Το καμάρι των M/Y “O’ PARI” που ήρθε, είδε και απήλθε…

Το σχόλιο της ημέρας: Μέγκα γιώτ…

Λευκαδίτες: Οι νησιώτες που βλέπουν (και θα βλέπουν) τα μέγκα γιώτ να περνούν

(και να φεύγουν!…)

του ΝΙΚΟΥ ΓΑΖΗ(*)

***

[Στην φωτογραφία βλέπετε το 95μετρο Μ/Υ  (μέγκα γιωτ) O’ PARI, έξω από την Βόρεια είσοδο της διώρυγας της Λευκάδας (στην Αμμόγλωσσα), που έφθασε περίπου στις 7:30 το απόγευμα χθες (Δευτέρα 17-8-20) και αφού παρέμεινε μέχρι λίγο μετά τις οχτώ -κι επειδή προφανώς δεν διακινδύνευσε να μπει στην (άσκαφτη) διώρυγά μας- ανεχώρησε…  Περισσότερα για το υπερπολυτελές αυτό megayacht – καμάρι της ελληνικής ναυτιλίας (και ναυπηγικής) μπορείτε να δείτε σε επόμενή μας ξεχωριστή ανάρτηση.]

***

Όπως είναι γνωστό η πόλη της Λευκάδας είναι η μοναδικό από τα (μεγάλα) Επτάνησα που δεν έχει λιμάνι με αποτέλεσμα να μην μπορεί να δεχθεί ή έστω να εξυπηρετήσει μεγάλο κρουζιερόπλοιο που θα έχει αγκυροβολήσει σε μικρή απόσταση από την πόλη, όπως συμβαίνει λ.χ. στην η Ζάκυνθο.

Το χειρότερο όμως είναι πως δεν έχει την δυνατότητα να δεχθεί ούτε καν μέγκα γιώτ (σαν αυτό της φωτογραφίας) που είναι κατά πολύ μικρότερα από τα μέσου μεγέθους κρουαζιερόπλοια.. Και το ακόμη χειρότερο είναι πως η διώρυγά της δεν έχει την δυνατότητα να υποστηρίξει ούτε καν την διέλευσή τους, προκειμένου μετά να αγκυροβολήσουν σε κάποιο καλό προορισμό της Ανατολικής πλευράς  του νομού μας, (Λυγιά, Νικιάνα, Νυδρί, Μεγανήσι, Κάλαμο κ.λ.π.) ο οποίος και να καρπωθεί τα οφέλη της παρουσίας τους.

Το τραγικό είναι πως δεν βρεθήκαμε σ΄αυτή την μειονεκτική θέση από κάποια αδικία της Φύσης, αλλά απ΄την ακαταλληλότητα και την ανεπάρκεια μικρόνοων αρχόντων, οι οποίοι είτε πλήρεις ασχετοσύνης, είτε δέσμιοι ιδεοληψιών,  κακοσχεδίασαν ή τορπίλησαν έργα πνοής που κάποιοι άλλοι με πολλές προσπάθειες και κόπο σχεδίασαν και προώθησαν…

Κι έτσι, αντί να κατασκευάσουμε ένα απλό και μακρύ λιμενοβραχίονα έξω απ΄ την Αμμόγλωσσα, που θα ήταν προβλήτα υποδοχής μεγάλων πλοίων (κρουαζιεροπλοίων ή γραμμής) και παράλληλα  θα ανέκοπτε την συσσώρευση της άμμου στο Βόρειο στόμιο της διώρυγας, εμείς σχεδιάσαμε και κατασκευάσαμε τα ανεκδιήγητα εκείνα ύφαλα “μπαστούνια”, τα οποία όχι μόνο αποδείχτηκαν άχρηστα για να συγκρατήσουν την άμμο, αλλά όπως επίσης αποδείχτηκε, λόγω και της λειψής  σήμανσής τους, αποτελούν θανάσιμες παγίδες για τα διερχόμενα σκάφη!

Και ακόμη, αντί να προχωρήσουμε όπως ήταν σχεδιασμένο, στην κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης και μαζί στην κατασκευή των προβλητών για μέγκα γιώτ, κάποιοι αιρετοί άρχοντες έτρεχαν στα υπουργεία για να τα ακυρώσουν, ακυρώνοντας ουσιαστικά έτσι και το έργο (των 25 εκατομμυρίων) της εκβάθυνσης της διώρυγας στο σύνολό του, αφού στο προηγούμενο πακέτο (υποθαλάσσιας και προβλητών για μέγκα γιώτ) περιλαμβάνονταν και η εκβάθυνση του τμήματος της διώρυγας από την πλωτή γέφυρα μέχρι την μαρίνα Λευκάδας, που σήμερα παραμένει με τα παλαιά της βάθη…

Όμως αγαπητοί συντοπίτες μου, ας μην ρίχνουμε το ανάθεμα μόνο στους προαναφερόμενους άρχοντες που αποδείχτηκαν ακατάλληλοι ή κατώτεροι των περιστάσεων, γιατί εξίσου συνυπεύθυνοι είμαστε και όλοι εμείς, που με την ψήφο μας τους επιλέξαμε και τους αναθέσαμε τη δουλειά. Που σημαίνει πως είναι πια καιρός κι εμείς οι απλοί δημότες, να πάψουμε να καμωνόμαστε τους ανεύθυνους και ν΄αναλάβουμε τις ευθύνες που μας αναλογούν για τις επιλογές μας, τις οποίες πληρώνουμε στη συνέχεια.

Μέχρι λοιπόν να διορθωθούμε και ν΄ αλλάξουμε συμπεριφορά και βηματισμό, απλά θα βλέπουμε τα πλοία να περνούν και τα μέγκα γιώτ να μας κουνάνε το μαντήλι, με την πλώρη τους σε άλλους προορισμούς. Κι εμείς θα μείνουμε εδώ στη μιζέρια μας, να στριμωχνόμαστε με τους βαλκάνιους τουρίστες του ενός πιτόγυρου την ημέρα, μποτιλιαρισμένοι μαζί τους σε ένα νησί χωρίς δρόμους, χωρίς πάρκινγκ και χωρίς μέλλον. Γατί βλέπετε, μας διακρίνει και ακόμη μια αντίφαση: Παρότι σαν κεντρικό διαφημιστικό μας μήνυμα προβάλουμε την ευκολία πρόσβασης και καλούμε τους τουρίστες να έρθουν με το αυτοκίνητό τους στο “στεριανό νησί”, στα πλαίσια μιας άκριτης και κακώς εννοούμενης “μόδας” πεζοδρόμησης, έχουμε στρώσει στο κυνήγι το αυτοκίνητο κι όλο περιορίζουμε τους δρόμους και τις θέσεις πάρκινγκ…

(* Ο ΝΙΚΟΣ ΓΑΖΗΣ είναι πρώην Αρχιπλοίαρχος σε εταιρεία κρουαζιεροπλοίων και νυν δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Λευκάδας).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *