Ανταπάντηση Νίκου Γαζή στην κα Παρασκευή Κοψιδά-Βρεττού

Ανταπάντηση Νίκου Γαζή στην κα Παρασκευή Κοψιδά Βρεττού

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ του Νίκου Γαζή

στην ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ της κας ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΚΟΨΙΔΑ-ΒΡΕΤΤΟΥ

Περί Επιτροπής Πολιτισμού, Φεστιβάλ Φολκλόρ Λευκάδας και άλλων τινών

Κυρία Κοψιδά,

Κατ΄ αρχήν θέλω να σας διαβεβαιώσω πως σας εκτιμώ και σας τιμώ απεριόριστα, τόσο σαν προσωπικότητα των γραμμάτων και του Πολιτισμού του τόπου μας όσο και σαν θεία μου. Στην  συνέχεια να σας ζητήσω συγνώμη που καθυστέρησα να δημοσιεύσω τόσο την δική σας «Ανοχτή Επιστολή» όσο και την δική μου (παρούσα) ανταπάντηση, γιατί διαβάζοντας τυχαία το απόγευμα της Δευτέρας την επιστολή σας σε τοπική ιστοσελίδα και θορυβημένος από την διάγνωσή σας ότι έχω «μένος στα όρια του νευρωσικού παροξυσμού» έτρεξα εσπευσμένως σε δικό μου ειδικό (διδάκτορας είναι κι αυτός, πλην καθ΄ ύλην αρμόδιος), στην Αθήνα για να το διερευνήσω. Γιατί εγώ με τα ζητήματα υγείας κυρία Κοψιδά δεν παίζω και τα έχω πρώτης προτεραιότητας…
Δράττομαι της ευκαιρίας που μου παρέχει η  ιδιότυπη αλληλογραφίας μας, για να σας αποκαλύψω πως η δική σας παρουσία στην Επιτροπή Πολιτισμού ήταν ο «προσωπικός λόγος» που αναφέρω στην αρχή του άρθρου μου και για τον οποίο «είχα  αποφασίσει να μην γράψω καμιά κριτική για το φετινό Φεστιβάλ»…

Αυτά όμως είναι τα επουσιώδη. Ξεκινώντας για τα ουσιώδη θέλω να σας ευχαριστήσω πολύ για την απαντητική σας επιστολή η οποία με έβγαλε από την πλάνη μου ότι η «Επιτροπή Πολιτισμού» ήταν υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και τις «καινοτομίες» του 62ου Φεστιβάλ οι οποίες τελικά μας οδήγησαν στο χειρότερο Φεστιβάλ Φολκλόρ  που είδαμε τα πολλά τελευταία χρόνια.  Ως εκ τούτου αναιρώ κάθε αρνητικό σχόλιο που περιέχεται στο επίμαχο άρθρο μου σε  βάρος της Επιτροπής Πολιτισμού και παρότι δεν αναφέρθηκα σε συγκεκριμένα πρόσωπα,  ζητώ συγνώμη από τα όντως διακεκριμένα  μέλη της τα οποία, όπως εσείς μας διαβεβαιώνετε, «δεν έχουν κληθεί να συζητήσουν ή να αποφασίσουν για κανένα απολύτως ζήτημα πολιτισμού μέχρι σήμερα. Εννοείται πως ουδεμία εμπλοκή είχε η Επιτροπή και με τα οργανωτικά του Φεστιβάλ Φολκλόρ 2024».

Θα συμφωνήσετε μαζί μου υποθέτω πως με την κατηγορηματική αυτή δήλωσή σας «απαλλάσσετε» μεν την Επιτροπή Πολιτισμού, πλην όμως ουσιαστικά φωτογραφίζετε σαν αποκλειστικό υπεύθυνο του «ναυαγίου» του Φεστιβάλ  τον κ. Δήμαρχο. Επιπλέον τον  διαψεύδετε ρητά,  όταν (κατά την ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων στην τελετή λήξεως απαντώντας στις άμεσες ή έμμεσες διαμαρτυρίες των προέδρων του Ορφέα και της Νέας Χορωδίας για την πρωτόγνωρη έμπνευση να αποκλειστούν τα ελληνικά συγκροτήματα από την καθιερωμένη 10λεπτη εμφάνισή τους, αλλά και από τον χορό της Ειρήνης στην συνέχεια, τον οποίον χόρεψαν μόνο οι ξένοι χορευτές), είπε από μικροφώνου ενώπιον 250 περίπου θεατών ότι δεν ήταν δική του η απόφαση αλλά απόφαση της Επιτροπής!

Δεν συμμερίζομαι την άποψη και την προτροπή σας «να απευθυνθώ στον Δήμαρχο ο οποίος ως έγκυρος γνώστης του ζητήματος (σ.σ. της Επιτροπής) θα μπορούσε να με ενημερώσει σχετικά». Εσείς βέβαια μπορείτε να έχετε οποιαδήποτε απαίτηση θέλετε για επίσημα έγγραφα, διορισμούς κ.λ.π. για να θεωρήσετε την ύπαρξή της -και την παρουσία σας σ΄ αυτήν- επίσημη. Για εμάς τους «δημοσιογραφούντες» όμως,  από τη στιγμή που η Επιτροπή περιλαμβάνεται στο σχετικό επίσημο φυλλάδιο του Δήμου  και κυρίως που  ανακοινώθηκε  επισήμως δια στόματος Δημάρχου στο Δημοτικό Συμβούλιο, είναι επίσημη και υπεραρκετή ενημέρωση. Τα υπόλοιπα που γράφετε περί δημοσιογραφίας, περί έκθεσης και συκοφάντησης ανθρώπων και περί της τιμής της Καταρίνα  Μπλουμ, μαζί με ότι αυτά υπονοούν, απλά τα αντιπαρέρχομαι…

Σε ότι αφορά την ψυχιατρική διάγνωσή σας ότι έχω «μένος για τους διδάκτορες στα όρια του νευρωσικού (σ.σ. νευρωτικού υποθέτω πως εννοείτε) παροξυσμού», έχω να πω ότι προφανώς δεν διαβάσατε προσεκτικά το άρθρο μου, ή ίσως να μην το διαβάσατε καθόλου και απλά να σας το μετέφερε ο πληροφοριοδότης σας.  Γιατί αν το είχατε διαβάσει με την στοιχειώδη προσοχή, θα βλέπατε πως η «επιτροπή των διδακτόρων» δεν είναι δική μου εφεύρεση αλλά είναι η σκωπτική ονομασία πολλών απογοητευμένων θεατών. Και επειδή μου έκανε εντύπωση ο μεγάλος αριθμός όσων την αποκαλούσαν έτσι, εγώ ως είχα υποχρέωση, την μετέφερα στους αναγνώστες μου. Τίποτε περισσότερο ..

Για το ζήτημα της απουσίας των μελών της Επιτροπής απ΄ τις εκδηλώσεις φοβάμαι πως ξανά δεν επιδείξατε  την στοιχειώδη προσοχή στα γραφόμενά μου. Γιατί εγώ πουθενά δεν γράφω  πως απουσιάζατε όλα τα μέλη  της Επιτροπής, καθώς ούτε θυρωρός ήμουν ούτε απουσιολόγος, αλλά γράφω πως «…δεν κατάφερα να εντοπίσω κανένα της Επιτροπής σας στο Ανοιχτό Θέατρο, με εξαίρεση τον κ. Δήμαρχο…». Και μεταξύ των δυο υπάρχει διαφορά.

Συμφωνώ απολύτως μαζί σας και επιβεβαιώνω όσα γράφετε για το ενδιαφέρον και την συνεισφορά σας  στα πολιτιστικά και στο ίδιο το Φεστιβάλ της Λευκάδας. Και δεν σας κρύβω πως αν εγώ  είχα την θεσμική ευθύνη να προτείνω μέλη για την συγκεκριμένη Επιτροπή θα σας έβαζα πρώτη σαν την καταλληλότερη στη λίστα. Μαζί σας θα έβαζα δυο-τρεις ακόμα από τα σημερινά μέλη της, από έναν που θα υποδείκνυε το κάθε (πλήρες) Λευκαδίτικο Σωματείο και μερικούς ακόμα ανένταχτους συμπολίτες μας όπως για παράδειγμα Ο Σπύρος ο Αρβανίτης, ο Τάσος ο Γαζής, η Ιωάννα η Φίλιππα, ο Βασίλης ο Προδρομίτης κ.α. που διαπιστωμένα έχουν εμπειρία στον πολιτισμό και στο αντικείμενο.  Όμως δεν είναι  αυτή η δουλειά μου και αρκέστηκα σε μια συνολική κριτική για μια Επιτροπή από την στιγμή που τόσο εκ του Νόμου όσο και από κακούς χειρισμούς και δηλώσεις της Δημοτικής Αρχής φέρεται σαν υπεύθυνη για το αποτυχημένο 62ο Φεστιβάλ.

Χαίρομαι Κυρία Κοψιδά που σοφά φερόμενη περιοριστήκατε στην υπεράσπιση της Επιτροπής και αποφύγατε να αναφερθείτε στα ουσιαστικά σημεία του άρθρου μου, που είναι η κριτική της εκδήλωσης και η τεκμηριωμένη καταγραφή των κουσουριών της. Αυτό, με δεδομένη την εκτίμηση που σας έχω, με ενθαρρύνει να επιμείνω σ΄ αυτήν την κριτική, όπως θα επιμείνω και στην πρότασή μου προς τον κ. Δήμαρχο για το ποιους πρέπει να διαλέξει και ποιους να αποφύγει στην νέα του πρόταση για την συγκρότηση της Επιτροπής.

 

Υ.Γ. Για την περίπτωση που σας ενδιαφέρει το αποτέλεσμα του ελέγχου της ψυχικής μου υγείας που έκανα κατόπιν της δικής σας διάγνωσης, να σας πω ότι έφθασα νύχτα στην Αθήνα, ξεσήκωσα απ΄ το σπίτι του τον «δικό» μου Διδάκτορα κι επειδή δεν είχα υπομονή μέχρι το επόμενο πρωί με «εξέτασε» αμέσως σε παρακείμενη καφετέρια.
-Βλέπεις την πιθανότητα να έχω μένος για σας τους διδάκτορες στα όρια του νευρωσικού παροξυσμού; «τον πήρα απ΄ τα μούτρα» όπως λέμε, μόλις καθίσαμε.
-Σε ποιον κομπογιαννίτη πήγες πάλι και σε φυτίλιασε  μ΄ αυτούς τους νεολογισμούς, με ρώτησε και σχεδόν αμέσως συμπλήρωσε, “πάντως δεν πρέπει να είναι συνάδελφος.”
-Όχι δεν είναι, παραδέχτηκα αν και κατά κάποιο τρόπο είναι γιατί έχει διδακτορικό, είπα.

-Πέστα μου όλα απ΄ την αρχή, μου είπε.
Του περιέγραψα την ιστορία με όσες λεπτομέρειες μπορούσα κι όσο εγώ μιλούσα τόσο πλάταινε το δικό του χαμόγελο.
-Μήπως τα έχεις στο κινητό σου αυτά; Με ρώτησε.
Συνδέθηκα με την τοπική ιστοσελίδα και του έδωσα το κινητό μου να διαβάσει πρώτα το δικό μου άρθρο και μετά την απάντηση της κας Κοψιδά. Αφού τα διάβασε χαμογέλασε πλατιά και μου είπε: Καπετάνιε μου -έτσι με αποκαλεί ανέκαθεν αφού σαν καπετάνιο με γνώρισε- χαίρεις άκρας ψυχικής υγείας. Μην γυρίσεις όμως μεσανυχτιάτικα στη Λευκάδα, κοιμήσου απόψε και γύρνα αύριο, μου συνέστησε και τον άκουσα.

Αν προκύπτει κάποιο συμπέρασμα από όλο αυτό κυρία Κοψιδά, είναι πως πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να αποφεύγουμε ανεύθυνες διαγνώσεις υγείας ανθρώπων που αφενός μπορούν να πληγώσουν ή να ανησυχήσουν τους άλλους και αφετέρου μας αφήνουν εκτεθειμένους σε άλλου είδους περιπέτειες, καθώς και ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα παραβιάζουν και συκοφαντική δυσφήμιση αποτελούν.

Αλλά προς το παρόν ας μην υπερβάλλουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *