Ο απολογισμός (εισήγηση) του Δημάρχου

απολογισμος

Παραθέτουμε εδώ την είσήγηση του δημάρχου κατά την ειδική συνεδρίαση ντου Δ.Σ. με θέμα του “Απολογισμός της Δημοτικής Αρχής” που έγινε την περασμένη Δευτέρα (15-2-2016).

Σε άλλη ανάρτησή μας θα περιγράψουμε τα γενόμενα όπως τα αντιληφθήκαμε παρακολουθώντας ανελλιπώς την διαδικασία καθώς και τις τοποθετήσεις των δημοτικών συμβούλων (της αντιπολίτευσης) που θεωρούμε πως ξεχώρισαν γιατί έλεγαν κάτι νέο.

 

Ομιλία Δημάρχου Λευκάδας, Κων/νου Δρακονταειδή,
στην ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου,
για τα πεπραγμένα του Δήμου από 1/9/2014 έως 31/12/2015

ΔΗΜΑΡΧΟΣ:

Αγαπητοί συνδημότες,
Αγαπητοί συνάδελφοι του δημοτικού συμβουλίου,

Βρισκόμαστε σε μια από τις πιο σημαντικές στιγμές της μέχρι τώρα πορείας της Δημοτικής Αρχής. Είναι η στιγμή της δημόσιας λογοδοσίας των όσων πράξαμε από το τιμόνι της Διοίκησης του Δήμου μας. Μια στιγμή ευθύνης, αλήθειας και αυτοκριτικής από την οποία φιλοδοξούμε, και είμαι βέβαιος ότι θα το πετύχουμε, να εξάγουμε κρίσιμα συμπεράσματα όχι μόνο για το παρελθόν, μα πρωτίστως για το μέλλον του Δήμου Λευκάδας.
Επιτρέψτε μου εισαγωγικά να αναφερθώ στη διαδικασία του απολογισμού που σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε, μέχρι να διακόψει τους σχεδιασμούς μας ο φονικός σεισμός της 17ης Νοεμβρίου. Ακολουθώντας τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις για τη δημιουργία ενός Δήμου ανοιχτού και επί της ουσίας συμμετοχικού, προχωρήσαμε σε μια σειρά από ανοιχτές, λαϊκές συνελεύσεις, τις οποίες και πραγματοποιήσαμε σε κάθε έδρα των Δημοτικών Ενοτήτων και σε επιμέρους Κοινότητες. Όπως προείπα, δεν ολοκληρώσαμε το σχέδιό μας να φτάσουμε σε κάθε χωριό λόγω της έκτακτης ανάγκης. Καταφέραμε ωστόσο, ένα μόλις χρόνο μετά την εκλογή μας, να απευθυνθούμε εκ νέου στο λαό του τόπου μας, να διαβουλευτούμε με εκατοντάδες δημότες μας και μέσα από διαλογική συζήτηση να θέσουμε από κοινού τις προτεραιότητες του επόμενου διαστήματος.
Δεν σταματήσαμε εκεί. Κρίνοντας ότι ο απολογισμός αφορά το σύνολο των λειτουργιών του Δήμου και άρα όλους όσοι διαχειρίζονται τα δημοτικά πράγματα (δημοτική αρχή, προσωπικό, πρόεδροι κ.ο.κ.) απευθυνθήκαμε στους προέδρους των Κοινοτήτων και στο προσωπικό του Δήμου, από τους οποίους ζητήσαμε να συμπληρώσουν μια ειδική φόρμα απολογισμού που συντάξαμε εμείς οι ίδιοι. Απευθυνθήκαμε δηλαδή με ιδιαίτερο τρόπο σε πυλώνες της δημοτικής δουλειάς ζητώντας τους να ασκήσουν με συγκεκριμένο και συγκροτημένο τρόπο την κριτική τους, θετική ή αρνητική, και να θέσουν προτεραιότητες σε σχέση με το αντικείμενό τους, αλλά και συνολικά για την πορεία του Δήμου, το συντονισμό των υπηρεσιών, τη σχέση με τους αιρετούς.
Με αυτή την προεργασία, και βεβαίως με τα απολογιστικά στοιχεία των Υπηρεσιών που έχετε στα χέρια σας, ερχόμαστε σήμερα σε ένα Δημοτικό Συμβούλιο έχοντας συμπεριλάβει στις σκέψεις, στην καταγραφή και στην ιεράρχησή μας, τις παρατηρήσεις των πολιτών, των υπαλλήλων και των προέδρων.
Βεβαίως τα δεδομένα έχουν πλέον αλλάξει. Γιατί είναι αυτονόητο ότι ο σεισμός και τα προβλήματα που άφησε πίσω του έχουν ανατρέψει σε μεγάλο βαθμό σχεδιασμούς και στοχεύσεις, καθιστώντας βασική πια προτεραιότητα του Δήμου μας τα εξής:
– Την αποσαφήνιση του τοπίου αναφορικά με την χρηματοδότηση που θα λάβει, επιτέλους, ο Δήμος Λευκάδας.
– Την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκλήθηκαν στα χωριά και τις δημοτικές υποδομές και
– Τη μάχη με τον χρόνο για τη διάνοιξη των δρόμων προς Γιαλό και Εγκρεμνούς.
Δεν θα σταθώ στα του σεισμού, καθώς μόλις την Παρασκευή είχαμε αναλυτική συζήτηση επί του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο, και τις ημέρες που προηγήθηκαν λαϊκές συνελεύσεις και ανοιχτές συσκέψεις. Ό,τι προκύψει από ερωτήματα μπορούμε να το συζητήσουμε στην πορεία. Απλώς πρέπει να υπογραμμίσω ότι όσα ακολουθούν βρίσκονται υπό την πίεση των αναγκών που έχει θέσει πλέον σε κάθε μας δράση το έκτακτο αυτό φυσικό γεγονός.
Η συγκυρία των πρώτων 16 μηνών
Οι πρώτοι αυτοί 16 μήνες της Διοίκησής μας ήταν μέσα σε συγκεκριμένες, πολύ δύσκολες συνθήκες. Στο πρώτο έτος η Δημοτική Αρχή δεν ήταν μόνο αντιμέτωπη με τα μεγάλα αδιέξοδα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (έλλειψη πόρων και προσωπικού), αλλά και με μια πολύ ρευστή πολιτική κατάσταση στο κεντρικό επίπεδο. Λίγους μόλις μήνες μετά την ανάληψη καθηκόντων μας, τον Σεπτέμβριο του 2014, η χώρα εισήλθε σε προεκλογική περίοδο, ενώ εντός του 2015 πραγματοποιήθηκαν τρεις τον αριθμό εθνικού χαρακτήρα εκλογικές διαδικασίες (δύο εθνικές εκλογές και το δημοψήφισμα). Η ρευστή κατάσταση είχε συνέπειες στην καθημερινότητα της δουλειάς μας, ενώ είναι γνωστές οι παθογένειες του κρατικού μηχανισμού και η υστέρηση της δημόσιας διοίκησης σε διαδικασίες αυτοματοποιημένες και με σαφήνεια καθορισμένες. Εν πολλοίς οι δημόσιες υπηρεσίες στις διάφορες βαθμίδες δεν αποδίδουν στην ίδια ταχύτητα δίχως πολιτική ηγεσία, γεγονός που συνεπάγεται καθυστερήσεις και στη δική μας δουλειά.
Σκιαγραφώ τις γενικότερες συνθήκες στις οποίες εξελίχθηκε το πρώτο διάστημα της Διοίκησης του Δήμου μας όχι αναζητώντας δικαιολογίες για τα λάθη και τις παραλείψεις μας, αλλά γιατί είναι αυτονόητο πως δεν δρούμε εν κενώ χρόνου και συγκυρίας και πως επηρεαζόμαστε άμεσα από το γενικό πλαίσιο.
Στις συνθήκες αυτές τι προσπαθήσαμε να κάνουμε εμείς.
Το πρώτο αυτό διάστημα από τη μεριά μας κινηθήκαμε σε τρία πεδία: στη διάσωση των μεγάλων και των πλέον κρίσιμων έργων – στο να θέσουμε τις βάσεις για την αναδιοργάνωση του Δήμου – και στη διαχείριση της πιεστικής καθημερινότητας.
Αναλυτικότερα:
▬ Πρώτος κόμβος που έπρεπε να διαβούμε ήταν τα μεγάλα έργα που έμεναν σε εκκρεμότητα και των οποίων η αποπεράτωση απειλούταν ενόψει λήξης της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου. Διοχετεύσαμε πολύ μεγάλο μέρος της ενέργειάς μας για να περισωθεί το έργο του Αγκυροβολίου Βασιλικής, το οποίο παραλάβαμε σταματημένο, αν όχι εγκαταλειμμένο. Κινήσαμε γρήγορα τις διαδικασίες, υψώσαμε ανάστημα για να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα του Δήμου (ενεργοποίηση ρήτρας, ειδική πρόσκληση κ.ά.) και πετύχαμε να διασφαλισθεί η υπολειπόμενη χρηματοδότηση του έργου ύψους περίπου 12.203.424 € από το Π.Δ.Ε..
Σε εκτέλεση βρίσκεται πια και το μεγάλο έργο του ΟΠΑΧ, ύψους 1.000.000 € για τις αναπλάσεις στη Νότια Λευκάδα, το οποίο επίσης απαιτούσε σωρεία ενεργειών αφού ήταν απλώς ένα σχέδιο επί χάρτου.
Επιπλέον, προχωρήσαμε σε ένα αέναο κυνηγητό, σε επίπεδο γραφειοκρατίας και σύνταξης μελετών, για τη μεταφορά της άμμου προς τις παραλίες της Λευκάδας, με πρώτο σημαντικό βήμα την έκδοση της ΚΥΑ που παραχωρεί την άμμο στη Λευκάδα και δεν την εκποιεί. Οι προσπάθειές μας δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί, ευελπιστώ όμως ότι, όπως μέχρι τώρα σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, βρισκόμαστε στην τελική ευθεία επίλυσης του προβλήματος.
Κινήσαμε, τέλος, τις διαδικασίες για το έργο της ΜΟΠΑΚ για τη διαχείριση των απορριμμάτων, το οποίο και καταφέραμε να ξεκλειδώσει και να αρχίσει να εκτελείται (π.χ. δεματοποιητής).
▬ Δεύτερος πυλώνας των ενεργειών μας, εξαιρετικά κρίσιμος και με την πλάτη στον τοίχο, λόγω της διαρκούς πίεσης από το χρόνο και τις ανάγκες της καθημερινότητας, ήταν και είναι η δουλειά που κάνουμε σε επίπεδο αναδιοργάνωσης του Δήμου. Με κεντρικό στόχο τη δημιουργία ενός Δήμου λειτουργικού, που επιτέλους θα πάψει να τρέχει πίσω από τις εξελίξεις και θα καταφέρει με συγκροτημένο τρόπο να σχεδιάζει τα επόμενα βήματά του, επιχειρήσαμε να θέσουμε τις βάσεις ώστε να αλλάξει κατεύθυνση. Πρόκειται για μια σειρά ενεργειών που άλλες είναι
περισσότερο και άλλες λιγότερες φανερές, και οι οποίες στο μεγαλύτερο βαθμό τους αφορούν μια δουλειά που γίνεται με τρόπο συστηματικό, με
δουλειά μυρμηγκιού όπως λέγεται, που σταδιακά, κατά τη γνώμη μας, όχι μόνο θα αποδώσει, αλλά θα κάνει τη μεγάλη διαφορά. Στον πυλώνα αυτό εντάσσονται δεκάδες ενέργειες τις οποίες δεν μπορώ να απαριθμήσω, απλώς να αναφέρω ενδεικτικά:

► Ψηφίσαμε το Στρατηγικό Επιχειρησιακό σχέδιο του Δήμου που αποτελεί τον οδηγό μας για την επόμενη πενταετία και ταυτόχρονα το εργαλείο εν όψει των χρηματοδοτήσεων της νέας προγραμματικής περιόδου 2015-2020 (νέο ΕΣΠΑ).
► Συγκεντρώσαμε τις μελέτες που βρίσκονται στη διάθεση της Τεχνικής Υπηρεσίας, τις οποίες αξιολογούμε και επικαιροποιούμε ώστε να είμαστε έτοιμοι ενόψει νέας προγραμματικής περιόδου.
► Προχωρήσαμε σε μια πρώτη συλλογή και καταγραφή των στοιχείων που αφορούν κάθε τομέα ξεχωριστά (ύδρευση, αποχέτευση, ηλεκτροφωτισμός κοκ) στα οποία θα αναφερθώ εκτενέστερα παρακάτω.
► Ξεκινήσαμε μια μεγάλη μάχη για την καταγραφή και την υπεράσπιση της δημοτικής περιουσίας, η οποία ήταν κυριολεκτικά παρατημένη.
► Ξεκινήσαμε, μέσω του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, τη δύσκολη προσπάθεια για τον χαρακτηρισμό των χερσαίων ζωνών, ενέργειες αναγκαίες για την αξιοποίηση των λιμανιών, την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και την εξασφάλιση εσόδων στο Δήμο.
► Συγκροτήσαμε και εντός των ημερών θα καταθέσουμε στο Δημοτικό Συμβούλιο την αλλαγή του Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών, με αρμοδιότητες και καθηκοντολόγιο.
► Θεσπίσαμε κανονισμούς για τους κοινόχρηστους χώρους, την υπαίθρια διαφήμιση, τις αθλητικές εγκαταστάσεις κ.ά. θέτοντας κανόνες αντικειμενικούς και αδιάβλητους για την εύρυθμη λειτουργία των νησιών μας.
► Συγκροτήσαμε και δώσαμε σημαντική βαρύτητα στην Επιτροπή Τουρισμού, συντάξαμε για πρώτη φορά σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη που επιδιώκουμε, εκδώσαμε δίγλωσσο τουριστικό οδηγό.
► Εκκινήσαμε και επιταχύναμε για την εξασφάλιση καταλληλότητας στις αθλητικές εγκαταστάσεις και για την πιστοποίηση των παιδικών χαρών.

Και μια σειρά άλλες πρωτοβουλίες που δεδομένων των περιορισμών του χρόνου θα προσπαθήσω να αναφέρω παρακάτω.
▬ Τρίτο κομμάτι της δουλειάς μας ήταν η διαχείριση της καθημερινότητας του Δήμου, στην οποία το πρώτο αυτό διάστημα επιχειρήσαμε να βάλουμε κάποιες “πινελιές” της φιλοσοφίας και της αντίληψής μας. Να δώσουμε δηλαδή το στίγμα της πορείας που με ακόμη μεγαλύτερη αποφασιστικότητα θέλουμε να ακολουθήσουμε το επόμενο διάστημα. Στις «πινελιές» αν μου επιτρέπετε τον όρο, εντάσσονται, μεταξύ άλλων, μικρότερες ή μεγαλύτερες παρεμβάσεις για τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση του νησιού μας.
• Σε αυτές εντάσσονται οι διαβουλεύσεις με τους καταστηματάρχες της πόλης, του Νυδριού, της Βασιλικής, του Αγίου Νικήτα και ο μεγάλος αγώνας με διαγραμμίσεις, κολωνάκια και όπου υπάρχει αρμοδιότητα του Δήμου, με τη δημοτική αστυνομία, με επιβολή προστίμων για να τηρηθούν τα επιτρεπτά όρια και να αποδοθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι ελεύθεροι χώροι στους πολίτες και στους επισκέπτες.
• Είναι η μεγάλη προσπάθεια να τηρηθεί η νομιμότητα σε αιγιαλούς και παραλίες και να προχωρήσουν με συγκροτημένο τρόπο διαγωνισμοί για τις καντίνες στις διεθνούς φήμης παραλίες μας (π.χ. Πόρτο Κατσίκι) όπου για χρόνια επικρατούσε ένα μπάχαλο με μεγάλες επιπτώσεις στην εικόνα της Λευκάδας ως τουριστικού προορισμού.
• Στην ίδια κατηγορία βρίσκεται μια ιδιαίτερα σημαντική παρέμβαση, η διάνοιξη του παραλιακού δρόμου στη Βασιλική που εκκρεμούσε για τόσα χρόνια, την οποία κινήσαμε γρήγορα χωρίς να διστάζουμε μπροστά στο πρόσκαιρο πολιτικό κόστος.
• Οι παρεμβάσεις στην είσοδο της αγοράς με την απελευθέρωση και απόδοση στους χρήστες μιας νέας μικρής πλατείας, η φωταγώγηση του παραλιακού δρόμου απέναντι της Σικελιανού, η σημαντική στις σημερινές συνθήκες αύξηση της επιχορήγησης στο Πνευματικό Κέντρο, αλλά και η μεγάλη προσπάθεια που γίνεται για την ανάδειξη του αρχαίου Θεάτρου.
• Η αύξηση των επιχορηγήσεων στον τομέα της Κοινωνικής Πρόνοιας, και η επιλογή της μοριοδότησης των αιτήσεων για τις εγγραφές των νηπίων στους Παιδικούς Σταθμούς και τον Βρεφονηπιακό Σταθμό για να εξαλειφθεί κάθε υπόνοια ειδικής μεταχείρισης, κ.α.
• Οι άμεσες τέλος ενέργειες σε συνεργασία με την Εθνική Τράπεζα για τη διάσωση και ανακαίνιση της οικίας Σικελιανού που ολοκληρώνεται.

Οικονομικά στοιχεία
Επιχειρώντας να εξειδικεύσω την τοποθέτησή μου, θα αναφερθώ εκτενέστερα στους πλέον καίριους τομείς για τη βιωσιμότητα, αλλά και την εξέλιξη του Δήμου Λευκάδας. Και ξεκινώ από τα οικονομικά του.
Είναι απολύτως σαφές ότι σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και σε μια χώρα που ακροβατεί προς την οικονομική κατάρρευση, πρώτο μέλημα του Δήμου πρέπει να είναι η τακτοποίηση των οικονομικών του, η μείωση των δαπανών και η αύξηση των εσόδων. Για να γίνει κατανοητό και στους δημότες που μας παρακολουθούν, σήμερα ο Δήμος Λευκάδας λαμβάνει ως κρατική επιχορήγηση, τη λεγόμενη ΣΑΤΑ, ένα ποσό που ισούται με όσα λάμβανε προ ’’Καλλικράτη” μόνο ο Δήμος Ελλομένου. Καταλαβαίνουμε λοιπόν όλοι ότι χωρίς χρηστή οικονομική διαχείριση δεν έχουμε μέλλον.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία και τη συγκριτική τους μελέτη (και όπως λίγο έως πολύ γνωρίζουμε όλοι μας) την τελευταία 5ετία, οι μεγάλες δαπάνες για το Δήμο Λευκάδας κατευθύνονται στα δίκτυα και πρωτίστως την ύδρευση- αποχέτευση, προς τη συντήρηση των κτιρίων και των κοινόχρηστων χώρων, την καθαριότητα, τις δαπάνες προς τη ΔΕΗ και τη συντήρηση των μηχανημάτων του. Υπάρχουν διαχρονικές τρύπες, όπως κυρίως είναι το δίκτυο ύδρευσης και η οδοποιία, στα οποία δαπανώνται υπέρογκα για τα δεδομένα της εποχής ποσά, ενώ, στους ίδιους τομείς, υπήρχε μια πολύ μεγάλη υστέρηση εσόδων καθώς ο Δήμος για μια σειρά από λόγους δεν εισέπραττε τα οφειλόμενα σε αυτόν.
Σε ό,τι αφορά τη μάχη των εσόδων, από τη μεριά μας καταβάλαμε μια μεγάλη προσπάθεια και πετύχαμε την αύξηση των εισπράξεων από τη Μαρίνα, την απόδοση δηλαδή όσων δικαιούται ο Δήμος μας.
Καταβάλαμε και συνεχίζουμε τη μάχη για την αύξηση των εσόδων από τα ανταποδοτικά τέλη. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2015 πετύχαμε τον υπερδιπλασιασμό των εισπράξεων από το τέλος ύδρευσης, ακριβώς επειδή προσπαθήσαμε να τακτοποιήσουμε το χάος, σε έναν Δήμο που δεν έστελνε λογαριασμούς σε χιλιάδες καταναλωτές ή τους έστελνε με καθυστέρηση ετών!
Ξεκινήσαμε τον αγώνα για την είσπραξη των μεγάλων χρεών, προχωρώντας εκτός από τη δέσμευση της φορολογικής ενημερότητας και στην προσπάθεια δέσμευσης τραπεζικών λογαριασμών στους οφειλέτες του Δήμου άνω των 3.000 € -και αναφέρομαι βεβαίως όχι σε μεροκαματιάρηδες αλλά σε επιχειρήσεις με σημαντικά έσοδα. Προχωράμε δε άμεσα στην διαδικασία ακόμα και κατασχέσεων στους μεγάλους καταναλωτές, αλλά και στο μέτρο διακοπής της παροχής ύδρευσης.
Είναι σαφέστατη η βούλησή μας να σταματήσει η αδικία, να σταματήσουν να πληρώνουν οι συνήθεις ύποπτοι και κάποιοι άλλοι να ζουν σε βάρος του συνόλου.
Συμπερασματικά, παρά την οικονομική κρίση και παρά τη μείωση στην εισπραξιμότητα των χρεών παρελθόντων ετών, τα συνολικά έσοδά μας του 2015, σε σχέση με το 2014 παρουσιάζουν σημαντική αύξηση μεγαλύτερη του 9%.
Αναφορικά με τις δικές μας οφειλές, τις οφειλές του Δήμου, επιχειρούμε την τακτοποίηση του μεγάλου δανείου των περίπου 7.500.000 €, από το οποίο ενώ δεν έχουν εκταμιευθεί τα 1.700.000 €, ο Δήμος αποδίδει χρεολύσια για το σύνολο του ποσού. Έτσι είμαστε σε διαδικασία επιστροφής στο ΤΠΔ του υπολοίπου που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μειωθούν και τα όσα καταβάλουμε. Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος ο Δήμος Λευκάδας καταβάλει κάθε χρόνο σε τοκοχρεολύσια ένα ποσό της τάξης του 1.000.000 € περίπου ευρώ.
Οι ανεξόφλητες υποχρεώσεις του Δήμου προς τρίτους είναι 1.925.646,77 €, χωρίς τις ενδεχόμενες μελλοντικές δικαστικές αποφάσεις.
Αντίστοιχα οι ανείσπρακτες οφειλές από τρίτους προς το Δήμο είναι 7.411.567,43
Παράλληλα, κάνουμε μια σειρά ενεργειών για την αναχρηματοδότηση των δανείων με καλύτερους όρους, ενώ ένα από τα εμπόδια που διαρκώς βρίσκουμε στο δρόμο μας, και στο οποίο δεν έχουμε ούτε νομίζω μπορούμε να έχουμε απάντηση, είναι οι οφειλές παρελθόντων ετών και δεν εννοώ μόνο της προηγούμενης περιόδου, αλλά και οφειλές από την περίοδο των πρώην Δήμων.
Άναρχη ανάπτυξη- δυσλειτουργίες
Για να αντιμετωπίσουμε τα μεγάλα προβλήματα του Δήμου μας, προφανώς δεν αρκούν οι διακηρύξεις, τα ευχολόγια και οι καλές προθέσεις. Χρειάζεται πλάνο που θα κοιτά μακριά και θα εξειδικεύεται σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις. Χρειάζεται βεβαίως πρώτα και πριν από όλα να ξέρουμε πού βρισκόμαστε σήμερα.
Η Λευκάδα γνώρισε τις τελευταίες δεκαετίες πολύ μεγάλη ανάπτυξη, εν πολλοίς άναρχη, τις συνέπειες της οποίας βιώνουμε σήμερα. Οι συνέπειες αυτές είναι που θέτουν κατά τη γνώμη μας τους κατεξοχήν άξονες στους οποίους πρέπει να κατευθυνθεί η δουλειά του Δήμου.
Στη Λευκάδα, όπως συμβαίνει και γενικώς στη χώρα, ο Δήμος είναι αναγκασμένος να τρέχει πίσω από τις εξελίξεις. Ρυμοτομήθηκαν ολόκληρες
περιοχές, δημιουργήθηκαν νέες συνοικίες και κατόπιν ξεκίνησε η προσπάθεια, με πολύ αργούς ρυθμούς, για να τακτοποιηθεί η νέα διαμορφωμένη πραγματικότητα. Οι περιοχές όμως που πολεοδομούνται δημιουργούν σωρεία αναγκών και εξόδων για το Δήμο. Απαιτείται επέκταση των δικτύων ύδρευσης/ αποχέτευσης/ του οδοφωτισμού, διάνοιξη δρόμων, ασφαλτόστρωση κ.λπ. έργα που στο μικρό βαθμό που πραγματοποιήθηκαν στο παρελθόν, πολλές φορές αντί να λύσουν δημιουργούσαν νέα προβλήματα.
Αν λοιπόν συνδυάσουμε τις όλο και αυξανόμενες ανάγκες και δαπάνες, με την υστέρηση των εσόδων που προανέφερα, στις σημερινές οικονομικές συνθήκες, αντιλαμβανόμαστε ότι αν δεν κινηθούμε πολύ μεθοδικά, αποφασιστικά και στοχευμένα, έχουμε μια βόμβα που θα σκάσει στα χέρια μας.
Ο ετεροχρονισμός του Δήμου με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις, επιφέρει μια σειρά παρενέργειες και δυσλειτουργίες στο σύνολο της δομής του. Δεν είναι μόνο η εμφανής υστέρηση, όπως τα προβλήματα ύδρευσης κατά τους θερινούς μήνες, αλλά και τα προβλήματα στην οργάνωση της εσωτερικής του λειτουργίας. Πέρα από το τεράστιο πρόβλημα της μείωσης του προσωπικού, το υπάρχον δυναμικό του Δήμου δεν αξιοποιείται με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο, ακριβώς γιατί πρέπει διαρκώς να ανατρέπει τον προγραμματισμό του για να καλύψει την έκτακτη ανάγκη που παρουσιάζεται.
Σε έναν Δήμο μάλιστα που δεν είχε στη διάθεσή του τις στοιχειώδεις καταγραφές για να προχωρήσει στην εκπόνηση σχεδίων.
Γι αυτόν το λόγο επιμείναμε και θα επιμένουμε τόσο στο δεύτερο πυλώνα (οργάνωση Δήμου) που ανέφερα παραπάνω. Διότι αν δεν καταγραφεί το δίκτυο ύδρευσης, αν δεν γνωρίζουμε με ακρίβεια τι δαπανάται προς ποια κατεύθυνση, ποιοι αγωγοί, πόσα χιλιόμετρα, από τι υλικό, σε ποια κατάσταση βρίσκονται τα αντλιοστάσια, προς τα πού θα προκύψουν οι νέες ανάγκες σύνδεσης με αποχέτευση, επέκτασης του οδοφωτισμού κ.ο.κ., δεν θα πάψουμε ποτέ να τρέχουμε πίσω από τις εξελίξεις.
Επιτρέψτε μου όμως σε αυτό το σημείο να κάνω την αυτοκριτική μου για τη μεγαλύτερη αδυναμία που παρουσιάσαμε το πρώτο αυτό διάστημα. Βάσει αυτής της κατάστασης, της εξέλιξης που τρέχει πιο γρήγορα από σένα, της αντλίας που καίγεται και πρέπει να αντικαταστήσεις εκείνη τη στιγμή!!!, της λακκούβας που άνοιξε και πρέπει να κλείσεις τώρα!!!, της βλάβης που έγινε και πρέπει άμεσα!!! να αποκαταστήσεις, συνεχίσαμε σε επίπεδο οικονομικής διαχείρισης ακολουθώντας σε μεγάλο βαθμό το δρόμο των απευθείας αναθέσεων.

Ο δρόμος αυτός αποτυπώνει με τον πιο καθαρό και εύγλωττο τρόπο το έλλειμμα σχεδιασμού και προγραμματισμού ενός Δήμου. Το έλλειμμα ενός Δήμου να δει μετά τους έξι μήνες ενός διαγωνισμού, να προλάβει τα προβλήματα που θα εμφανιστούν και να είναι προετοιμασμένος. Να μην προχωρά με πυροτεχνήματα, αλλά με μελετημένα βήματα βάσει συγκροτημένου σχεδίου.
Προχωρήσαμε έτσι, γιατί το πρώτο αυτό διάστημα δεν είχαμε άλλη επιλογή. Έπρεπε να διαχειριστούμε μια πιεστική κατάσταση, στις συνθήκες που περιέγραψα γενικά στη χώρα και ειδικά στη Λευκάδα και να βάλουμε σε μια σειρά τα πράγματα.
Φέτος ξεκινάμε από νέα αφετηρία. Η δουλειά της καταγραφής αποδίδει, θέτει βάσεις και είμαι βέβαιος ότι το αποτέλεσμα θα φανεί άμεσα. Αναμφισβήτητα, η συνολική τακτοποίηση θα πάρει καιρό, αλλά ήδη είμαστε έτοιμοι και με τη ψήφιση της αναμόρφωσης του προϋπολογισμού θα προχωρήσουμε άμεσα σε δημοπρατήσεις ομαδοποιημένες για μια σειρά προμηθειών και έργων που σχεδιάζουμε. Ενέργειες που τόσο ηθικά όσο κυρίως λειτουργικά πιστεύω θα αποδώσουν τα μέγιστα.
Παρακάτω εκτιμώ θα γίνω πιο συγκεκριμένος.
ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΗΣ
Περνώ λοιπόν στο δεύτερο κομμάτι της εισήγησής μου, στους τομείς δράσης, που αυτονόητα δεν εξαντλούνται από μια μόνο τοποθέτηση. Στην πορεία τόσο οι Αντιδήμαρχοι και τα μέλη της πλειοψηφίας θα αναφερθούν στα πεπραγμένα τους όσο και από τη συζήτηση θα προκύψουν και άλλα θέματα.

1. Ολοκλήρωση χωροταξικού σχεδιασμού
Στη βάση των όσων προανέφερα συμπεραίνεται ότι βασικό μέλημα του Δήμου πρέπει να είναι ο καθορισμός χρήσεων γης και η ολοκλήρωση των σχεδίων πόλης ώστε να οριοθετηθούν πια με σαφήνεια τα όρια, οι υποχρεώσεις και το πεδίο παρέμβασής του.
Στην κατεύθυνση αυτή κάναμε τους πρώτους αυτούς 16 μήνες μια μεγάλη προσπάθεια την οποία και θα συνεχίσουμε.
Σε ότι αφορά το Χωροταξικό περιφερειακό σχεδίασμά, το Δ.Σ. ψήφισε και απέστειλε στην περιφέρεια τις προτάσεις του. Επίσης σε εξέλιξη είναι το ΣΧΟΑΠ της Δ.Ε. Απολλωνίων.
Σε ό,τι αφορά τα σχέδια πόλης:

– Για το σχέδιο πόλης Νυδριού στόχος μας είναι μέσα στον επόμενο ένα χρόνο να έχει ολοκληρωθεί (κύρωση), ώστε να προχωρήσουμε στην πράξη εφαρμογής.
– Για το σχέδιο πόλης Περιγιαλιού, με το εμπόδιο της αλλαγής του νόμου, αναμένουμε την επιστροφή του φακέλου από το υπουργείο για να συνεχίσουμε τις ενέργειές μας (γεωλογική μελέτη, κ.λπ.).
– Το σχέδιο Λυγιάς – Καρυωτών προχωρά καθώς υιοθετήθηκε από την αρχαιολογική υπηρεσία η πρόταση του Δήμου.
– Τέλος δρομολογούμε την επίλυση θεμάτων που αφορούν τα Σχέδια Λευκάδας, Βασιλικής και Νικιάνας.

2. Σχέδιο δράσης για την ύδρευση
Ίσως ο τομέας που θα κρίνει με τον πλέον καταλυτικό τρόπο την πορεία του νησιού μας και σίγουρα το αντικείμενο που θα απαιτήσει την μεγαλύτερη προσπάθεια ανάταξης της λειτουργίας του.
Επί τροχάδην αναφέρω τα λίγο πολύ γνωστά σε όλους μας. Ο Δήμος μας διαθέτει ένα ιδιαίτερα ανεπτυγμένο δίκτυο ύδρευσης, αρκετά όμως ανομοιογενές και εν πολλοίς, όπως προανέφερα, άναρχο. Παρουσιάζει μεγάλες απώλειες και απροσδιόριστο αριθμό παρανόμων συνδέσεων, ενώ η λειτουργία του συνεχίζεται με επεμβάσεις ανοργάνωτες και εμβαλωματικές -με απλά λόγια μπαλώνουμε συνέχεια τρύπες. Το δίκτυο αποχέτευσης δεν είναι ανεπτυγμένο στον ίδιο βαθμό, παρουσιάζει όμως την ίδια γενική εικόνα προβληματικής λειτουργίας τόσο στο δίκτυο όσο και στις εγκαταστάσεις. Χαρακτηριστικότερο όλων είναι το γεγονός πως τα περισσότερα δίκτυα όταν αναλάβαμε δεν είναι καν καταγεγραμμένα με στοιχειώδη ακρίβεια.

Τι πράξαμε αυτό το διάστημα:
– Ξεκινήσαμε την καταγραφή του δικτύου καθώς επίσης των αντλιοστασίων και των δεξαμενών.
– Προχωράμε σε διακανονισμό των χρεών του Συνδέσμου στη ΔΕΗ (άνω των 2.000.000), καθώς και των Δήμων – μελών προς τον Σύνδεσμο, με την βεβαίωσή τους και την καταβολή τους σε δόσεις.
– Εξορθολογήσαμε, ψηφίζοντας στο Δ.Σ., πλευρές της τιμολογιακής πολιτικής (ενιαίο πάγιο, κλιμάκωση σε όλες τις Δ.Ε. κ.α.) και θεσπίσαμε το κοινωνικό τιμολόγιο.
– Οργανώσαμε καλύτερα – παρότι με προβλήματα – το σύστημα μετρήσεων υδρομέτρων στο μεγαλύτερο μέρος του Δήμου μεαποτέλεσμα την αύξηση το 2015 των εσόδων από το τέλος ύδρευσης κατά 128% σε σχέση με την περασμένη χρονιά.
– Δώσαμε και δίνουμε αγώνα ενάντια στις παράνομες συνδέσεις με αυτοψίες υπαλλήλων και αιρετών/ με ενημέρωση – ειδοποίηση των ιδιοκτητών και τελική επιβολή προστίμων.
– Προχωρήσαμε σε μια σειρά αντικαταστάσεων φθαρμένων τμημάτων στα δίκτυα ή επεκτάσεις τους (νέος αγωγός στο κεντρικό δίκτυο Κατωχωρίου, νέος αγωγός για τροφοδοσία της δεξαμενής απ το αντλιοστάσιο Επισκόπου και τοποθέτηση βοηθητικής δεξαμενής/ αντικατάσταση φθαρμένου τμήματος στο δίκτυο Νικιάνας, τοποθέτηση νέου αγωγού στο δίκτυο Βλυχού)
– Ενισχύσαμε τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό αντλιοστασίων και γεωτρήσεων (αναβάθμιση της γεώτρησης που υδρεύει τα νησιά Κάλαμο και Καστό με τοποθέτηση νέου αντλητικού συγκροτήματος/ αντικατάσταση του ηλεκτροκινητήρα στα αντλιοστάσια Πόρου, Τσουκαλάδων, Ακτίου/ αντικατάσταση του αντλητικού συγκροτήματος στη γεώτρηση Αγίου Νικήτα για αύξηση της παρεχόμενης ημερήσιας ποσότητας νερού κοκ)

Τι σχεδιάζουμε:
• Την ολοκλήρωση της συγκέντρωσης των στοιχείων και τη δημοπράτηση εργολαβίας υλικών ύδρευσης – αποχέτευσης.
• Την καταγραφή και τον χαρακτηρισμό των υδραυλικών εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού τους με παράλληλη προσπάθεια ομογενοποίησής τους.
• Τις καταμετρήσεις παροχών από εξειδικευμένα συνεργεία με τρόπο που θα βοηθήσουν και στην συλλογή πληροφοριών.
• Τον πιλοτικό προσδιορισμό, με ηλεκτρονικά μέσα, των παράνομων συνδέσεων σε τμήματα του δικτύου.
• Διοικητικές πράξεις κλήσης παράνομων καταναλωτών σε τιμολόγηση (ΕΝΦΙΑ κτλ).
Στον τομέα της αποχέτευσης:
Προχωρήσαμε σε:
• Συνεχή έλεγχο και συντήρηση δικτύων αποχέτευσης καθώς και αντλιοστασίων με στόχο την κατά το δυνατό μεγαλύτερη βελτίωσή τους.
• Πραγματοποιήθηκε η κατασκευή τμήματος του παραλιακού αγωγού Νυδριού και ολοκληρώνεται σύντομα το σύνολο του έργου.

• .Είναι σε εξέλιξη η εργολαβία αντικατάστασης και βελτίωσης συστημάτων στη Μονάδα Επεξεργασίας Λυμάτων Λευκάδας.

• Τι σχεδιάζουμε:
– Την ολοκλήρωση των συνδέσεων στο δίκτυο του Νυδριού.
– Τη βελτίωση των συστημάτων ΒΙΟ.ΚΑ. Αγίου Νικήτα και Βασιλικής.
– Την άμεση αντικατάσταση του παραλιακού αγωγού λυμάτων (Γολέμη). και κατασκευή νέου αντλιοστασίου στην ανατολική παραλία.
– Την επέκταση δικτύου αποχέτευσης στις επεκτάσεις του σχεδίου πόλης Λευκάδας.

3. Σχέδιο δράσης για την οδοποιία
Στον τομέα της οδοποιίας, λόγω της έλλειψης πόρων, οι δαπάνες βαίνουν μειούμενες κάθε έτους με προφανείς συνέπειες στη συντήρησή του. Μεγάλο είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε στις επεκτάσεις πόλεων, ενώ λόγω της άναρχης τουριστικής πολεοδόμησης μεγάλο τμήμα της αγροτικής οδοποιίας είναι ασφαλτοστρωμένο με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε κόστος συντήρησης.
Τι πράξαμε:
• Βελτίωση πρόσβασης σε καλλιεργούμενες περιοχές.
• Καθαρισμοί και βελτίωση δρόμων που οδηγούν σε παραλίες.
• Ασφαλτοστρώσεις σε τμήματα εντός σχεδίου που εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό δημοτών (π.χ. Εργατικές κατοικίες, Άγιος Μηνάς, Περιβόλια, κτλ)
• Σήμανση σε πολλά σημεία οδικού δικτύου.
Τι σχεδιάζουμε:
• Μελέτη και εφαρμογή σήμανσης επικινδύνων σημείων του οδικού δικτύου, για την οποία θα απευθυνθούμε στην Τροχαία για συνεργασία.
• Μελέτη χαρακτηρισμού δικτύων σε αστικό – διακοινοτικό – αγροτικό.
• Προγραμματισμό της ανάπτυξης του δικτύου στις νέες ρυμοτομούμενες περιοχές.
• Πρότυπη εφαρμογή συντηρήσεων με ψυχρή άσφαλτο.
• Μελέτη πληροφοριακής σήμανσης κύριων οδών.

4. Οδοφωτισμός
Ένας ακόμη τομέας στον οποίο δαπανώνται χρήματα και υπάρχουν σημαντικές ατέλειες. Προχωρήσαμε σε μια σειρά ενεργειών βελτίωσης της υπάρχουσας κατάστασης και στοχεύουμε άμεσα να δημοπρατήσουμε τη μελέτη αναβάθμισης του συστήματος οδοφωτισμού, με την οποία θα διεκδικήσουμε την ένταξη σε χρηματοδοτικά προγράμματα για τη βελτίωση του δικτύου και την εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων.

5. Προστασία δημοτικής περιουσίας
Από τους πλέον άναρχους τομείς καθώς δεν υπάρχει καταγραφή και επιτρέπεται η καταπάτηση και η αμφισβήτησή της. Ξεκινήσαμε την τοπογράφηση και θα προχωρήσουμε σε δικαστικές αγωγές όπου καταπατείται. Συντάξαμε μελέτη για την αποτύπωση μεγάλης έκτασης στην περιοχή του Αθανίου. Για πρώτη φορά ο Δήμος κατάρτισε Ε9, που καταγράφει το μεγαλύτερο μέρος της περιουσία τους.
Σχεδιάζουμε την ολοκλήρωση του μεγαλύτερο μέρους της καταγραφής, με στόχο την τοπογράφηση όσο το δυνατόν περισσότερων περιοχών και την προστασία των καταπατημένων εκτάσεων που εντοπίζονται κατεξοχήν στη νοτιοδυτική Λευκάδα.

6. Τομέας Απορριμμάτων
Είναι ένας τομέας που πραγματικά δαπανήσαμε πολύ σημαντικό μέρος της ενέργειάς μας καθώς αποτελεί εξαιρετικά κρίσιμο πεδίο για το παρόν και το μέλλον του Δήμου.

Ανάμεσα σε άλλα, αναφέρω:
– Ολοκληρώθηκε ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στη Βόρεια και στη Νότια Λευκάδα. Έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία δοκιμαστικής τους λειτουργίας.
– Εκπονήσαμε το τοπικό σχέδιο διαχείρισης απορριμμάτων.
– Προχωρήσαμε τη μελέτη για εξεύρεση χώρου ΧΥΤΥ από το ΕΜΠ.- Τοποθετήθηκαν 16 υπόγειοι κάδοι στην πόλη της Λευκάδας, ενώ εγκρίθηκαν για τοποθέτηση 4 επιπλέον στο λιμάνι του Νυδριού.
– Προγραμματίσαμε τη δημιουργία ΣΜΑΥ, συνάψαμε σύμβαση με την ΕΕΑΑ για δωρεά ενός απορριμματοφόρου, την δωρεάν προμήθεια 70 μπλε κάδων ανακύκλωσης και την εγκατάσταση είκοσι κωδώνων για διαλογή γυαλιού.
– Προχωρήσαμε στην εκπόνηση μελέτης για οργάνωση και λειτουργία συστήματος διαχείρισης αποβλήτων εκσκαφών κατασκευών κατεδαφίσεων.

7. Τομέας Κοινωνικής πολιτικής – Παιδεία – Αθλητισμός
Στηρίζουμε με απόλυτο τρόπο τις κοινωνικές δομές και υπηρεσίες του Δήμου και καταβάλαμε μεγάλη προσπάθεια για την τακτοποίηση, σε διοικητικό και οικονομικό επίπεδο, του Νομικού Προσώπου. Επιπλέον ενισχύσαμε τη χρηματοδότησή του, όπως και της κοινωφελούς ΔΕΠΟΚΑΛ και προχωράμε στη διοργάνωση εκδηλώσεων εξωστρεφούς χαρακτήρα ανοίγοντάς την και συνδέοντάς την περαιτέρω με την κοινωνία.
Προχωράμε στη δημιουργία του Κοινωνικού Φαρμακείου, ο κ. πρόεδρος θα πει περισσότερα παρακάτω.
Επιπλέον, προχωρήσαμε σε μια σειρά από μικρότερες ή μεγαλύτερες παρεμβάσεις για την εύρυθμη λειτουργία των δημόσιων σχολείων, στις οποίες μπορεί να αναφερθεί αναλυτικά ο Αντιδήμαρχος Φίλ. Κούρτης, ενώ με την έκτακτη επιχορήγηση που λάβαμε από το υπουργείο Παιδείας έπειτα από το σεισμό θα κάνουμε παρεμβάσεις στα σχολικά κτίρια τα οποία αντιμετώπιζαν προβλήματα που δεν λύθηκαν ήδη από το σεισμό του 2003.
Επί τροχάδην στον αθλητισμό, θα τα πει στην πορεία ο εντεταλμένος σύμβουλος, Σπύρος Πολίτης, θεσπίσαμε κανονισμό λειτουργίας των αθλητικών εγκαταστάσεων, κάναμε μια σειρά παρεμβάσεις για τη λειτουργικότητα του κλειστού, του σταδίου Πλάτωνος Γρηγόρη, του γηπέδου Σφακιωτών (εκτελείται εργολαβία) κ.ο.κ. ενώ ξεκινήσαμε τη διαδικασία μελέτης για την αναμόρφωση του κοινοτικού γηπέδου Τσουκαλάδων και τη μετατροπή του σε προπονητήριο, ύστερα από τη χρηματοδότηση που διεκδικήσαμε & λάβαμε, ύψους 300.000 €.
8. Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο
Εδώ είναι ο Πρόεδρος Κώστας Βλάχος να μιλήσει εκτενέστερα.
Ανάμεσα σε άλλα προχωρήσαμε στη:

• Διασαφήνιση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των κτιρίων εντός χερσαίας ζώνης μεταξύ του Δ.Λ.Τ.Λ. και της Κτηματικής Υπηρεσίας.
• Έχουν αποσταλεί και περιμένουμε την έγκριση από το υπουργείο Ναυτιλίας για τον χαρακτηρισμό χερσαίων ζωνών των λιμανιών Βασιλικής και Περιγιαλιού.
• Εκπονούνται μελέτες από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου για τη δημιουργία νέων χερσαίων ζωνών στα υπόλοιπα λιμάνια του Νομού Λευκάδας.
• Προχωρήσαμε στη νομιμοποίηση και σταθεροποίηση των δύο πλωτών προβλητών στο Νυδρί καθώς και μέρους κατασκευών στο τουριστικό περίπτερο στο λιμάνι της πόλης.
• Τρέξαμε τις διαδικασίες (π.χ. στατικές μελέτες, προετοιμασία διακήρυξης) και μέσα στην άνοιξη θα δημοπρατηθεί το Τουριστικό Περίπτερο του Κάστρου.
• Έχει ολοκληρωθεί η χωροθέτηση των σκαφών στο λιμάνι Νυδριού.

9. Πολιτική Προστασία
Επισημαίνω σημεία της δουλειάς μας, ενώ βρήκαμε οργανωτικά ελάχιστα πράγματα (Μπορεί αν θέλει να αναφερθεί ο κ. Γαζής).
Πώς κινηθήκαμε:
♦ Υλοποιήθηκαν με ικανοποιητικό τρόπο, οι άμεσες παρεμβάσεις που απαιτούνταν, τις πρώτες δύσκολες μέρες του σεισμού.
♦ Αντιμετωπίσθηκαν τα φαινόμενα πυρκαγιών (ΧΑΔΑ, κ.α.) καθώς και πλημμυρικά. Έγιναν καθαρισμοί σε χειμάρρους και σούδες όπως π.χ. Βασιλική, Λευκάδα, Νυδρί που είχαν χρόνια να γίνουν (Ρουπακιάς σε μήκος 3 χιλιομέτρων).
♦ Προχωρά, με δυσκολίες, το σχέδιο για τους τόπους καταφυγής.
♦ Για πρώτη φορά τα χρήματα για την πυροπροστασία διατίθενται όχι μόνο σε δρόμους αλλά και στα απαραίτητα μέσα (π.χ. αλλαγή πυροσβεστικών κρουνών, εξοπλισμό για τους εθελοντές, κ.λπ.)
♦ Δημιουργείται ομάδα εθελοντών που σύντομα θα εκπαιδευτεί.

10. Πνευματικό Κέντρο
Παραλάβαμε το Πνευματικό Κέντρο, το τόσο πλούσιο σε ιστορία και δράση, χωρίς κανέναν μόνιμο υπάλληλο. Οργανώσαμε καλύτερα τη λειτουργία του, με την απόσπαση μιας εργαζόμενης. Τα οικονομικά του έχουν μπει σε τάξη, καθώς παρακολουθούνται διαδικαστικά από την εταιρεία που στηρίζει το Δήμο. Τα χρέη που υπήρχαν (93.079 €) διευθετήθηκαν. Αυξήσαμε τη χρηματοδότησή του από το Δήμο κατά 20%.
Το σχέδιο μας, το οποίο υλοποιείται, περιλαμβάνει την αναβάθμιση συνολικά του συνόλου των πολιτιστικών δράσεων και τη διάχυσή τους μέσα σε όλο το χρόνο – τα παραδείγματα είναι πολλά – καθώς και την βελτίωση των υποδομών του.
Τέλος είναι σημαντική η βοήθεια από τους εθελοντές (και τους ευχαριστώ γι’ αυτό).

11. Κάλαμος – Καστός (τα δύο νησιά- κόσμημα)
Συγκεκριμένα, στον Κάλαμο επιχειρήσαμε να κάνουμε κάποιες ενέργειες τακτοποίησης που είχαν μείνει πίσω, όπως οι εργασίες αποκατάστασης του αντλιοστασίου στη θέση Μύτικας και οι εργασίες συντήρησης δικτύου ύδρευσης και ηλεκτροφωτισμού εντός οικισμού, μεμονωμένες παρεμβάσεις στην οδοποιία, κ.α.
Αντίστοιχα έγινε μια σειρά ενεργειών, στους τομείς της ύδρευσης, του ηλεκτροφωτισμού, στο λιμάνι και στην οδοποιία στον Καστό.
Σε αυτά μπορούν να αναφερθούν παρακάτω αναλυτικά οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι.
Αγαπητοί συμπολίτες-σες
Όλα όσα πραγματοποιήθηκαν, μπόρεσαν να γίνουν με τη βοήθεια των εργαζομένων του Δήμου. Χωρίς αυτούς προφανώς τίποτα δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί. Οι όποιες κακές εξαιρέσεις – και τέτοιες υπάρχουν – δεν μπορούν να χαλάσουν τη γενική εικόνα. Γι’ αυτό θέλω να τους ευχαριστήσω από καρδιάς.
Κλείνω την τοποθέτησή μου θέλοντας να επισημάνω ότι τα όσα δεν κάναμε είναι προφανώς πολύ περισσότερα από αυτά που κάναμε.
Πιστεύω ωστόσο ότι παρά τις αδυναμίες και την απειρία του πρώτου διαστήματος, δώσαμε ένα σαφές πρώτο στίγμα και θέσαμε τις βάσεις για την επόμενη μέρα. Εξάλλου δεν πρόκειται για έναν απολογισμό σε μια θητεία που τελειώνει, αλλά σε μια θητεία που συνεχίζεται και που με έντιμο τρόπο επιθυμεί να μάθει από τα μέχρι τώρα λάθη της και να προχωρήσει πιο γρήγορα και πιο σταθερά.
Είμαστε αποφασισμένοι να δώσουμε μεγάλη μάχη την τακτοποίηση της λειτουργίας και τον προγραμματισμό του Δήμου, για την αύξηση των εσόδων, για να αντιμετωπίσουμε τις μεγάλες προκλήσεις των υποδομών (ύδρευση/ αποχέτευση κ.λπ.) που μπορούν να εκτινάξουν την τουριστική ανάπτυξη της Λευκάδας, την διεκδίκηση προγραμμάτων και χρηματοδοτικών εργαλείων που θα απαντούν σε πραγματικές ανάγκες του Δήμου.
Παράλληλα δίνουμε μια μάχη με το χρόνο, με τις προκλήσεις της εποχής και θέλουμε τον κόσμο και προφανώς το Δημοτικό Συμβούλιο με τις διαφορές μας και τις διαφωνίες μας, συμμάχους στα μεγάλα στοιχήματα της Λευκάδας.

Σας ευχαριστώ πολύ.
Κων/νος Δρακονταειδής
Δήμαρχος Λευκάδας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *