“Πόλεμος” στην Αιτωλ/νία με αφορμή την κατασκευή οδικών αξόνων

Στον “πόλεμο των δρόμων” που ξέσπασε στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας έχουμε δύο έργα που ενώ έχουν τελείως διαφορετικό παρελθόν προσπαθούν να εξισωθούν χωρίς όμως να έχει εξεταστεί αν αυτό είναι εφικτό.

Γιατί; η περίπτωση της απουσίας απευθείας σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, όντως βγάζει μάτι, καθώς μιλάμε για την πολυπληθέστερη πόλη του Νομού και το οικονομικό κέντρο της περιοχής.

Δυστυχώς τόσο κατά το σχεδιασμό, όσο και κατά την μεγαλύτερη περίοδο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου, δεν προχώρησε καμία μελέτη προκειμένου το έργο να ωριμάσει και να οδεύσει σε κάποιο χρηματοδοτικό πακέτο του ΕΣΠΑ (ΠΕΠ ή ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ) προκειμένου να μπορέσει να αποκτήσει το Αγρίνιο την πρέπουσα σύνδεση με την Ιόνια Οδό. Κάτι που έχει επισημανθεί και από τον ίδιο τον Υπουργό Υποδομών σε όσες ομιλίες έχει κάνει σχετικά με την Ιόνια Οδό.

Το δεύτερο στοιχείο είναι πως αντίστοιχα η μελέτη της διπλής σύνδεσης Λευκάδας με την Αμβρακία Οδό, κατά την ίδια χρονική περίοδο ωρίμασε και εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ. Η ένταξη της τον Μάιο δεν ήταν όμως ούτε κεραυνός εν αιθρία ούτε έκπληξη για κανένα.

Για όλα τα έργα που βλέπουμε ή πρόκειται να δούμε να εκτελούνται μέσω ΕΣΠΑ, η πολιτική απόφαση να μπουν στις λίστες των έργων με Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση (συγκεκριμένα για την περίοδο του ΕΣΠΑ 2014-2020) έχει ληφθεί από το 2014. Τότε λήφθηκε η απόφαση και για το συγκεκριμένο έργο (όπως και για άλλα μεγάλα έργα όπως η Γραμμή 4 του Μετρό ή η ολοκλήρωση του άξονα Άκτιο-Αμβρακία κλπ) να μπει στην λίστα των έργων που πρόκειται να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ. Τελικά μέσω της δημόσιας διαβούλευσης το έργο κατάφερε να βρει χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Δυτ.Ελλάδας και φτάσαμε στην ένταξη του έργου πριν από λίγες μέρες.

Σε αυτή την περίπτωση λοιπόν έχουμε από τη μία ένα έργο χωρίς μελετητική ωριμότητα (που ακόμα και σήμερα δυστυχώς είναι σε αυτή την κατάσταση), που από το 2014 γνωρίζαμε ότι δεν βρίσκεται στα υπό ένταξη έργα του ΕΣΠΑ και από την άλλη ένα έργο με μελετητική ωριμότητα γνωστό από το 2014 ότι βρίσκεται στα υπό ένταξη έργα.

Επί της ουσίας και τώρα όποιος μπει στο espa.gr μπορεί να δει ποια έργα είναι στη λίστα των προς ένταξη έργων ανά Περιφέρεια και Τομεακά. Έργα τα οποία μπορεί να δημοπρατηθούν ακόμα και το 2020. Μία μέση λύση για να μπορέσει να προωθηθεί το αίτημα των Αγρινιωτών θα ήταν να δει το Υπουργείο μαζί με την Περιφέρεια μία λύση, ούτως ώστε να υπάρχει ώριμη μελέτη και το 2019 που θα γίνει η μεγάλη αναθεώρηση του ΕΣΠΑ να μπορέσει να ενταχθεί και γρήγορα να οδεύσει προς δημοπράτηση.

Θα πρέπει πάντως να τονίσουμε η Λευκάδα με την Αιτωλοακαρνανία λειτουργούν ως ένας ενιαίος πόλος λόγω της επαφής του νησιού με τον Νομό. Το έργο της διπλής σύνδεσης Λευκάδας έχει μεγάλη σημασία και για την Αιτωλοακαρνανία καθώς η πρόσβαση στο νησί γίνεται αποκλειστικά από το οδικό δίκτυο του Νομού. Επίσης είναι μεγάλης σημασίας και η σύνδεση του νησιού με το Αεροδρόμιο του Ακτίου (που ανήκει στον Νομό Αιτωλοακαρνανίας) και που αναμένεται να διακινεί δεκάδες χιλιάδες τουριστών προς το νησί, αφήνοντας όμως φορολογικά έσοδα στην Αιτωλοακαρνανία. Τέλος να σημειώσουμε ότι ο άξονας κινείται στα διοικητικά όρια της Αιτωλοακαρνανίας και θα χρησιμοποιείται και από κατοίκους-επισκέπτες του Νομού.

Η αλληλεπίδραση Λευκάδας-Αιτωλοακαρναίας είναι σαφέστατα σημαντική και ως εκ τούτου η αναβάθμιση της οδικής πρόσβασης προς το νησί που σήμερα είναι σε εξαιρετικά κακή κατάσταση θα βελτιώσει τις συνθήκες μετακίνησης ενώ να σημειώσουμε πως το έργο αφορά την κατασκευή δρόμου με 1+1 λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας και όχι αυτοκινητόδρομο.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Πηγή: ypodomes.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *