Ανελκύστηκε και μεταφέρεται για επισκευή το “ΙΟΝΙΑ”

Ανελκύστηκε και μεταφέρεται για επισκευή το “ΙΟΝΙΑ”

Για 5η μέρα έμεινε χθες παγιδευμένο το “ΙΟΝΙΣ” στον υφαλοβραχίονα, ενώ τα καύσιμά του ήταν στην ξηρά σε δοχεία…

***

Μετά την προσάραξη και την πενθήμερη παραμονή του στον δολοφονικό Νότιο τεχνητό υφαλοβραχίονα της Αμμόγλωσσας, ανελκύστηκε χθες το βράδυ το Ε/Γ ΙΟΝΙΑ από έναν τεράστιο πλωτό γερανό και ήδη ξεκίνησε η μεταφορά του σε ναυπηγείο της περιοχής Πειραιά προκειμένου να επισκευασθεί.

Οφείλουμε να πούμε πως το “ΙΟΝΙΑ” δεν είναι το πρώτο και όπως φαίνεται δεν θα είναι ούτε και το τελευταίο σκάφος που παγιδεύεται σ΄αυτή την παγίδα των τριών υφαλοβραχιόνων της περιοχής, οι οποίοι εκτός ότι  αποδείχτηκαν απολύτως ακατάλληλοι στο να συγκρατήσουν την μεταφερόμενη άμμο να μεγαλώσει την Αμμόγλωσσα και να περιορίζει το Βόρειο στόμιο της Διώρυγας της Λευκάδας, αλλά και αποτελούν μια φοβερή απειλή για τα σκάφη που προσεγγίζουν εκεί.

Έχουμε ξαναγράψει τόσο για την ακαταλληλότητα όσο και κυρίως για την επικινδυνότητα αυτών των υφαλοβραχιόνων, οι οποίοι εκτός των άλλων, έχουν και λειψή σήμανση, καθότι οι κίτρινοι σημαντήρες τους δεν είναι του συστήματος IALA, ώστε να δείχνουν που είναι ο κίνδυνος και από που πρέπει να περάσουν τα σκάφη! Αυτό είναι μια τραγικά επικίνδυνη έλλειψη, αφού μπορεί να προκαλέσει (και μάλλον έχει προκαλέσει) ναυτικά ατυχήματα. Στο επόμενο άρθρο μας θα γράψουμε περισσότερα γι αυτή την ακατανόητη έλλειψη, ώστε να μπορεί να την κατανοήσει κι ο απλός κόσμος, που δεν έχει ναυτική εκπαίδευση.

Σε ότι αφορά την προσάραξη του “ΙΟΝΙΑ” τώρα, υπάρχουν δυο πιθανά σενάρια. Το ένα, που  ανεπίσημα κυκλοφορεί σαν η θέση που κατέθεσε ο κυβερνήτης, είναι ότι καταφθάνοντας λίγο πριν τις εφτά το πρωί των Χριστουγέννων το ΙΟΝΙΑ με πρόθεση να μπει στην Διώρυγα, έκανε “κράττει” τις δυο μηχανές του ώστε να καθυστερήσει λίγο και να μπει στις 07:00 που θα άνοιγε η πλωτή γέφυρα. Βλέποντας όμως  το σκάφος του να εκπίπτει έντονα απ΄ τον ισχυρό άνεμο (Γραίγος, ΒΑ  διευθύνσης) και να πλησιάζει στους υφαλοβραχίονες, ο κυβερνήτης έκανε κίνηση στις μηχανές “πρόσω” για να γυρίσει και να απομακρυνθεί από αυτούς. Αντί όμως να ανταποκριθούν στην κίνηση οι μηχανές, έσβησαν εντελώς. Προσπάθησε απεγνωσμένα να τις επανενεργοποιήσει, γνωρίζοντας πως αυτή ήταν η μοναδική του επιλογή, όμως δεν τα κατάφερε. Και όντως φαίνεται πως ήταν η μοναδική του επιλογή, καθότι το ελαφρύ αυτό σκάφος εκπίπτοντας απ΄ τον άνεμο με ταχύτητα περίπου πέντε κόμβων, θα ήταν αδύνατο να συγκρατηθεί ρίχνοντας την άγκυρα με μικρό έκταμα καδένας και μάλιστα σε αμμώδη βυθό…

Όσον αφορά το σβήσιμο των μηχανών, μπορεί όντως να συμβεί και μάλιστα από διάφορες αιτίες (μηχανική βλάβη, ποιότητα καυσίμων κ.λ.π.), ιδιαίτερα σε ένα σκάφος το οποίο έχει πρόσφατα παραληφθεί και οι χειριστές του δεν έχουν εξοικειωθεί ακόμα με όλες τις ιδιαιτερότητες των μηχανών και του εξοπλισμού του γενικότερα.

Το δεύτερο σενάριο που είναι εντελώς υποθετικό και μπορεί να ισχύσει για κάθε σκάφος, είναι να δει κανείς τους κίτρινους σημαντήρες, αλλά μη διαθέτοντας ενημερωμένους (νέους ή διορθωμένους)  χάρτες, να μην μπορεί να μαντέψει βέβαια την ύπαρξη των υφαλοβραχιόνων και να επιχειρήσει να περάσει μεταξύ σημαντήρα και Αμμόγλωσσας, οπότε είναι μαθηματικώς βέβαιο πως θα προσαράξει!…

Ο κίνδυνος αυτός είναι μόνιμος και πολύ πιθανός όσο συνεχίζουν να υπάρχουν οι άχρηστοι και επικίνδυνοι υφαλοβραχίονες με την λειψή σήμανσή τους.

***

Παρακολουθείστε εδώ καρέ-καρέ την επιχείρηση ανέλκυσης του σκάφους που διήρκεσε από τις 3:00 μ.μ. μέχρι μετά τις εννιά το βράδυ:

Ανελκύστηκε και μεταφέρεται για επισκευή το “ΙΟΝΙΑ”

Στις 3:00 το μεσημέρι έφθασε στην περιοχή ο πλωτός γερανός, συνοδευόμενος από δυο ρυμουλκά…

Ανελκύστηκε και μεταφέρεται για επισκευή το “ΙΟΝΙΑ”

Στην παγωμένη Αμμόγλωσσα τον περιμένουν στελέχη του Λιμενικού Σώματος και αρκετοί περίεργοι…

Ανελκύστηκε και μεταφέρεται για επισκευή το “ΙΟΝΙΑ”

Ο γερανός κι η συνοδεία του προσεγγίζουν το “ΙΟΝΙΣ”…

Ανελκύστηκε και μεταφέρεται για επισκευή το “ΙΟΝΙΑ”

Τα δυο σκάφη δένονται με έναν κάβο μεταξύ τους…

Ανελκύστηκε και μεταφέρεται για επισκευή το “ΙΟΝΙΑ”

Το κοντράστ της στιγμής: Λίγο πιο πέρα απ΄το ναυαγισμένο σκάφος βγαίνουν από την Διώρυγα οι μικροί μαθητευόμενοι ιστιοπλόοι του ΝΟΛ…

Ανελκύστηκε και μεταφέρεται για επισκευή το “ΙΟΝΙΑ”

Οι δεξαμενές με τα καύσιμα μεταφέρονται στον πλωτό γερανό…

Ανελκύστηκε και μεταφέρεται για επισκευή το “ΙΟΝΙΑ”

Η αρτάνη με τις φασκιές φθάνει πάνω από το “ΙΟΝΙΣ”…

Ανελκύστηκε και μεταφέρεται για επισκευή το “ΙΟΝΙΑ”

Το φάσκιωμα δείχνει να προχωρά καλά…

Ανελκύστηκε και μεταφέρεται για επισκευή το “ΙΟΝΙΑ”

Ένα ελαφρύ σήκωμα και το ΙΟΝΙΣ έρχεται σε θέση “ίβενκήλ” (στα ίσα του) και κρατιέται εκεί ώστε με τον νόμο των συγκοινωνούντων δοχείων να αδειάσουν τα πολλά νερά από μέσα του…

Ανελκύστηκε και μεταφέρεται για επισκευή το “ΙΟΝΙΑ”

Το ΙΟΝΙΣ μεταφέρεται αργά προς την πλευρά του πλωτού γερανού…

Ανελκύστηκε και μεταφέρεται για επισκευή το “ΙΟΝΙΑ”

Το ΙΟΝΙΣ βρίσκεται πλέον στο πλάι του γερανού και αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση της μεταφοράς και της επισκευής του…

***

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *