Απάντηση της ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΚΟΨΙΔΑ-ΒΡΕΤΤΟΥ στο άρθρο του Ν. Γαζή

Απάντηση της ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΚΟΨΙΔΑ ΒΡΕΤΤΟΥ στο άρθρο του Ν. Γαζή

<Η φωτογραφία είναι από το ΑΡΩΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ>

***

ΒΙΒΗ ΚΟΨΙΔΑ ΒΡΕΤΤΟΥ – ΑΝΟΙΧΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρασκευή Κοψιδά-Βρεττού

Περί Επιτροπής Πολιτισμού, Φεστιβάλ Φολκλόρ και άλλων τινών-Ανοικτή επιστολή προς τον κ. Νίκο Γαζή

Κύριε Γαζή,

Μόλις σήμερα πληροφορήθηκα τα της επιστολής σας και του ενδιαφέροντος να προσφέρετε με την κριτική σας στα πολιτιστικά του τόπου μας. Δεν θα σχολίαζα οπωσδήποτε τις προτάσεις σας γιατί ο καθένας-ακόμα και οι δημοσιογράφοι!-ασκούν κριτική και προτείνουν λύσεις ανάλογα με τις εμπειρίες, τις γνώσεις, τον διανοητικό τους ορίζοντα και τη σχέση τους με την κοινωνία και το γενικότερο συμφέρον της. Θα μείνω αποκλειστικά στα σχόλιά σας σχετικά με την χιλιοταλαίπωρη-ερήμην της- «Επιτροπή Πολιτισμού», την οποία εγκαλείτε για την αποτυχία του πολιτιστικού καλοκαιριού της Λευκάδας και ιδιαίτερα του Διεθνούς Φεστιβάλ Φολκλόρ. Κι αυτό επειδή τυχαίνει να υπάρχει το όνομά μου και μάλιστα με την ιδιότητα Διδάκτωρ Φιλολογίας, που τόσο σας ενόχλησε-γιατί άραγε; ανάμεσα στα ονόματα των μελών της Επιτροπής.

  1. Για τη σύσταση της Επιτροπής, την επιλογή των προσώπων, τον ρόλο τους, τον χρόνο και τον τρόπο ενημέρωσής τους, τον χρόνο ανάληψης (;) των καθηκόντων τους και όλα τα συναφή, θα σας παρακαλούσα να απευθυνθείτε στον Δήμαρχο Λευκάδας κ. Ξενοφώντα Βεργίνη, ο οποίος αρμοδίως θα μπορούσε να σας ενημερώσει σχετικά, ως έγκυρος γνώστης του ζητήματος. Διαφορετικά η δημοσιογραφία και η δημόσια έκθεση και συκοφάντηση ανθρώπων μπορεί είτε να μείνει στο επίπεδο μιας επαρχιακής χαρμολύπης ή το πιο ακραίο, να φτάσει και μέχρι την «χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ». Αλλά προς το παρόν ας μην υπερβάλλουμε…
  2. Σχετικά με τις παρατηρήσεις σας για το φετινό Φεστιβάλ Φολκλόρ, ως μέλος της λεγόμενης Επιτροπής Πολιτισμού, φυσικά δεν θα απαντήσω, εφόσον η Επιτροπή δεν έχει συγκροτηθεί επίσημα και τα μέλη της-προσωπικά τουλάχιστον απ’όσο μπορώ με βεβαιότητα να πω- δεν έχουν λάβει κανένα επίσημο έγγραφο μέχρι σήμερα, ούτε έχουν κληθεί να συζητήσουν ή να αποφασίσουν για κανένα απολύτως ζήτημα πολιτισμού μέχρι σήμερα. Εννοείται ότι ουδεμία εμπλοκή είχε η Επιτροπή και με τα οργανωτικά του Φεστιβάλ Φολκλόρ 2024.
  3. Σχετικά με την ηχηρή απουσία των μελών της Επιτροπής από το Φεστιβάλ Φολκλόρ, που υπογραμμίζετε: Προσωπικά, και ανεξάρτητα από το «ΑΞΙΩΜΑ!» του μέλους της Επιτροπής, δηλώνω  τη φανατική μου προσήλωση στο Φεστιβάλ Φολκλόρ, το οποίο παρακολουθώ ανελλιπώς από τη δεκαετία του 1960 και μέχρι το φετινό, του 2024, με αμείωτο ενδιαφέρον,  συγκίνηση και σθεναρή υποστήριξη. Και με επιστημονικό-λαογραφικό και εθνογραφικό ενδιαφέρον στα χρόνια της ωριμότητας. Επιπλέον το έχω υπερασπιστεί με επιχειρήματα και προτάσεις στις πολλαπλές θητείες που είχα συμμετάσχει στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Λευκάδας. Σας παραπέμπω ενδεικτικά στα Πρακτικά του Ι’ Συμποσίου της ΕΛΜ, για τα 50 χρόνια των Γιορτών Λόγου και Τέχνης (Αθήνα 2006), όπου εκτός από την εισήγησή μου με θέμα: «Λαογραφικά των Γιορτών Λόγου και Τέχνης. Folklore και  Folklorismus. Προφανή και λαϊκά απρόβλεπτα», υπάρχουν κατατεθειμένες και οι τότε προτάσεις μου για την αναγέννηση και αναβάθμιση των Γιορτών. Εκτός απ’αυτό, το κυριότερο: Οι δύο τόμοι-λευκώματα για τα 50 και τα 60 χρόνια των Γιορτών Λόγου και Τέχνης, αποτελούν μνημειώδεις εργασίες, που συνέθεσα μετά από σχολαστική έρευνα σε αρχεία δημόσια και ιδιωτικά, εργασία κοπιώδης από εκείνες που «πίνουν αίμα», όπως είχε γραφεί σε κριτική αποτίμηση του έργου σε έγκυρο λογοτεχνικό περιοδικό της Αθήνας.  Σ’αυτούς τους δύο τόμους εγκιβωτίζεται η Ιστορία των Γιορτών μαζί με φωτογραφικές-οπτικές αφηγήσεις και μαρτυρίες των δρώμενων, ανιδιοτελής πάντοτε προσφορά για το παρόν και το μέλλον του τόπου και των γενεών που έρχονται.
  4. Όσο για τη φετινή μου παρουσία καθ’όλη τη διάρκεια του  Φολκλόρ, νομίζω ότι η «τηλεσκοπική διόπτρα» σας δεν επεσήμανε και δεν εστίασε στο ακριβές σημείο της θέσης που καθόμουν ανάμεσα σε συμπολίτες μου και επισκέπτες της Λευκάδας, καθώς δεν προβλεπόταν επίσημος «θώκος» για τα μέλη της Επιτροπής, ως είθισται για τους δημοσιογράφους και τους δημοσιογραφούντες.
  5. Κύριε Γαζή, και μια τελευταία ερώτηση για να μην σας κουράζω και σας αποσπώ από τα πολλαπλά καθήκοντά σας: Γιατί τόσο μένος, στα όρια του νευρωσικού παροξυσμού, για τους διδάκτορες; Και γενικά τους διδάκτορες της Επιτροπής και εναντίον μου φυσικά. Πώς έχετε άποψη για ένα χώρο που αγνοείτε; Ποιος σας παρα-πληροφόρησε πως οι διδάκτορες δεν ζουν εν κοινωνία και δεν είναι σε θέση να κάμουν (και) τις απλούστερες σκέψεις ή παρατηρήσεις, όπως αυτές που εσείς εισηγείστε ως κριτική εποικοδομητική για το αύριο του Φολκλόρ και του πολιτισμού της Λευκάδας γενικότερα;

Και κλείνοντας: Επειδή έχετε γράψει στο δικό σας κείμενο πολλά συνταγολόγια-tips επιτυχίας ή καταστροφής, μια γενικότερη παρατήρηση-προτροπή, που αφορά τον πολιτισμό και τις διαμορφούμενες –και μέσω του λόγου- ποιότητες των ανθρώπινων σχέσεων. Ας είστε περισσότερο προσεκτικοί και υπεύθυνοι στον δημόσιο λόγο που αρθρώνετε εναντίον συμπολιτών σας, των οποίων τα έργα και η παρουσία  ποτέ δεν υπήρξε οχληρή ή δυσανεκτική. Τουναντίον, μάλιστα…

Το αντίθετο, «βλάπτει σοβαρά την υγεία…», του πολιτισμού και της κοινωνίας. Και της δημοσιογραφίας.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *