Ο βουλευτής Θ. Καββαδάς για την Μαρίνα στο Βλυχό

Ο βουλευτής Θ. Καββαδάς για την Μαρίνα στο Βλυχό

Σημαντική παρέμβαση για τη Μαρίνα στο Βλυχό πραγματοποίησε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στην οποία συμμετείχε εκτάκτως, ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς.

Ο Βουλευτής, έπειτα από αλλεπάλληλες συναντήσεις με τον Υπουργό Ανάπτυξης κ.Άδωνη Γεωργιάδη και τον Γενικό Γραμματέα Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, κ.Νικόλαο Μαντζούφα, εισηγήθηκε την αλλαγή του νομικού πλαισίου, προκειμένου να διευκολυνθεί η διαδικασία υλοποίησης της επένδυσης με ένταξή της στο πλαίσιο των στρατηγικών επενδύσεων. Συγκεκριμένα, πρότεινε:

α) να μειωθούν τα όρια πάνω από τα οποία μπορεί να θεωρείται μία επένδυση στρατηγική από τα 100 στα 40 εκατομμύρια ευρώ και τη δημιουργία 75 θέσεων εργασίας αντί 120 που ισχύει σήμερα

β) η διαδικασία αδειοδοτήσεων να προηγέιται της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και γ) να επεκταθεί η διαδικασία fast track για επενδύσεις που αφορούν όχι μόνο την ιδιωτική αλλά και τη δημόσια περιουσία του δήμου.

Ο κ.Καββαδάς χαρακτήρισε μεγάλο έργο πνοής τη Μαρίνα στο Βλυχό, όχι μόνο για το νησί αλλά και για το θαλάσσιο τουρισμό, επισημαίνοντας ωστόσο ότι, παρόλο που δρομολογήθηκε ένα χρόνο πριν, με προγραμματική σύμβαση ανάμεσα στο Δήμο Λευκάδας, το Λιμενικό ταμείο και την Enterprise Greece, έκτοτε η διαδικασία πάγωσε.

Απευθυνόμενος στον υπουργό, πρότεινε τις τρεις σημειακές αλλαγές στο νομοσχέδιο του Υπουργείου ανάπτυξης, που θα τονώσουν την επενδυτική δραστηριότητας. Συγκεκριμένα μεταξύ άλλων ανέφερε:

«Ο νόμος 4608 προβλέπει τη διαγωνιστική διαδικασία πριν την αδειοδοτική, και αυτό δημιουργεί προβλήματα. Διότι αφενός η Enterprise Greece δεν θα έχει προηγούμενη έγκριση απο τη διυπουργική για να μπορεί να αναλώσει χρήματα για τις διαγωνιστικές διαδικασίες, αφετέρου δε ο δήμος δεν παίρνει όλη την προστιθέμενη αξία από την επενδυτική κοινότητα. Κατά συνέπεια η διαγωνιστική διαδικασία θα τίθεται σε αμφισβήτηση.

Επιπλέον, είχαμε τον νόμο 3894/2010 που δούλεψε όλα τα προηγούμενα χρόνια και ανέφερε ως δημόσιες στρατηγικές επενδύσεις έργα και όχι ακίνητα, ιδιωτικά ή δημόσια. Ειδικότερα για τους ΟΤΑ, ο νέος νόμος περιορίζει τα έργα fast track στην ιδιωτική περιουσία του δήμου. Έτσι όμως, η επένδυση της Μαρίνας στο Βλυχό, που θα γίνει με παραχώρηση από κτηματική υπηρεσία δημοσίου, κατά ένα μέρος, και κατά ένα άλλο πάνω σε δημοτική έκταση δεν μπορεί να γίνει. Θα πρέπει λοιπόν να επαναφέρουμε την πρόβλεψη του προηγούμενου νόμου που μιλούσε γενικά για έργα και να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε τις επενδύσεις μας.

Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω, και αυτό είναι πολύ σημαντικό, ότι πρέπει να μειωθεί ο προβλεπόμενος προϋπολογισμός, προκειμένου να χαρακτηριστεί μια επένδυση ως στρατηγική, από 100 εκατομμύρια σε 40 εκατομμύρια και αντίστοιχη μείωση των δημιουργούμενων θέσεων εργασίας από 120 σε 75.

Αυτή η νομοθετική ρύθμιση αν την φέρετε κύριε υπουργέ, θα ήταν ευεργετική για την επένδυση της Μαρίνας στο Βλυχό Λευκάδας, αλλά και για πάρα πολλά ιδιωτικά και δημόσια έργα.»

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *