Δελτίο Τύπου της Ν.Ε. Λευκάδας ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.

Δελτίο Τύπου της Ν.Ε. Λευκάδας ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μετά την ερημοποίηση της παιδείας, η κυβέρνηση Μητσοτάκη και «αρίστων» χρησιμοποιεί τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, ως εργαλεία διχασμού τοπικών κοινωνιών και εκπαιδευτικής κοινότητας.

 

Είναι φανερό ότι η πλήρης και πολύπλευρη αποτυχία της κυβέρνησης Κ. Μητσοτάκη (παρά την πρωτοφανή, κραυγαλέα και με το αζημίωτο στήριξη κεντρικών, περιφερειακών και τοπικών μέσων), την έχει οδηγήσει πολλές φορές στην ανάγκη δημιουργίας πρόσκαιρων εντυπώσεων και στην προσπάθεια αλλαγής της ατζέντας. Εξάλλου έχει αποδείξει, επανειλημμένα, ότι δεν την ενδιαφέρει τίποτε άλλο πέραν της παραμονής της στην εξουσία.

Μια τέτοια περίπτωση, σε συνδυασμό με τις ιδεοληψίες και τις εμμονές περί «αριστείας», είναι και η πολιτική της νεοφιλελεύθερης διακυβέρνησης για επέκταση του δικτύου των Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων. Μια πολιτική αντιδημοκρατικών μεθοδεύσεων, εκβιασμών, αυθαίρετων κριτηρίων και αποκλεισμού της εκπαιδευτικής κοινότητας, που αντέδρασε στα αντιπαιδαγωγικά σχέδια και τον (ολοένα αναπτυσσόμενο) αυταρχισμό της δεξιάς.

Μια προσπάθεια-εργαλείο διχασμού των τοπικών κοινωνιών και δημιουργίας αντιπαραθέσεων μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Όταν μάλιστα και για πάνω από 1 χρόνο, η εκπαίδευση έχει αφεθεί ανοχύρωτη στο έλεος της πανδημίας, με τις εκπαιδευτικές ανισότητες να διευρύνονται και το μορφωτικό επίπεδο των νέων να υποβαθμίζεται από την κυβερνητική πολιτική. Κορυφαίο παράδειγμα είναι ο «σφαγιασμός» πάνω από 30.000 υποψηφίων, οι οποίοι αποκλείονται φέτος από τα ΑΕΙ.

Έτσι αντί η κυβέρνηση Μητσοτάκη να αντιμετωπίσει τα προβλήματα στην παιδεία, που η ίδια δημιούργησε, επιχειρεί να καλλιεργήσει φρούδες ελπίδες, υποσχόμενη λιγοστές «οάσεις αριστείας» σε εκπαιδευτική έρημο. Εφαρμόζει διχαστική πολιτική με την κατηγοριοποίηση των σχολείων, που δεν αντιμετωπίζει αλλά ενισχύει την ανισότητα και την κοινωνική αδικία. Κι αυτή την πολιτική επιχειρεί να την επιβάλει, διαμηνύοντας κυνικά πως η «χωροθέτηση» ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που παρέχει προνομιακές μορφωτικές ευκαιρίες σε ελάχιστους, αποτελεί συνειδητή επιλογή. Την ίδια στιγμή, η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων εγκαταλείπεται στην τύχη της.

Στη Λευκάδα ο βουλευτής της ΝΔ, αυτοθαυμαζόμενος ως συνήθως και αφού πήρε πάνω του το θέμα για το 2ο Λύκειο, αντικαθιστώντας όλους όσοι εμπλέκονται στην διαδικασία (το έχει κατοχυρώσει πλέον εδώ και καιρό), σε μια προσπάθεια να παραπλανήσει πάλι την τοπική κοινωνία, μας παραμυθιάζει με τσιτάτα: «Η Παιδεία στο νησί μας αναβαθμίζεται», «Tα παιδιά μας θα διδάσκονται με βέλτιστες εκπαιδευτικές πρακτικές». Δε μας προξενεί πλέον καμία εντύπωση αφού «έκαστος εφ’ ω ετάχθη».

Είναι ο κυβερνητικός βουλευτής Θ. Καββαδάς με τους υπόλοιπους «άριστους», που δεν πήραν κανένα μέτρο εδώ κι ένα χρόνο για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή, με χιλιάδες μαθητές κλεισμένους στο σπίτι τους για μεγάλα χρονικά διαστήματα, με  τεράστιες επιπτώσεις στους νέους μας, εκπαιδευτικά και ψυχοσυναισθηματικά.

Είναι ο ίδιος που πέρυσι ψήφισε, εν μέσω πανδημίας, την αύξηση (!) του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και τώρα «αγωνιά» για την «αναβάθμιση» της εκπαίδευσης των παιδιών μας.

Είναι ο ταυτισμένος με αυτούς που εμπαίζουν για άλλη μια φορά την κοινωνία, αφού η κρατική ευθύνη του… σταγονόμετρου επιβάλει ότι τα shelf test θα γίνονται μόνο μια φορά τη βδομάδα.

Είναι ένας απ’ τους «άριστους» που εφαρμόζουν τη μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ, πριμοδοτώντας ξεδιάντροπα την μόνιμη εκλογική πελατεία και χορηγούς τους, κέντρα ελευθέρων σπουδών και κολέγια. Σ’ αυτούς εξάλλου στάλθηκε ως bonus και το «πλεόνασμα» 50.000 νέων που απορρίφθηκαν λόγω της βάσης του 10 στην τετραετία Μ. Γιαννάκου (2005-2009). Εκεί επανέρχονται το 2021!

Είναι αυτός που αγνοεί την ξεκάθαρη προειδοποίηση της Συγκλήτου του Ιονίου Πανεπιστημίου για τα προβλήματα βιωσιμότητάς του από την εφαρμογή της βάσης εισαγωγής και την στήριξη του Ιδρύματος «χωρίς άμεσους ή έμμεσους αποκλεισμούς». Ούτε θέλει να γνωρίζει ότι 7 από τα 10 Τμήματά του θα έχουν μείωση εισακτέων. Άραγε έχει ενημερώσει γι’ όλα αυτά τους φορείς ή τώρα δεν τους χρειάζεται;

Κατά τα άλλα περιμένουμε τη λειτουργία του Τμήματος Περιφερειακής Ανάπτυξης. Της ανώτατης σχολής που η «καταστροφική» διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ νομοθέτησε, πρώτη φορά για τη Λευκάδα, το Μάιο 2018 και που όσοι  επιθυμούσαν την παραμονή των θνησιγενών Τμημάτων ΤΕΙ (όταν ήταν στην αντιπολίτευση γιατί ως κυβερνητικοί αποχωρούσαν από το Δημοτικό Συμβούλιο για να μην ψηφίσουν), χαρακτήριζαν ως προεκλογική εξαγγελία. Και δε χρειάζεται να αναρωτηθούμε αν θα το έπραττε μια κυβέρνηση ΝΔ γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι η απάντηση είναι αρνητική. Απλά προσπαθούν με γελοιότητες να κερδίσουν πολιτικά από την τότε ιστορική για τον τόπο μας, απόφαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Οι πολίτες και κυρίως οι εκπαιδευτικοί έχουν εδώ και χρόνια αντιληφθεί πως τα σχολεία – «νησίδες αριστείας» είναι πεδίο πειραματισμού για την προώθηση και καθιέρωση αντιδραστικών πρακτικών, με σημείο αιχμής την καθιέρωση μεθόδων τιμωρητικής αξιολόγησης. Ας θυμηθούμε πως τέτοιες μέθοδοι χρησιμοποιήθηκαν στο πρόσφατο παρελθόν (Ιούλιος 2013), από τον Κ. Μητσοτάκη και τον Κ. Αρβανιτόπουλο οδηγώντας στις διαθεσιμότητες και απολύσεις 2.500 εκπαιδευτικών και την κατάργηση 46 σημαντικών ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, απορρίπτει οτιδήποτε οδηγεί σε διαχωρισμό των μαθητών και μαθητριών σε διαφορετικά σχολεία βάσει των επιδόσεών τους και δεν θα επιτρέψει στην κυβέρνηση της ΝΔ να ακυρώσει το «σχολείο της γειτονιάς» και να υπονομεύσει τη δημόσια εκπαίδευση. Η κοινωνία δεν χρειάζεται ελιτίστικα σχολεία «αρίστων», αλλά συνολική ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Σχολεία πρώτης προτεραιότητας σε ό,τι αφορά την κρατική μέριμνα πρέπει να είναι τα σχολεία των υποβαθμισμένων περιοχών, αυτά δηλαδή των οποίων οι μαθητές και μαθήτριες έχουν μειωμένες ευκαιρίες και δυνατότητες για εκπαίδευση και μόρφωση.

 

18/5/2021

Γραφείο Τύπου Ν.Ε. Λευκάδας ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *