Η πρόταση της ημέρας: Μια πιθανή λύση σ΄ένα σημαντικό πρόβλημα

Η πρόταση της ημέρας: Μια πιθανή λύση σ΄ένα σημαντικό πρόβλημα

του ΝΙΚΟΥ ΓΑΖΗ(*)

Καλό θα ήταν, μετά την λήξη κάθε τουριστικής περιόδου σε τούτο τον τόπο, να κάνουμε τον απολογισμό μας, να εντοπίζουμε τα πιο καραμπινάτα προβλήματα που παρατηρήθηκαν κατά την διάρκεια της σεζόν και να αναζητούμε  πιθανές λύσεις, ιδέες και προτάσεις που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την κατάσταση, ώστε  να υλοποιηθούν μέχρι την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου, κατά την οποία ο πληθυσμός του μικρού νησιού μας πολλαπλασιάζεται και που βέβαια δεν είναι η καταλληλότερη περίοδος για έργα και τεχνικές παρεμβάσεις.

Θα πει ίσως κανείς πως αυτή είναι δουλειά των αιρετών αρχόντων μας που ασκούν την τοπική διακυβέρνηση. Δεν θα διαφωνήσω, όμως θα προσθέσω πως είναι και δουλειά του κάθε Λευκαδίτη που αγαπά και ενδιαφέρεται για τον τόπο του, ανεξαρτήτως ιδιότητας και επαγγέλματος, να συνεισφέρει προς τον σημαντικό αυτόν σκοπό, γιατί είναι βέβαιο πως περισσότερα μυαλά γεννούν περισσότερες ιδέες και άρα πιθανότατα να προτείνουν και τις καλύτερες λύσεις.

Χθες  Κυριακή, κάνοντας την τακτική βόλτα μου προς την Αμμόγλωσσα, θυμήθηκα το πρόβλημα που δημιουργείται επί χρόνια τώρα καθημερινά στην πρόσβαση της πλωτής Γέφυρας, κάθε φορά που αυτή ανοίγει για να περάσουν τα σκάφη και το οποίο οξύνεται υπέρμετρα κάθε Σάββατο και Κυριακή στην κορύφωση της σεζόν, όταν εισέρχονται ή αναχωρούν μαζικά οι επισκέπτες μας.

Η πρόταση της ημέρας: Μια πιθανή λύση σ΄ένα σημαντικό πρόβλημα

Οι ατέλειωτες ουρές συχνά ενθαρρύνουν ενέργειες που μόνο συνετές δεν μπορούν να χαρακτηριστούν.  Όπως το λευκό αυτοκίνητο της φωτογραφίας που μπήκε για τα καλά στο αντίθετο ρεύμα και μάλλον θα παραμείνει εκεί μέχρι τέλους, καθότι είναι απίθανο να μπορεί να τρυπώσει κάπου στο σταματημένο κανονικό ρεύμα…

Η πρόταση της ημέρας: Μια πιθανή λύση σ΄ένα σημαντικό πρόβλημα

Την έμπνευση του οδηγού του λευκού αυτοκινήτου ζήλεψε καθώς φαίνεται και ο οδηγός της βέσπα και τον μιμήθηκε. Το κακό όμως είναι πως μπροστά τους,  στο (αντίθετο) ρεύμα που κινούνται, έρχεται ολόκληρο λεφούσι νόμιμα κινουμένων αυτοκινήτων…

Η πρόταση της ημέρας: Μια πιθανή λύση σ΄ένα σημαντικό πρόβλημα

Ακόμα ένας οδηγός αποφάσισε το απονενοημένο και μπήκε στο αντίθετο ρεύμα. Ας ελπίσουμε να είναι απ  αυτούς που πηγαίνουν ευθεία τουλάχιστον κι ότι δεν θα θέλει να στρίψει  δεξιά στην πλωτή Γέφυρα!  Γιατί γίνονται κι αυτά…

***

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Ας θυμηθούμε τι συμβαίνει σ΄αυτή την περιοχή λοιπόν: Κατά την αυξημένη κίνηση που παρατηρείται στην τουριστική περίοδο, στα 10 ή 15 ή 20 λεπτά που η Γέφυρα είναι ανοιχτή κάθε ώρα, δημιουργούνται τεράστιες ουρές αυτοκινήτων και στις δυο προσβάσεις της. Συχνά οι ουρές αυτές φτάνουν μέχρι το Κάστρο του Γρίβα κι ακόμα παραπέρα στην Ακαρνανία για τους εισερχόμενους και μέχρι τον Πόντε κι ακόμη πιο πίσω για τους αναχωρούντες.  Αυτό το πρόβλημα, δυστυχώς, δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ριζικά όσο δεν γίνεται η υποθαλάσσια ή κάποιου άλλου είδους ζεύξη,  με διαφορετικό σημείο  εισόδου-εξόδου στο νησί. Και τέτοιο πράγμα, επίσης δυστυχώς, δεν φαίνεται στον ορίζοντα!

Όμως υπάρχει και μια άλλη ιδιαιτερότητα που εμπλέκει στο πρόβλημα και άλλα οχήματα -πέρα απ΄ τα εισερχόμενα/εξερχόμενα στο (και απ΄ το) νησί- η οποία εμπλοκή τους μάλιστα χειροτερεύει κατά πολύ το πρόβλημα:  Αναφερόμαστε στα οχήματα που πάνε από την πόλη προς την Αμμόγλωσσα ή προς την παραλία του ΤΑΟΛ ή προς την Γύρα, τα οποία υποχρεωτικά εμπλέκονται στο παζλ, αφού μέχρι την Γέφυρα ακολουθούν το ρεύμα των εξερχομένων. Με τις σημερινές ρυθμίσεις και διαγραμμίσεις λοιπόν, όταν αυτά τα οχήματα φθάσουν στο φανάρι της πλωτής Γέφυρας, (και μιλάμε για όταν έχει κλείσει η Γέφυρα και έχει αποκατασταθεί η λειτουργία της, οπότε το φανάρι είναι πράσινο), έχοντας STOP πρέπει να σταματήσουν δίνοντας την προτεραιότητα  στο ατελείωτο ρεύμα των οχημάτων που εισέρχονται μπροστά τους από την Γέφυρα στο νησί!

Εδώ δεν πρέπει να ξεχνάμε πως σε κάποιες ημέρες και ώρες αιχμής, στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου, (όπως Σάββατα και Κυριακές πριν το μεσημέρι, αρχή και τέλος τριήμερων αργιών κ.λ.π.) αρκετά από τα  εισερχόμενα οχήματα παρότι είχαν σταματήσει στην “ουρά” στην πλευρά της Ακαρνανίας, επειδή είχε ανοίξει η πλωτή Γέφυρα, δεν πρόφθασαν τελικά να περάσουν, οπότε τους ξαναπιάνει η νέα “ουρά” της αναμονής περιμένοντας για το επόμενο άνοιγμα!

Όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο, σημαίνει πως η ροή των εισερχομένων οχημάτων στο νησί είναι ασταμάτητη μέχρι να σηκωθεί ξανά ο καταπέλτης για το νέο άνοιγμα της διώρυγας! Κι αυτό σημαίνει πως τα οχήματα στο ρεύμα της εξόδου, που θέλουν να συνεχίσουν ευθεία (προς Αμμόγλωσσα, ΤΑΟΛ ή Γύρα) , αν θέλουν να είναι νόμιμα και να μην ρισκάρουν να μπουν σε περιπέτειες ατυχήματος, για το οποίο μάλιστα θα έχουν όλη την ευθύνη, θα πρέπει να περιμένουν να ξανα-ανοίξει η Γέφυρα για να περάσουν, αν βέβαια δεν τους κλείσει το δρόμο κανένα φορτηγό απέναντι που ήρθε απ΄ την Γύρα και πήρε θέση έτοιμο να μπει στην Γέφυρα μόλις αυτή ρίξει καταπέλτη!.

Μέχρι να καταφέρουν όμως έστω με ρίσκο να περάσουν αυτά τα οχήματα ευθεία προς Αμμόγλωσσα/ΤΑΟΛ και Γύρα, μπορείτε να φανταστείτε  το πρόβλημα που θα έχουν δημιουργήσει σε όλους τους εξερχόμενους που ακολουθούν και θέλουν να φύγουν! Το τεράστιο και απολύτως εφιαλτικό μποτιλιάρισμα όλων των εξερχομένων οχημάτων θα είναι γεγονός!

ΚΑΙ Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ

Κι όμως, υπάρχει ένας εύκολος, προσιτός και πολύ φθηνός τρόπος να λυθεί το φαινομενικά άλυτο, αλλά και πολύ επικίνδυνο αυτό πρόβλημα: Να σβηστούν όλες οι υπάρχουσες διαγραμμίσεις του οδοστρώματος από τον Πόντε μέχρι το παρκάκι (που είναι μετά το ύψος της πλωτής Γέφυρας) και να δημιουργηθούν τρεις νέες λωρίδες κυκλοφορίας, εκ των οποίων οι δυο θα κατευθύνονται από τον Πόντε προς την πλωτή Γέφυρα και η άλλη αντίστροφα από την Γέφυρα προς την πόλη, (όπως δείχνει το σκαρίφημα στην φωτογραφία).  Το πλάτος του οδοστρώματος θα είναι επαρκές (10,30 μ.) με αυτή την ρύθμιση, τουλάχιστον στο δεύτερο μισό του δρόμου,  προς την πλωτή Γέφυρα. Και στην  ανάγκη,  αν κριθεί απαραίτητο, θα μπορούσε να επεκταθεί το οδόστρωμα  (στα 11,30 μ.) καταλαμβάνοντας και το μισό από το υπάρχον πεζοδρόμιο, αφού το υπόλοιπο που θα μείνει (πλάτους άνω του ενός μέτρου), φαίνεται επαρκές για την διέλευση των πεζών…

Η πρόταση της ημέρας: Μια πιθανή λύση σ΄ένα σημαντικό πρόβλημα

Ίδια πλην αντίρροπη ρύθμιση  θα πρέπει να γίνει και στο ρεύμα της αντίθετης πλευράς, από Γύρα προς την πλωτή Γέφυρα/πόλη της Λευκάδας, όπου θα πρέπει επίσης να δημιουργηθούν δυο λωρίδες κυκλοφορίας, με την μία να οδηγεί προς την πλωτή Γέφυρα και στην οποία θα αναμένουν το άνοιγμά της τα εξερχόμενα οχήματα, ενώ η άλλη θα οδηγεί ευθεία προς τον Πόντε / πόλη, η οποία θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί (με προσοχή βέβαια) και απ΄ τα αρχικά αναφερόμενα οχήματα που έχουν προορισμό την Γύρα ή την Αμμόγλωσσα.

Τόσο απλά και τόσο εύκολα λοιπόν μπορεί να λυθεί αυτό το πρόβλημα!… Αρκεί να το θέλουν οι αρμόδιοι βέβαια, που είναι οι άρχοντες της Περιφέρειας Ι.Ν. καθώς ο προτεινόμενος δρόμος είναι “επαρχιακός” και της αρμοδιότητάς τους.

 

Υ.Γ: Ιδανική λύση βέβαια θα ήταν να εγκατασταθεί πλήρες σύστημα φαναριών ακριβώς μετά τους καταπέλτες της πλωτής Γέφυρας, το οποίο να ρυθμίζει την κυκλοφορία  με ασφάλεια προς κάθε κατεύθυνση. Όμως τότε θα ανέβαινε το κόστος της ρύθμισης…

 

(* Ο ΝΙΚΟΣ ΓΑΖΗΣ είναι δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη “Δίαυλος)

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *