Πιγκ-πογκ υπουργείου – περιφέρειας για την συντήρηση της γέφυρας

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Θόδωρος Χαλικιάς στον Prisma 9,51: Δεν έχουμε χρήματα για συντήρηση της γέφυρας. Στο παιχνίδι μπήκε άμεσα κι ο βουλευτής Λευκάδας.

Με νέο έγγραφό του προς την Περιφερειακή Ενότητα Λευκάδας το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών γνωστοποιεί ότι πλέον θεωρεί δεδομένο ότι η επόμενη συντήρηση της γέφυρας Λευκάδας-Αιτωλοκαρνανίας το 2015 θα βαρύνει τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και συγκεκριμένα της Περιφερειακής Ενότητας Λευκάδας.

Για το θέμα αυτό μίλησε στον Prisma 95,1 o αντιπεριφερειάρχης Θόδωρος Χαλικιάς, ο οποίος ανέφερε ότι την απάντηση την οποία υπογράφει ένας πολιτικός μηχανικός του υπουργείου, δεν αναφέρει τίποτα απολύτως είναι μια έκθεση ιδεών, λέει ότι η εργολαβία αυτή έμεινε στην μέση και το τελευταίο που είναι ο προγραμματισμένος δεξαμενισμός και επιθεώρηση που πρέπει να γίνει 4-5-2014, συνολικού κόστους 900.000 ευρώ θα πρέπει να γίνει από την Περιφερειακή Ενότητα Λευκάδας .

Δεν λέει ωστόσο πως θα βρεθούν αυτά τα 900.000 ευρώ λέγοντας ότι στο ίδιο έγγραφο, παραδέχεται ότι η γέφυρα είναι τμήμα της Εθνικής οδού, κάτι που είναι υπέρ των ισχυρισμών της Περιφέρειας.
Ο κύριος Χαλικιάς ανέφερε ότι η απάντηση είναι ένας έμμεσος τρόπος να μας δυσκολέψουν, γιατί δεν είμαστε αρεστοί σε αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις και συμπλήρωσε ότι περιμένει να τοποθετηθεί σε αυτό το σοβαρό θέμα και ο Βουλευτής Λευκάδας, καθώς και οι πολιτικοί παράγοντες του τόπου, γιατί η γέφυρα είναι πιθανόν να κλείσει.

Δεν έχουμε χρήματα να την συντηρήσουμε, αν μια γέφυρα μείνει ασυντήρητη ποιος θα αναλάβει την ευθύνη της λειτουργίας της; Άραγε πρέπει να κλείσει ενώ απέρριψε κατηγορηματικά την επιβολή διοδίων, για να συμπληρώσει ότι την απαξιώνουν για να επιβάλλουν προφανώς άλλες λύσεις.

Για το θέμα θα πρέπει να πάρει θέση ο κόσμος θέλουν να μας απομονώσουν από την υπόλοιπή Ελλάδα; Είναι ένα γεγονός αστείο. Γιατί δεν έδωσαν και την γέφυρα του Αχελώου να την συντηρήσουν. Αν είχαν κάποια επιχειρήματα θα μας είχαν απαντήσει συγκεκριμένα και όχι αόριστα.

Στο πιγκ-πογκ παρενέβη και μάλιστα αστραπιαία ο βουλευτής, το σχετικό δελτίο τύπου του οποίου όμως, παρότι έχει  εννιά σημεία(!) περισσότερο μοιάζει με ευχολόγιο παρά δίνει ή έστω υπόσχεται λύση. Το παραθέτουμε:

ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΓΕΦΥΡΑΣ
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΟΡΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ

Αναφορικά με το ζήτημα που δημιουργήθηκε για τη μελλοντική συντήρηση της γέφυρας, τις θέσεις που έχουν διατυπωθεί και την αντιμετώπιση του προβλήματος, καταθέτω την άποψή μου και τις προτάσεις μου:
1. Μετά το διαγωνισμό του 2011, η συντήρηση έχει καλυφθεί μέχρι και το 2015, από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (Τ.Ε.Ο. Α.Ε.), που καταργήθηκε.
2. Οι αρμοδιότητες της Τ.Ε.Ο. Α.Ε., μεταβιβάστηκαν σε διάφορες υπηρεσίες και ειδικά για τη γέφυρα, στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, (αρ. 6, ν. 4250/2014, ΦΕΚ 74 Α/2014), ως τμήμα εθνικού οδικού δικτύου.
3. Η μεταφορά της αρμοδιότητας έγινε επί θητείας Περιφερειάρχη Σ. Σπύρου και όχι επί θητείας Θ. Γαλιατσάτου, κατ’ εφαρμογή του καλλικρατικού νόμου. Επομένως η άποψη περί μη αρεστής Περιφερειακής Αρχής δεν ευσταθεί.
4. Οι επαΐοντες γνωρίζουν ότι το κόστος συντήρησης ανά πενταετία, με ευθύνη της Τ.Ε.Ο. Α.Ε., ήταν δυσθεώρητο και εις βάρος του φορολογούμενου πολίτη. Και φυσικά δεν είναι η μόνη περίπτωση δυσθεώρητου κόστους.
5. Η μεταφορά όμως αρμοδιοτήτων από την κεντρικούς οργανισμούς και υπηρεσίες της πολιτείας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, προϋποθέτει και απαιτεί αντίστοιχη μεταφορά πόρων.
6. Θεωρώ επομένως, ότι η Περιφερειακή Αρχή πρέπει να προχωρήσει έγκαιρα στην εκτίμηση του κόστους συντήρησης, με ευθύνη των Τεχνικών της Υπηρεσιών και με τη συνδρομή εξειδικευμένων τεχνικών που ενδεχομένως δε διαθέτει, (ναυπηγός κ.λ.π.).
7. Είναι προφανές ότι στη συνέχεια και τεκμηριωμένα, θα πρέπει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, να απαιτήσει από την πολιτεία τους αντίστοιχους πόρους σε μόνιμη βάση και με ξεχωριστό κωδικό.
8. Είμαι βέβαιος ότι με την ευθύνη στην Περιφέρεια, το κόστος συντήρησης θα είναι εξαιρετικά χαμηλότερο σε σχέση με το παρελθόν, ενώ οι όποιες διαδικασίες θα είναι συντομότερες και οπωσδήποτε διαφανείς.
9. Είναι αυτονόητο ότι σε αυτή τη διαδικασία, ο βουλευτής Λευκάδας θα είναι αρωγός και υπέρμαχος της διεκδίκησης.
Είμαι βέβαιος δε, ότι η πολιτεία δεν έχει άλλη εναλλακτική, παρά να ανταποκριθεί στο δίκαιο αίτημά μας.

Η δική μας θέση:

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως καλή είναι η τοποθέτηση του βουλευτή, καλές και οι ευχές του, όμως χρήμα που είναι το ζητούμενο, δεν βλέπουμε να φέρνουν. Κι ο αντιπεριφερειάρχης έχει τα δίκια του και βέβαια κατανοούμε πολύ καλά τους λόγους που βλέπει την επιβολή διοδίων -και μάλιστα απ΄ τον ίδιο- σαν εφιάλτη, αφού επ΄ αυτών έγινε τεράστια κομματική προεκλογική σπέκουλα τόσο στο δήμο όσο και στην περιφέρεια. Τώρα όμως, μάλλον θα πρέπει να κατανοήσει πως είναι πλέον σε θέση ευθύνης κι όχι στην αντιπολίτευση. Αυτό σημαίνει πως οφείλει να βρει οπωσδήποτε λύση κι ούτε να του περάσει καν απ’ το μυαλό πως μπορεί να κλείσει η γέφυρα έστω και για μια μέρα κι αυτός να έχει ξεμείνει από δώθε! Οπότε μάλλον ξεκινάει από λάθος αφετηρία βλέποντας σκοτεινές δυνάμεις που τάχα τον πολεμάνε και καθόλου δεν βοηθάει να λυθεί το πρόβλημα αν διατείνεται δεξιά κι αριστερά πως αυτός είναι δήθεν  ένας έμμεσος τρόπος να τον δυσκολέψουν. Γνωρίζει καλά πως η σχετική απόφαση είχε ληφθεί πολύ πριν κυριαρχήσει ο συνδυασμός του στην περιφέρεια και ότι απλά είναι εναρμονισμένη με την σύγχρονη ορθολογιστική αντίληψη (που ευτυχώς, μας επιβάλλει και η τρόικα), που λέει πως όποιος χρησιμοποιεί κάτι το πληρώνει και δεν του το πληρώνουν οι άλλοι…

Αν λοιπόν ο κ. αντιπεριφερειάρχης επιμείνει στην αδιέξοδη θεώρησή του, ας είναι έτοιμος να τον “αδειάσουν” κι οι υπόλοιποι εταίροι της περιφέρειας Ι.Ν. και να μείνει με την καυτή πατάτα στο χέρι μόνος του. Γι αυτό καλό θα είναι να ξέρει -και να περιμένει- πως αν δεν επιβάλλει διόδια,  στο τέλος  θ΄ αναγκαστεί  να πληρώνει τα έξοδα συντήρησης και λειτουργίας της γέφυρας απ’ τα λιγοστά περιφεριακά κονδύλια που μας αναλογούν, γιατί η γενικευμένη αντίληψη που υπάρχει στους κατοίκους -και φαντάζομαι και στους συναδέλφους του- των άλλων νησιών, είναι απλή και ξεκάθαρη: “Εμείς”, λένε φωναχτά όλοι τους, “πληρώνουμε και μάλιστα αδρά για να μπαινοβγαίνουμε στα νησιά μας και δεν καταλαβαίνουμε γιατί πρέπει να επιβαρυνόμαστε επιπρόσθετα για να μπαινοβγαίνουν τσάμπα οι Λευκαδίτες”! Και μεταξύ μας, μάλλον έχουν δίκιο οι άνθρωποι…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *