8 Ώρες συνεδρίασης για μόλις 7 θέματα στο Δ. Συμβούλιο!

8 Ώρες συνεδρίασης για μόλις 7 θέματα στο Δ. Συμβούλιο!

Σε “αρμένικη βίζιτα” εξελίχθηκε το χθεσινοβραδυνό Δημοτικό Συμβούλιο που διήρκεσε οχτώ ολόκληρες ώρες (από τις 6:00 το απόγευμα μέχρι τις 2:00 μετά τα μεσάνυχτα), προκειμένου να συζητηθούν τα μόλις επτά θέματα της Ημερησίας Διάταξης, εκ των οποίων μάλιστα τα τέσσερα τελευταία ήταν διαδικαστικά και ψηφίστηκαν ομόφωνα όλα τους σε δέκα μόλις λεπτά!

Ανησυχητικές αποκαλύψεις!

Παρά ταύτα η συγκεκριμένη συνεδρίαση τα είχε όλα: Αντιπαραθέσεις, εντάσεις, διαξιφισμούς και πάνω απ΄ όλα μια ανησυχητική εμφάνιση του Δημάρχου, ο οποίος “ταμπουρώθηκε” πίσω απ΄την “απόφαση” του Διοικητικού Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου για να υπεραμυνθεί με ανεξήγητο πείσμα της “Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας” στην εφαρμογή της οποίας επιμένει, μόλο που έχει γίνει φανερό πως, όπως αυτή εφαρμόζεται τούτες τις μέρες στην πόλη μας,  μόνο προβλήματα και δυσφορία δημιουργεί! Και λέμε ανησυχητική εμφάνιση, όχι τόσο για την διαφαινόμενη αποτυχία αυτής καθ΄ εαυτής της εκδήλωσης, όσο για την αποκάλυψη της νοοτροπίας του αιρετού ως προς τον τρόπο που αντιλαμβάνεται και χειρίζεται τα πράγματα και κυρίως για την απόλυτη έλλειψη ευλυγισίας και διπλωματικής προσαρμοστικότητάς του, όταν όλα του δείχνουν πως έχει κάνει λάθος… Κι αυτό κατά την ταπεινή μας άποψη, είναι μείζον ζήτημα αλλά και πολύ κακό σημάδι, για κάποιον που θα ηγείται του Δήμου μας για μια τριετία ακόμη…

Ο επιμένων …χάνει!

Τελικά και αφού μετά από πρόταση του επικεφαλής του Διαύλου Κώστα Γληγόρη να συζητηθεί το θέμα στην χθεσινή συνεδρίαση, προσπάθησε όσο μπορούσε να το αποφύγει ( με πρόθυμο σύμμαχό του τον πρόεδρο που παρερμήνευσε τον Κανονισμό Λειτουργίας του Δ.Σ.),  αναγκάστηκε να πιει και το πικρό ποτήρι της απόρριψης της έμπνευσής του από το Σώμα με 13 ψήφους κατά έναντι 10 υπέρ.  Έτσι μετά την μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών ήρθε και η πλειοψηφία των δημοτικών Συμβούλων  να αποδοκιμάσει την αμφιλεγόμενη αυτή έμπνευσή του (η οποία όμως θα συνεχιστεί, όπως δήλωσε, αφού η απόφαση είναι του …Λιμενικού Ταμείου, όπως είπαμε…)

Όμως υπήρξαν και άλλες πολύ ενδιαφέρουσες καταστάσεις στην χθεσινή συνεδρίαση:

Απόσυρση εμπιστοσύνης

Μια τέτοια ήταν, στην αρχή της συνεδρίασης,  η δήλωση του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Ολοι για τη Λευκάδα” κ. Κ. Δρακονταειδή, ότι η παράταξή του αποσύρει την εμπιστοσύνη της προς τον πρόεδρο του Δ.Σ. κ. Στυλιανό Ρόκκο για την (μη) διερεύνηση και μη αποκάλυψη του δράστη της γνωστής αισχρολογίας που έγινε απ΄τα μικρόφωνα της συνεδρίασης κι ακόμη, έξι μήνες μετά, δεν υπάρχει αποτέλεσμα.

Μετά την βροχή, το …θυμιατό!

Η κατακλυσμιαία βροχή του “Ιανού”, (γιατί θυελλώδεις ανέμους στην Λευκάδα ευτυχώς, δεν είχαμε), που προκάλεσε την πλημμύρα στην Βασιλική, ήταν το θέμα που συζητήθηκε προ ημερησίας διάταξης.

Κι εκεί που ο δήμαρχος κόμπαζε για την αγαστή συνεργασία του με τους διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και για την (σωστή) απόφασή του για το κλείσιμο των σχολείων στην πληγείσα Δημοτική Ενότητα Απολλωνίων, βγήκε (ξανά) ο Κώστας ο Γληγόρης να του το χαλάσει: “Ας μην προειδοποιούσε τους διευθυντές με σχετικό τηλεφώνημά του ο διευθυντής του Δημοτικού σχολείου της Βασιλικής Πάνος Γαζής και θα βλέπαμε αν θα επεμβαίνατε…” ήταν το νόημα της τοποθέτησής του…

Ομολογώ πως η συζήτηση για τον κατακλυσμό δεν μας έκανε σοφότερους για τα πραγματικά γεγονότα εκείνου του διήμερου. Το βέβαιο είναι πως πάρα πολύς χρόνος της συνεδρίασης  αναλώθηκε στο “λιβάνισμα” αλλήλων των αντιδημάρχων (που ενεπλάκησαν) μεταξύ τους! Είμαι βέβαιος πως το συμπέρασμα το φαντάζεσθε όλοι: Τι καλά που τα έκαναν όλα!…

Μια αναπάντητη ερώτηση

Κατά την διαδικασία των ερωτήσεων (προ Η.Δ.) ο δημοτικός Σύμβουλος του Διαύλου Νίκος Γαζής έκανε την ακόλουθη ερώτηση:

“Όπως είναι γνωστό και παρότι η Λευκάδα ευτύχησε να μείνει εκτός της πορείας του Μεσογειακού κυκλώνα “ΙΑΝΟΣ”, δεν αποφύγαμε σοβαρές ζημιές σε ελλιμενισμένα σκάφη. Δεδομένου λοιπόν ότι η παρουσία του κυκλώνα είχε προβλεφθεί πάρα πολύ έγκαιρα, όπως και ότι η πορεία του, τουλάχιστον για όσο αυτός κινούνταν στην περιοχή των Ιονίων Νησιών, ήταν ακριβώς αυτή που προβλέφτηκε, θα ήθελα να ξέρω ποιες ήταν οι προληπτικές ενέργειες της Λιμενικής Επιτροπής του Λιμενικού Ταμείου, προκειμένου να αυξηθεί η ασφάλεια των ελλιμενισμένων σκαφών στις ζώνες λιμένων που διαχειρίζεται”.

Φωνή βοώντος εν τη ερήμω, αποδείχτηκε η φωνή του δημοτικού Συμβούλου, ο οποίος ακόμη περιμένει κάποια απάντηση. Αλλά τι θα μπορούσαν να του απαντήσουν άραγε; Ότι όταν ο κυκλώνας έρχονταν, η Λιμενική Επιτροπή συνεδρίαζε για να αποφασίσει ποιους δρόμους της Λευκάδας θα μονοδρομήσει και θα πεζοδρομήσει στα πλαίσια της Εβδομάδας Κινητικότητας και της ποδηλατοδρομίας, αντί να ελέγχει τα δεμένα σκάφη στα λιμάνια και να καθοδηγήσει όπου χρειάζονταν τα πληρώματά τους, συνιστώντας τους να αποπλεύσουν προς Βορά και να καταφύγουν σε ασφαλέστερους για την περίσταση προορισμούς (π.χ. σε Πρέβεζα, Παξούς, Σύβοτα Θεσπρωτίας, Κέρκυρα), ή φθάνοντας ακόμη και να επιβάλλει -με την συνδρομή της Λιμενικής Αρχής- την υποχρεωτική αναχώρηση (όπως είναι η διεθνής πρακτική) όσων είναι σε επισφαλή θέση και εφόσον υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να προκληθεί ναυάγιο, ζημιά ή ρύπανση στο λιμάνι… 

Τα ίδια και χειρότερα θα πρέπει να έγιναν στην γειτονική μας Κεφαλλονιά που βρέθηκε στο “μάτι” του κυκλώνα, αν κρίνουμε απ΄ τα 48 σκάφη που ναυάγησαν ή εξώκειλαν  στα διάφορα λιμάνια της…

Τώρα   θα μου πείτε, ποιος θα μπορούσε να ξέρει ποιες είναι οι επισφαλείς θέσεις, ποιοι οι  ασφαλέστεροι προορισμοί καταφυγής και ποιες είναι οι διεθνείς πρακτικές προστασίας λιμανιών από κυκλώνες, όταν σε πολλές περιπτώσεις -και δεν εννοώ στη Λευκάδα, ούτε στην Κεφαλλονιά- το Λιμενικό Ταμείο  αντιμετωπίζεται σαν γέρας του νικητή και συχνά οι διακριτές θέσεις του στο Δ. Σ. δίδονται με όρους ανταποδοτικότητας στον εκλογικό κορβανά ή στην εκλογική υποστήριξη που είχε ο νικητής αιρετός από τον ενδιαφερόμενο, ή ακόμη και κατόπιν προεκλογικής συμφωνίας;

Περί απολαβών η συζήτηση…

Ο ίδιος δημοτικός σύμβουλος ξαναπήρε τον λόγο κατά την συζήτηση του 3ου θέματος της Ημερήσιας Διάταξης που ήταν για την “καταβολή εξόδων παράστασης στον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο του Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λευκάδας και αποζημίωσης ανά συνεδρίαση στα μέλη του Δ.Σ”.  Με αυτή την ευκαιρία αναφέρθηκε στην χαώδη κατάσταση που επικρατεί με τα ελλιμενισμένα κότερα στο λιμάνι του Βλυχού, με ευθύνη αυτής της διοίκησης και ρώτησε γιατί οι δημότες πληρώνουν την ύδρευση και τα απορρίμματα αυτών των σκαφών. Σε τούτη την περίπτωση απάντησε ο δήμαρχος, αναγνώρισε το πρόβλημα και το απέδωσε στην καθυστέρηση του ΑΣΕΠ να εγκρίνει έγκαιρα την πρόσληψη προσωπικού που υποτίθεται πως θα εισέπραττε τα όποια τέλη…

Πάντως και παρά την απάντηση, ο σύμβουλος καταψήφισε την εισήγηση του δημάρχου (που πρότεινε το μάξιμουμ των μηνιαίων εξόδων παραστάσεων που προβλέπει ο Νόμος -600 ευρώ για τον πρόεδρο και 240 ευρώ για τον αντιπρόεδρο-)  αντιπροτείνοντας το μίνιμουμ που προβλέπεται (400 ευρώ για τον πρόεδρο και 160 ευρώ για τον αντιπρόεδρο). Ο επικεφαλής και οι άλλοι δυο παρόντες δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης του Διαύλου επίσης καταψήφισαν την εισήγηση, η οποία όμως τελικά ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία…

Περί αναμόρφωσης και έσοδα-έξοδα προϋπολογισμών

Τα άλλα ενδιαφέροντα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης που συζητήθηκαν, ήταν η έγκριση της 5ης αναμόρφωσης προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2020 και η έκθεση εσόδων-εξόδων Β΄τριμήνου 2020 για τον έλεγχο υλοποίησης του προϋπολογισμού, τα οποία ψηφίστηκαν κατά πλειοψηφία με την παράταξη “Όλοι για τη Λευκάδα” και με τον Δίαυλο να ψηφίζουν παρών…

Τα συμπεράσματα

Ο ΜVP της ημέρας:

Για μια ακόμη συνεδρίαση MVP της ημέρας ήταν ο επικεφαλής του Διαύλου Κωνσταντίνος Γληγόρης που σταθερά και δικαιολογημένα αποτέλεσε ξανά στόχο της δημοτικής Αρχής γενικότερα. Και αυτό ήταν απολύτως φυσικό, αφού ήταν αυτός που τους έβαζε τα δυσκολότερα, ενώ η “διάγνωσή” του πως η δημοτική Αρχή προσπαθεί να διοικήσει αποκλειστικά και μόνο με επικοινωνιακά τερτίπια ήταν που ενόχλησε περισσότερο. Αυτή την φορά τον ακολούθησε από κοντά ο πρώην δήμαρχος κ. Κώστας Δρακονταειδής, που φαίνεται πως μετά από έναν χρόνο και βάλε δισταγμό, μάλλον αποφάσισε να κάνει αντιπολίτευση, ενώ οι δυο παρατάξεις της αριστεράς κινήθηκαν στο δικά τους γνωστά νερά. Εξαιρετική υπηρεσία στην συνεδρίαση προσέφερε ο κ. Ζαβιτσάνος, που βρήκε και ανέφερε το Άρθρο του Κανονισμού Λειτουργίας , που λέει πως δεν χρειάζεται η έγκριση του Δημάρχου για να συζητηθεί ένα προ Η.Δ. θέμα…

Ο επικεφαλής της αξιωματικής “αντιπολίτευσης” κ. Θοδωρής Σολδάτος και για όσο διάστημα συμμετείχε στην συνεδρίαση, έλαμψε δια της αφωνίας του, κάτι που έβγαλε απ΄ τα ρούχα -για μια ακόμη φορά- πολλούς Νεοδημοκράτες, ενώ κάποιοι δημοτικοί Σύμβουλοι της παράταξής του, προς τιμήν τους,  αφενός ψήφισαν να συζητηθεί η πρόταση του Κ. Γληγόρη (περί της Εβδομάδας Κινητικότητας), αλλά και καταψήφισαν τις εμπνεύσεις (…του Λ.Τ.) να ταλαιπωρήσουν αναίτια τους Λευκαδίτες και τους επισκέπτες μας με τις αχρείαστες τούτη την εποχή μονοδρομήσεις τους.

Ο Σχολιαστής

Σχολιάστε

  1. Σπύρος Γαζης

    Φίλε κ Γαζή η παροιμία λέει εάν δεν παινεψεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακωσει

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *