Ανακοίνωση Δρακονταειδή για την υποθαλάσσια ζεύξη

Δρακο

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
για την υποθαλάσσια ζεύξη και… τα συμφέροντα που την προωθούν.

Η Δημοτική Κίνηση «ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ», με αφορμή τη συζήτηση που έχει αναπτυχθεί τελευταία (μετά την επίσκεψη Χρυσοχοΐδη), σχετικά με την κατασκευή του έργου της υποθαλάσσιας ζεύξης της Λευκάδας, επισημαίνει τα εξής:

α) Ο σχεδιασμός τόσο σοβαρών έργων, οφείλει να παίρνει υπ’ όψιν του αφ’ ενός μεν τις συνθήκες της τεράστιας οικονομικής κρίσης που περνά η χώρα μας αφ’ ετέρου δε τα πραγματικά προβλήματα ενός τόπου, που η λύση τους μπορεί να συμβάλει στην ουσιαστική ανάπτυξη του και η οποία πρέπει να αφορά τους πολλούς.

β) Είμαστε η πρώτη δημοτική παράταξη που έχει ξεκαθαρίσει τη θέση της για το θέμα, με το εκλογικό πρόγραμμα του 2010, με τοποθετήσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο, με συνεντεύξεις του επικεφαλής της (π.χ. πρόσφατα στον Prisma 95,1), κ.α..

Σε σχέση με τα παραπάνω, υπενθυμίζουμε τις θέσεις της Κίνησής μας

Θεωρούμε ότι η υποθαλάσσια ζεύξη, ως φαραωνικό έργο, από την άποψη της χρησιμότητάς του, είναι μη αναγκαίο. Δεν θα δώσει την αναπτυξιακή πνοή που θέλει η Λευκάδα για την οποία άλλου είδους σχεδιασμός και άλλες προτεραιότητες είναι απαραίτητες. Συγκεκριμένα:

1. Το κόστος κατασκευής είναι τεράστιο. Το έργο θα κατασκευασθεί με σύμβαση παραχώρησης, πολλών δεκαετιών, σε ιδιώτη. Σήμερα οι ελλείψεις του Δήμου μας, σε σοβαρά έργα υποδομών, είναι πολύ μεγάλες. Άρα, από τη άποψη της ιεράρχησης των αναγκών, οφείλουμε να απαιτήσουμε την διάθεση των κονδυλίων που αφορούν στην συμμετοχή του κράτους, για την υλοποίηση έργων υποδομών. Ενδεικτικά αναφέρουμε την κατασκευή, αναβάθμιση, συντήρηση βιολογικών καθαρισμών και αποχετευτικών δικτύων, την οριστική και βιώσιμη λύση στο πρόβλημα των απορριμμάτων, την αντικατάσταση – συντήρηση δικτύων ύδρευσης, τους οδικούς άξονες, κ.λπ..

2. Τα διόδια που θα επιβληθούν επιβαρύνουν πριν από όλους, τους ίδιους τους δημότες στις μετακινήσεις τους, ενώ η καθημερινή πρόσβαση επισκεπτών και εργαζομένων από τις γειτονικές περιοχές καθίσταται σχεδόν απαγορευτική. Το μεγάλο πλεονέκτημα της δωρεάν πρόσβασης στη Λευκάδα μετατρέπεται σε μειονέκτημα, στην πιο δύσκολη περίοδο, με ότι σημαίνει αυτό για την τοπική οικονομία που εξαρτάται πλήρως από τον τουρισμό.

3. Θα επιβαρυνθούν οι επιχειρήσεις, και κατά συνέπεια οι καταναλωτές, με το επιπλέον κόστος μεταφοράς των προϊόντων τους.

4. Η περιβαλλοντική επιβάρυνση είναι εξαιρετικά σοβαρή, με δεδομένο ότι αναφερόμαστε σε περιοχή που αποτελεί βιότοπο και είναι ενταγμένη στο δίκτυο Natura 2000. Μια περιοχή η οποία με τα ιχθυοτροφεία που περιλαμβάνει μπορεί να αποτελέσει πηγή πλούτου για τον τόπο μας. Μια περιοχή στην οποία, μην ξεχνάμε, επιτελείται το ανοσιούργημα της απόθεσης των απορριμμάτων που ελπίζουμε -και αγωνιζόμαστε γι’ αυτό- σύντομα να λάβει τέλος.

5. Υπάρχουν άλλες λύσεις, πολύ πιο ανώδυνες οικονομικά και περιβαλλοντικά. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η Κίνησή μας έχει πρόταση που αφορά την κατασκευή και δεύτερης, ανοιγομένης γέφυρας στο σημείο εξόδου της υποθαλάσσιας ζεύξης. Η οδός πρόσβασης στο συγκεκριμένο σημείο μπορεί να κατασκευαστεί στο κρηπίδωμα (στενός υφιστάμενος δρόμος) που βρίσκεται στο όριο του ιχθυοτροφείου με το κανάλι και παράλληλα με τον υπάρχοντα ‘’Δρόμο του Κάστρου’’. Με την πρόταση αυτή αποσυμφορείται η Ανατολική Παραλία (οδός Γολέμη) από την κίνηση και η περιοχή, ιδιαιτέρου φυσικού κάλους, Γύρας – Αγίας Μαρίνας, από την διέλευση των βαρέων οχημάτων.

Δεν διεκδικούμε την μοναδικότητα των απόψεων, προφανώς υπάρχουν κι άλλες λύσεις, τις οποίες είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε.

Πέρα όμως από όλα αυτά, υπάρχει και κάτι που οι πολίτες οφείλουν να γνωρίζουν και το οποίο έχουμε θέσει από καιρό στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Πίσω από την κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης κρύβονται τα πολύ μεγάλα συμφέροντα των γνωστών «εθνικών» εργολάβων που σε συνεννόηση με την κυβέρνηση, βλέπουν ως φιλέτο την ευρύτερη περιοχή. Επειδή το έργο της υποθαλάσσιας, δεν θεωρείται τόσο κερδοφόρο, ζητούν να πάρουν ως αντισταθμιστικό όφελος, την μαρίνα των πολυτελών σκαφών που προβλέπεται να κατασκευασθεί σε τμήμα του υπάρχοντος μεγάλου ιχθυοτροφείου (Αβλέμονας). Δεν τους φθάνει όμως ούτε αυτό, ζήτησαν ως προϋπόθεση να διανοιχθεί ο δίαυλος από εθνικούς πόρους (μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων). Δηλαδή και η πίτα αφάγωτη και ο σκύλος χορτάτος.

Η διάνοιξη του διαύλου, είναι πράγματι ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο για την ανάπτυξη της Λευκάδας. Η χρονική στιγμή όμως που επιλέχθηκε για να εκτελεσθεί το έργο, και μάλιστα σε περίοδο τέτοιας οικονομικής κρίσης, δεν είναι καθόλου τυχαία, αφού είναι γνωστό ότι αποτελεί αίτημα πολλών χρόνων. Έτσι δίνεται απάντηση και στο εύλογο ερώτημα των συμπολιτών μας που αναρωτιούνται, γιατί δόθηκαν ΤΩΡΑ και με τόση ευκολία τα 22 εκατ. € για την διάνοιξη.

Ούτε όμως εδώ σταματά η «ιστορία», γιατί γεννιούνται καινούργια ερωτήματα που τα θέτουμε καθαρά:

► Μήπως υπάρχουν (και) τοπικά οικονομικά συμφέροντα που συνδέονται με όλο αυτό το «πακέτο»;

► Μήπως κάποιοι τοπικοί παράγοντες συμμετέχουν στο «συμπεθεριό» προσβλέποντας όχι φυσικά στο καλό της Λευκάδας, αλλά στο καλό των συμφερόντων τους;

► Μήπως στις δημοτικές εκλογές του Μαΐου, επιδιώκεται η εκλογή Δημάρχου, που έχει ήδη «παραδοθεί» σε αυτά τα συμφέροντα;

Στην προσπάθεια για να επιτύχουν το στόχο τους, θα «τα δώσουν όλα». Αυτοί που μπορούν να τους σταματήσουν είναι ΜΟΝΟ οι πολίτες αυτού του τόπου.

Οι φορείς, τα πολιτικά κόμματα, οι υποψήφιοι δήμαρχοι, οφείλουν δημόσια και με σαφή τρόπο να καταθέσουν την άποψή τους για όλα αυτά. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο.

Λευκάδα 18/02/2014
Για τη Δημοτική Κίνηση
«ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ» Δρακονταειδής Κων/νος
Υποψήφιος Δήμαρχος Λευκάδας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *