μια εκλογή που για πολλούς, τα απόνερά της επηρέασαν ακόμη και την εκλογή δημάρχου στη Λευκάδα! Κατά την πρώτη Κυριακή λοιπόν, ο αιρετός έλαβε μόλις το 25% των ψήφων. Την δεύτερη Κυριακή όμως εξακοντίστηκε στο 63,5%(!) κι όπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν καλά τα πράγματα της Αχαϊκής πρωτεύουσας, στο ποσοστό αυτό περιλαμβάνεται και το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος των χρυσαυγίτικων ψήφων! Και δεν θυμούνται τότε μεταξύ των δυο Κυριακών, προσθέτουν με νόημα, τον σημερινό δήμαρχο να χαρακτηρίζει την Χ.Α. σαν «ναζιστική οργάνωση με εγκληματική δράση» και να της ξεκαθαρίζει πως δεν θέλει τις ναζιστικές ψήφους της! Το αντίθετο μάλιστα…
Αν ο αιρετός ήταν ανεξάρτητος, ή ακόμα κι αν ανήκε σε κάποιο απ΄ τα υπόλοιπα κόμματα, πιθανόν η συμπεριφορά του να ερμηνεύονταν σαν η απλή ιδιορρυθμία ενός αγνώμονα πολιτικού , ή σαν μια ακόμη απόπειρα προσέλκυσης των προβολέων της δημοσιότητας στο πρόσωπό του. Το γεγονός όμως πως είναι διακεκριμένο μέλος του ΚΚΕ περιπλέκει τα πράγματα. Γιατί η επικρατούσα πεποίθηση πως τα στελέχη του συγκεκριμένου κόμματος είναι «στρατιώτες» και μάλιστα εξαιρετικά πειθαρχημένοι, είναι που βάζει σε σκέψεις του είδους: Είναι άραγε μια τυχαία και προσωπική απόφαση του δημάρχου της Πάτρας η συγκεκριμένη ή μήπως αποτέλεσμα της επίσημης κομματικής γραμμής;
Δύσκολα θα μπορούσε να ερμηνεύσει κανείς με βάση τη λογική την δεύτερη εκδοχή. Γιατί από ένα κόμμα που βρίσκονταν επί δεκαετίες στην παρανομία και υφίστατο ανελέητες διώξεις ενώ τα στελέχη του υπέστησαν τα πάνδεινα απ΄ την αυθαιρεσία κράτους και παρακράτους, θα περίμενε κανείς να προστάτευε σαν κόρη οφθαλμού την δημοκρατία και τους κανόνες της, τους θεσμούς και την νομιμότητα και σε καμιά περίπτωση να μην τους εφαρμόζει αλά-καρτ. Κι ούτε θα του ταίριαζε άλλωστε να ενστερνιστεί και να εφαρμόσει τις ίδιες φασιστικές αντιλήψεις και μεθόδους, απ΄ τις οποίες υπέφερε το ίδιο και τις οποίες υποτίθεται πως αντιπαλεύει. Γιατί στο αυγό του φιδιού δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο το χρώμα. Είτε μαύρο είναι είτε κόκκινο, είναι εξίσου αποκρουστικό κι όπως έχει αποδείξει η ιστορία, προκαλεί την ίδια ακριβώς ζημιά στην ανθρωπότητα…
Επειδή λοιπόν -ανεξάρτητα και πέρα από ρητορικές- όλοι κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος, ας ελπίσουμε πως το συγκεκριμένο κόμμα θα δείξει την πρέπουσα ευαισθησία να διαχωρίσει τη θέση του και ν΄ ανακαλέσει στην τάξη το διακριτό στέλεχός του. Ασφαλώς και όλοι μας μπορούμε να διαφωνούμε με ιδεολογίες και με ανθρώπους. Όμως θα ήταν τρομακτικό, αν στην κρίση των αξιών που βιώνουμε ξεχάσουμε την θεμελιώδη αρχή του διαφωτισμού και της δημοκρατίας που εξέφρασε πριν από δυόμισι ολόκληρους αιώνες ο Γάλλος διανοούμενος και συγγραφέας Φρανσουά Μαρί Αρουέ, (γνωστότερος με το ψευδώνυμο Βολταίρος): «Διαφωνώ με ότι λες, αλλά θα υπερασπισθώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες»!

5 σχόλια

  1. ΑΛΚΕΤΑΣ ΠΑΝΑΓΟΥΛΙΑΣ

    Με το φασισμό δεν ανοίγεις διάλογο κύριε. Τον φασισμό τον τσακίζεις εις τα εξών συνετώθη, δε κάθεσαι να ανοίξεις κουβέντα με τον λύκο για το τι κούρεμα πρέπει να έχουν τα πρόβατα. Γνωρίζετε καλά ότι ο φασισμός δεν είναι πολιτική επιλογή για να τη δεχθείς ακόμα και αν διαφωνείς. Δεν μπορεί να μπαίνει στο ίδιο τσουβάλι με την αριστερά, τη δεξιά ή το κέντρο. Και, είτε μας αρέσει είτε όχι, οι 550.000 ψήφοι που δέχθηκε το ναζιστικό μόρφωμα δεν το εξωραϊζουν.
    Καμία ανοχή στον ναζισμό. Αν έρθουν σε εσάς, αν θέλετε δεχτείτε τους με ευγένεια και ανοίξτε και διάλογο μαζί τους. Εγώ θα προτιμήσω τη σύγκρουση και την απαξίωση.

    Υ.Γ.: ΔΕΝ έχω ψηφίσει ποτέ μου Κ.Κ.Ε.
    Υ.Γ.(2): Ο Βολταίρος ποτέ δεν είπε ο ίδιος αυτή τη φράση βέβαια, αλλά αυτό είναι μιά άλλη όμορφη ιστορία.

    • Μόνο που εξ αιτίας αυτής ακριβώς της (απολύτως φασιστικής) λογικής και νοοτροπίας κύριε, τράβηξε το ΚΚΕ (κατά το παρελθόν) ότι τράβηξε! Γιατί είναι φοβερά δύσκολο να καθορίσει κανείς ποιος είναι ο “καλός” και ποιος ο “κακός”, όταν και οι δυο μετέρχονται τις ίδιες μεθόδους, κι ακόμη δυσκολότερο αλλά κι εξόχως επικίνδυνο, να ξεχωρίσεις ποιος ακριβώς είναι ο φασίστας…
      Γιαυτό, κατά την ταπεινή μου άποψη, πρέπει να υπάρχουν -και να τηρούνται πάντα- οι κανόνες της δημοκρατίας και του ανθρωπισμού, κύριε…

      • Νίκος Γαζής

        Προς κ. Αλκέτα Παναγούλια συνέχεια (λόγω τεχνικής απότομης διακοπής):
        Υ.Γ.1: Αν έχετε ψηφίσει ΚΚΕ ή όχι είναι το τελευταίο που έχει σημασία στην προκειμένη περίπτωση. Εγώ ανέφερα το ΚΚΕ για δυο λόγους: α) Γιατί το κόμμα αυτό υπέστη τα πάνδεινα στο πιο πρόσφατο παρελθόν, και β) γιατί ο δήμαρχος της Πάτρας είναι διακεκριμένο και ενεργό μέλος του.
        Υ.Γ.2: Δεν γνώριζα προσωπικά τον Βολταίρο κι ούτε έκανα παρέα μαζί του -όπως προφανώς εσείς- για να ξέρω από πρώτο χέρι αν είπε ή δεν είπε ο ίδιος το γνωστότερο απ΄τα γνωμικά που του αποδίδεται (απ΄τους πάντες) Αν πάντως μου αποδείξετε πειστικά και τεκμηριωμένα τον ισχυρισμό σας -και το λάθος μου- ευχαρίστως να ανακαλέσω, να δεχθώ και να δημοσιεύσω την δική σας εκδοχή. Μέχρι τότε όμως, εμμένω…

  2. ΑΛΚΕΤΑΣ ΠΑΝΑΓΟΥΛΙΑΣ

    Αν και ξεφεύγουμε από το θέμα, το οποίο δεν είναι αν ο Βολταίρος είπε ή όχι την περίφημη φράση, σας παραθέτω ένα λινκ με τεκμηριωμένη απάντηση. Βέβαια, η πραγματική σημασία έγκειται στο νόημα της περίφημης φράσης και όχι στο ποιος την είπε.
    http://ellinikahoaxes.gr/2014/09/16/i-disapprove-of-what-you-say/

    Επί του πρακταίου, λοιπόν, επιμένω ότι ο φασισμός δεν είναι το άλλο άκρο του κομμουνισμού. Απέναντι από τον φασισμό βρίσκεται η ελευθερία, δεν μπορούμε να μιλάμε για πολιτικές ιδέες για να συμφωνήσουμε ή όχι.
    Δεν κατάλαβα καλά, γράφοντας “Γιατί είναι φοβερά δύσκολο να καθορίσει κανείς ποιος είναι ο «καλός» και ποιος ο «κακός»” εννοείται ότι σας είναι φοβερά δύσκολο να καταλάβετε ότι η Χ.Α. παίζει το ρόλο του “κακού”?
    Κανόνες ανθρωπισμού δεν κρατάς κύριε απέναντι σε κάποιον που κραδαίνει μαχαίρι και είναι έτοιμος να σε σφάξει. Το ανόητο, κατ’εμέ, σκεπτικό “να μορφώσουμε τους φασίστες” είναι ένα ωραίο περιτύλιγμα για να τους νομιμοποιήσουμε και, άρα, να γίνουμε συνεργοί τους. Μηδενική ανοχή.

    • Νίκος Γαζής

      Σέβομαι μεν την άποψή σας, με την οποία όμως διαφωνώ και επιμένω πως κανείς δεν κατέχει την μοναδική και απόλυτη αλήθεια για να απορρίπτει εκ προοιμίου και με το έτσι θέλω την αντίθετη άποψη, γιατί αυτό ακριβώς είναι φασισμός.
      Τώρα όσον αφορά τον Βολταίρο και το γνωμικό του, αποδέχομαι και συμφωνώ πως υπάρχει κι αυτή η άποψη της συγκεκριμένης Βρετανίδας που λέτε, μόνο που προσωπικά δεν με πείθει απλούστατα γιατί αν μη τι άλλο, υστερεί αριθμητικά (είναι μια απέναντι σε καμιά πενηνταριά αντίθετες που έχω συναντήσει) και που όλες την αποδίδουν στον Βολταίρο… Άλλωστε δεν θα ήταν η μόνη που θα έρχενταν (εκ των υστέρων) να διεκδικήσει την πατρότητα ενός πνευματικού δημιουργήματος, ούτε και η μοναδική περίπτωση θα είναι που κάποιοι ασπάζονται μια ανατρεπτική άποψη επειδή απλά έτσι τους αρέσει. Προσωπικά πάντως μου θυμίζει το στυλ και το πνεύμα του Βολταίρου…
      Όμως όπως πολύ σωστά εντοπίσατε, μικρή σημασία έχει αν είναι του Βολταίρου, κάποιας Βρετανίδας ή ενός …Ξαθείτη!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.